Цього вересня початковий крок до країни знань зробили також Дениско, Соня, Гліб, Дарина, Владислав та їхні друзі по ресурсному 1-Г класу СЗШ № 231, що розташована по вул. Богатирській, 2 в Оболонському районі столиці. 

 

Зовні вони майже нічим не відрізняються від однолітків: такі ж рухливі, симпатичні й гарно вдягнені дзиґи, яким приємно спілкуватися одне з одним. Вони, мабуть, лише більше зосереджені, ніж ровесники, та відповідають на запитання вчителів стриманіше і з деякою затримкою. І тільки уважно придивившись до них, починаєш розуміти, що перед тобою насправді — незвичні хлопчики й дівчатка, з тільки їм притаманним баченням і сприйняттям світу, величезним бажанням стати його частинкою, з легко ранимими душею і нервовою системою. Особливість маленьких школярів підтверджена медичним діагнозом: усі вони — аутисти. І в навчальному процесі потребують до себе значної уваги й підтримки з боку педагогів, здорових дітей, батьків.


Ще кілька років тому в Україні проблеми спільної освіти в навчальних закладах учнів із різним фізичним і розумовим станом здавалися нерозв’язними. Від них відмахувалися на всіх рівнях, вважаючи незначними. Але саме життя змусило рішуче переглянути цю хибну позицію. І хоча більшість проблем тут ще залишається, сьогодні в цьому напрямі вже є значні позитивні зрушення. Вони багато в чому стали можливими завдяки ухваленим Верховною Радою законам і керівництву держави, а також зусиллям нового керівництва Міністерства освіти і науки України та ентузіастів, яких у країні з’являється дедалі більше.


До них повною мірою слід віднести і Наталію Яценюк — толерантну, розумну, енергійну, душевну людину, яка з однодумцями минулого року створила громадську організацію «Особливий світ». Уклавши угоду про оренду двох невеличких кімнат у СЗШ № 231 і запросивши до свого колективу хороших, сильних вчителів, лікарів та інших спеціалістів, відкрила в них ресурсні класи. «Особливий світ» продемонстрував украй високі результати, швидко здобув визнання та повагу серед дітей-аутистів та їхніх батьків. До речі, ця громадська організація має сьогодні ресурсні класи ще й на Троєщині — у СЗШ № 259, де директор Олександр Юрко щиро підтримує «Особливий світ».


А зараз про те, чому Асоціація спортивних журналістів України зацікавилась цією темою. Ще у травні до нас звернулися батьки деяких учнів із «Особливого світу» з проханням допомогти — вони вважали, що їхні ресурсні класи можуть закрити чи у них виникнуть певні проблеми. АСЖУ вже багато років підтримує окремі інвалідні громадські організації (візочників, ДЦП та інші), тож взялися і за цю справу. Було кілька зустрічей на різних рівнях — у школі, в ГО «Особливий світ», в управлінні освіти Оболонської райадміністрації. На щастя, занепокоєння і хвилювання батьків виявилися марними.


Михайло ВОЛОБУЄВ, президент АСЖУ, член НОК України.


Київ.

ОФІЦІЙНО

Завдяки законодавчій підтримці Верховної Ради України і спрощенню урядом умов відкриття та діяльності інклюзивних класів порівняно з минулим роком кількість особливих дітей, залучених до інклюзії, збільшилася на 56 відсотків, повідомив під час брифінгу віце-прем’єр-міністр — міністр регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України Геннадій Зубко.


Жодна школа не може відмовити у створенні інклюзивних класів, якщо вона отримала заявку від батьків, висновок спеціальної комісії (ПМПК) або рішення місцевої влади. Сьогодні вже 9 відсотків шкіл України долучилися до інклюзивної освіти. Лідерами зі створення інклюзивних шкіл на сьогодні є Київська, Волинська, Дніпропетровська і Житомирська області. «Для нас важливо, щоб це відбувалося по всій Україні. Діти з особливими освітніми потребами мають бути соціально адаптовані в майбутньому. А це можливо тільки завдяки відкриттю ресурсних кімнат і медіатек у школах України», — наголосив Г. Зубко.


Прес-служба віце-прем’єр-міністра України Геннадія Зубка.