Символічно, що традиційну стрічку віце-прем’єр-міністр України Володимир Кістіон, який перебував на Волині з робочою поїздкою, і голова Волинської ОДА Володимир Гунчик перерізали в селі Чаруків Луцького району. Саме тут шосе з Луцька колись обривалося, і далі вже подорожні мали змогу «насолоджуватися» звичайною ґрунтівкою.

Віце-прем’єр-міністр Володимир Кістіон (ліворуч) і голова ОДА Володимир Гунчик якістю ремонту дороги задоволені.

— В Україні 170 тисяч кілометрів державних доріг і понад 95 відсотків з них потребували ремонту, — зауважив на урочистостях Володимир Кістіон. — Привести їх до ладу за один рік неможливо. Але крок за кроком ми рухаємося. Торік на ремонт доріг виділили майже 10 млрд. гривень. Цього року прогнозуємо, що з усіх бюджетів буде виділено приблизно 30 мільярдів. І один з таких об’єктів — дорога Львів—Радехів—Луцьк — є наочним прикладом, як свої обіцянки уряд виконує. Загалом на її реконструкцію витрачено майже 408 мільйонів гривень.
На урочистості прийшло чимало жителів Чарукова. Володимир Кістіон поцікавився їхніми враженнями від цієї події.
— Ми вважаємо, тепер наше село стало привабливим інвестиційним майданчиком: збільшився рух транспорту, можна швидко доїхати і до Львова, і до Луцька, — ділиться думками сільський голова Чарукова Жанна Пудлік. — Уже маємо деякі пропозиції від підприємців. Ми теж долучалися до належного облаштування магістралі. Сільська рада, зокрема, виділила 35 тис. грн. на зупинки, певну суму на це дала районна рада.
Треба відзначити ще одну важливу для Чарукова деталь: на відміну від інших волинських сіл, магістраль не оминає його, а ділить навпіл. З цим пов’язані численні ДТП із тяжкими наслідками, що тут траплялися минулими роками. Колишній керівник ДАІ Луцького району Володимир Мамай два десятиліття тому розповів мені ніби пов’язану з цим легенду про зруйноване під час прокладання тракту єврейське кладовище. Старець, який намагався врятувати цвинтар, тоді прорік, що загине тут стільки людей, скільки могил спаплюжено. Так чи ні, але ця статистика справді моторошна. Тепер для безпеки пішоходів у Чарукові зроблено переходи, що яскраво підсвічуються в темну пору доби, світильники встановлені також уздовж усього села.
— Митний експеримент досить добре зарекомендував себе в межах усієї України і, зокрема, в рамках цієї дороги, — розповів журналістам віце-прем’єр. — За прогнозами на 2017 рік за рахунок перевиконання надходжень митних коштів на ремонт доріг буде залучено додатково понад 13 мільярдів гривень. За сім місяців ця сума становить уже більш як вісім мільярдів. Крім того, що слід якісно відремонтувати дорогу, необхідно створити систему, яка б забезпечувала її збереження. Коли температура перевищує 28 градусів, великоваговий транспорт повинен заїжджати на відповідні місця паркування на відстій.
У селі Гірка Полонка на львівській магістралі Володимир Кістіон ознайомився з роботою габаритно-вагового комплексу. Він поки що один, а регіону їх потрібно щонайменше дев’ять. Тож прозвучало прохання допомогти в цьому і на центральному рівні.
— Волинь виходить із ініціативою до уряду, щоб він підтримав нас, адже між Службою автомобільних доріг, обласною державною адміністрацією і дорожньою інспекцією, перевізниками і відправниками вантажів ми почали підписувати меморандуми, — поінформував столичного гостя голова ОДА Володимир Гунчик. — Уже 15 меморандумів підписано, їх суть полягає в тому, що сторони беруть на себе відповідальність за неперевантаження авто, збереження дороги.

Максим СОЛОНЕНКО.
Фото автора.

 

ДО СЛОВА

Газета «Голос України» планомірно відстежувала виконання робіт на шосе Львів—Радехів—Луцьк. І щораз менше у наших повідомленнях з’являлося слів «буде», «планується», «передбачається», а їх заміняли на «зроблено», «виконано»... Нарешті, розпочату ще в 2015 році справу завершено. Але крапку ставити зарано. Разом із читачами ми переходимо на магістраль Н-22 Устилуг (держкордон з Польщею) — Володимир-Волинський — Луцьк — Рівне. Роботи на ній ведуться досить інтенсивно. В цьому мав переконатися і віце-прем’єр-міністр, побувавши на об’єкті. Він запевнив, що область може розраховувати на підтримку уряду, зокрема і фінансову. Активно долучається до цієї справи і Волинська митниця, з якої вже спрямовано 700 мільйонів гривень. 479 мільйонів із них — за сім місяців цього року. Як запевнив начальник митниці Віктор Кривіцький, до кінця року буде залучено ще понад триста мільйонів. Тож є надія, що вже 2018-го магістраль на давній Володимир стане такою само швидкісною і безпечною, як і з Луцька на Львів.