Цього тижня мешканці столиці почнуть отримувати рахунки з підвищеною квартплатою, а саме -- з новими цінами на послугу з утримання будинків та прибудинкових територій. Новий тариф в середньому становитиме 5,8 грн. за один квадратний метр загальної площі квартири, за умови оплати до 20 числа, а у разі якщо оплату здійснити пізніше, то підвищення стане в 6,43 грн. Чиновники такий тариф виправдовують семикратним зростанням вартості електроенергії, п'ятикратним зростання цін на пально-мастильні матеріали, збільшенням вартості вивезення сміття. У середньому рахунок для однієї сім'ї збільшиться на 100--150 грн.

 

Не складно спрогнозувати, що таке підвищення збільшить: а) кількість скарг на роботу комунальників; б) заборгованість з комунальних платежів, яка і сьогодні у столиці чималенька. Доречно зазначити, поки не буде введено санкції (пеня) за несвоєчасну оплату послуг, ця заборгованість і надалі зростатиме.

 

Отже, як зменшити суму у ваших платіжках легальним, законним шляхом? Дуже просто -- треба довести ненадання, несвоєчасне або неякісне надання послуг, за які комунальники просять гроші. Правовою підставою для цього є Порядок проведення перерахунку розміру плати за послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій у разі перерви в їх наданні, ненадання або надання не в повному обсязі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2013 р. № 970.

 

Для здійснення перерахунку треба скласти акт, яким зафіксувати факт ненадання або неякісного надання послуг. Цей акт-претензія складається споживачем послуг і підписується представником обслуговуючої компанії, який має з'явитися на виклик споживача. У разі неприбуття представника цієї компанії в обумовлений строк для проведення перевірки кількісних та/або якісних показників або необґрунтованої відмови від підписання акта-претензії цей акт-претензія вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі, тобто підпис представника обслуговуючої компанії необов'язковий. Акт-претензію слід надіслати надавачу послуг. Після чого в разі прийняття ним рішення про задоволення претензії проводиться перерахунок (протягом наступного місяця з дати отримання акта-претензії). При цьому перерахунок за актом-претензією здійснюється для всіх споживачів будинку, яким не були надані послуги. Зразок акта-претензії знайдете тут: www.golos.com.ua (поруч із цим матеріалом).

 

Перелік послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, їх періодичність та строки надання для столиці визначені розпорядженням КМДА № 307 від 9.03.2011 року "Про впорядкування надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій". Аналогічні розпорядження є в кожному місті України.

 

Наприклад, у Києві щоденно ЖЕКи повинні підмітати подвір'я і під'їзди, вивозити сміття, чистити баки, прибирати зелену зону. Щоденно (крім вихідних та святкових днів) ЖЕК повинен проводити вологе прибирання сходових клітин до 3-го поверху (вище 3-го поверху -- двічі на тиждень). Раз на місяць працівники зобов'язані мити поручні, підвіконня, віконні рами, поштові скриньки та проводити вологе прибирання від павутиння стін, стелі, ліфта. Двічі на рік -- мити вікна на поверхах (невже таке вони роблять?). Щоденно також мають підмітати та мити майданчики перед входом у під'їзд та прибирати територію після від'їзду сміттєвоза та встановлення контейнерів на місце. А от прибирання ліфтових кабін має відбуватися лише 1 раз на тиждень. Детальніше зі структурою та рівнем якості послуг, які мають надаватися комунальниками, можна ознайомитися в розпорядженні КМДА № 307 від 9.03.2011 року, повний текст якого читайте на сайті www.golos.com.ua (поруч із цим матеріалом).

Отже, зменшити вартість комунальних послуг цілком реально. Платіть лише за ті послуги, які отримуєте.

ПОВНИЙ ТЕКСТ >>>