Днями завершилися попередні випробування автотрактора МЕЗ-330 (на знімку). Йдеться про спільну розробку фахівців ПрАТ «АвтоКрАЗ» і ННЦ «Інститут механізації та електрифікації сільського господарства». Згадану новинку виготовили на базі шасі всюдихода «КрАЗ-6322», яке загрегатували з напівпричіпним семикорпусним оборотним плугом відомої іноземної фірми.

Фото з сайту ПрАТ «АвтоКрАЗ».

Однак цей своєрідний «кентавр» із головою автомобіля й хвостом трактора може не лише орати... Його вал відбору потужностей, комплекс гідравліки та пристрої для навішування різноманітних сільськогосподарських знарядь і місткостей дозволяють за допомогою автотрактора обробляти грунт іншими засобами, а також сіяти, вносити добрива та препарати для захисту рослин, виконувати транспортно-перевантажувальні операції...
Звісно, про доцільність та ефективність використання такої техніки на тій чи іншій ділянці сільгоспробіт можна буде судити тільки після завершення повного комплексу випробувань. Попередні, що відбувалися на базі згаданого інституту, стосувалися відпрацювання схем руху плуга, визначення робочої швидкості тощо. Далі треба буде протестувати реальні витрати пального, оптимальні показники тиску в шинах і ще чимало робочих параметрів.
Зрештою, за будь-яких обставин зрозуміло, що обраний розробниками новинки шлях універсалізації техніки має перспективу. Адже ціни на неї сьогодні такі, що купувати такий собі двигун на колесах чи гусеницях ледь не для кожної сільськогосподарської операції — надто дорого навіть для потужних господарств, не кажучи вже про «дрібних» фермерів й одноосібників.
При цьому ті, хто вважає, що, скажімо, кременчуцькі автомобілебудівники, як то кажуть, сіли не в свої сани, помиляються. Адже машини для аграріїв вони продукують і сьогодні. А свого часу, у середині 50-х років минулого століття, цей завод (його започатковували як підприємство для виготовлення зруйнованих війною мостів) переорієнтували на випуск кукурудзозбиральних комбайнів та іншої сільськогосподарської техніки...