У серпні тисячі киян були надзвичайно здивовані, коли отримали платіжні квитанції за холодну воду й водовідведення. Одні дізналися, що «Київводоканал» їм ще й винний — у квитанціях фігурувала від’ємна сума. Іншим, навпаки, виставили космічний рахунок, пропонуючи сплатити за 50 кубометрів води. Таких «щасливчиків» виявилося майже 7 тисяч. Це при тому, що в середньому столичні домогосподарства споживають 3—5 кубометрів. А ще є показання лічильників, що засвідчують: кияни перетворили свої квартири на басейни. У чому ж річ?
У деяких платіжних повідомленнях за липень нарахування за послуги водопостачання та водовідведення можуть не відповідати фактичним обсягам споживання, визнали у КМДА з посиланням на ПАТ «АК «Київводоканал». «Це може бути спричинено системним збоєм у деяких банківських установах під час внесення даних показань лічильників. У разі невідповідності необхідно звернутися до будь-якого з 9 районних центрів КК «Центр комунального сервісу», які приймають споживачів, незалежно від місця проживання», — йдеться у повідомленні.
Учора під час брифінгу директор розрахункового департаменту «Київводоканалу» Валерій Люлін пояснив, що збій стався через спроби підприємства «перейти з режиму самозаповнення показань лічильників на квитанції з нарахування». Тобто підприємство у серпні розіслало квитанції, у яких вказані дані лічильника, але у багатьох випадках вони виявилися неправильними. «Ми сьогодні стикаємося зі скаргами, що не завжди показання, що потрапили до системи, правильні. Споживачі твердять, що вказували одні цифри, а побачили інші. Ми щодня аналізуємо помилки й готуємося наступного місяця їх виправити», — запевнив Валерій Люлін. За його словами, цього місяця кияни можуть сплатити за фактом спожитої води, незважаючи на цифри у квитанціях, але за кращий варіант він пропонує все-таки звернутися до одного з центрів комунального сервісу й провести звірку. За словами заступника директора з роботи зі споживачами комунального концерну «Центр комунального сервісу» Вікторії Вітман, великого напливу киян до таких центрів нині не спостерігається.
Автор цих рядків завітала до одного з таких офісів у Шевченківському районі й пересвідчилася, що надзвичайної кількості відвідувачів там справді немає. Хоча з годину у черзі провести таки доведеться, плюс дорога, плюс робочий день! Але ось у чому запитання: чому через помилки «Київводоканалу» кияни мусять витрачати свій час й доводити чиновникам, що вони не споживали такої кількості води, як зазначено у платіжці? Для чого тоді вони встановлювали лічильники? До речі, за власні кошти. Логічніше було б, аби чиновники самі виправляли свої помилки, а не змушували це робити киян. Невелике опитування мешканців столиці засвідчило, що вони не збираються розбиратися із квитанціями й заплатять за фактом спожитої води, а до безладу у квитанціях їм не звикати.