В Україні — 24,5 тисячі автомобілів з іноземною реєстрацією з порушенням режиму тимчасового ввезення, ще 27,6 тисячі — з порушенням транзитних термінів. Про це днями на брифінгу повідомила заступник начальника управління організації митного контролю департаменту організації митного контролю Державної фіскальної служби (ДФС) Олена Мошинська.

У ДФС нагадують, що ст. 470 Митного кодексу України встановлює штраф у розмірі від 170 грн. до 8,5 тисячі грн. за перевищення встановленого терміну транзитного переміщення автомобіля залежно від тривалості терміну перевищення, а ст. 481 — штраф у розмірі від 850 до 17 тис. грн. за порушення терміну тимчасового ввезення автомобіля.
За словами Мошинської, з початку року в режимі тимчасового ввезення в Україну потрапили понад 380 тисяч автомобілів, тоді як 2016-го таких було більш як 588 тисяч. Загалом кількість автівок на іноземній реєстрації за офіційними даними сьогодні оцінюють в 600 тисяч. Неофіційно говорять про півтора-два мільйони.
Автівки з іноземними номерами (здебільшого литовськими) почали масово з’являтися в Україні 2014 року. Схем продажу машин безліч, однак найпопулярніших — дві. Перша і найбільш поширена — ввезти авто в режимі транзиту. За такою схемою українець оформляє автівку на спеціально створену фірму в Литві, яка «передає» йому право на користування легковиком за договором доручення на 50 років. Термін перебування транзитної машини в країні становить п’ять-десять днів. Якщо більше, то на кордоні виписується штраф — 8,5 тис. грн. Проте на території України ніхто за машиною не ганяється — поліція не має доступу до баз ДФС, яка фіксує, які автівки перетинають кордон.
Друга схема — їздити на автівці друга-іноземця. Громадянин ЄС завозить авто в Україну і передає його (насправді продає) за довіреністю українцю. Щоправда, через рік іноземець повинен вивезти своє авто з України, а потім повернути його назад. Крім того, він зобов’язаний раз на півроку купувати у себе в країні поліс обов’язкового страхування і проходити техогляд.
Ударом по цих схемах можна вважати перше рішення щодо водія автомобіля з іноземними номерами, що його нещодавно виніс Вищий адміністративний суд України. Штраф становить рекордні 420 тисяч грн. При цьому автомобіль до митників і податківців допомогли доправити представники Нацполіції. Цю справу, як передбачають експерти, у майбутньому можуть використати як прецедент.
Раніше влада вже намагалася врегулювати ситуацію із автомобілями на «іноземних номерах», однак це викликало бурхливі акції протесту, зокрема перекриття важливих трас. Тоді урядовці заявили про готовність взяти участь у підготовці змін до законодавства, що стосується автомобілів з іноземною реєстрацією. Однак події, які розгортаються нині, підштовхують до висновку: безплатної індульгенції для тих, хто придбав такі машини, не буде.