У Тернополі відбулася дискусія у форматі круглого столу під назвою «Я маю право!». Організатори заходу: облдержадміністрація, Тернопільське регіональне відділення Асоціації міст України та Головне територіальне управління юстиції у Тернопільській області.

Олег Валов, Роман Заставний, Ігор Побер.

Участь у заході взяли народні депутати, представники Тернопільщини, Роман Заставний та Ігор Побер, заступник голови Тернопільської облдержадміністрації Олег Валов, начальник Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області Едуард Кольцов, міські голови та голови об’єднаних територіальних громад області.
«Цей проект реалізується Міністерством юстиції в Україні за підтримки програми USAID «Нове правосуддя», благодійного фонду «Відродження» та інших міжнародних партнерів і донорів. Мета проекту — формування нової правової свідомості шляхом інформування громадян про їхні права та надання механізмів щодо їх захисту. Важливим елементом проекту є створення на базі Кабінету Міністрів України моніторингової групи для системного розгляду ключових справ щодо порушення прав громадян», — поінформував Едуард Кольцов.
Під час круглого столу учасники розглянули спільні питання з органами місцевого самоврядування, оскільки є низка законопроектів і законів, які регламентують діяльність сільського нотаріату, і передачу функцій ДРАЦС органам місцевого самоврядування.
«Згідно із законом України в об’єднаних територіальних громадах може бути сільський нотаріус, щоб громадяни в разі виникнення проблем не їхали до раййону, а вирішували ці питання на місці. Ми порушили питання зміни вимог до сільського нотаріуса, які на сьогодні такі: вища юридична освіта, три роки стажу за фахом і рік стажування в головному територіальному управлінні юстиції. Це дуже складно, адже не в кожній громаді є така людина. Тому ми хочемо змінити ці кваліфікаційні вимоги, а саме — забрати стаж роботи три роки і стажування в юстиції скоротити з року до двох місяців. Це допоможе пришвидшити ці процеси і забезпечити кожну громаду своїм нотаріусом. Також хочемо передати функції державної реєстрації актів цивільного стану органам місцевого самоврядування», — повідомив Едуард Кольцов.
Під час круглого столу також говорили про передачу повноважень органам місцевого самоврядування щодо надання юридичних послуг на місцях. А це, як відомо, питання реєстрації, юридичних документів, апостилів і весь аспект нотаріальних дій.
«Таке нововведення дає додатковий фінансовий ресурс для об’єднаних територіальних громад, для сільських рад. Звісно, потрібно врахувати економічну складову цього питання, власне, чи буде економічно обґрунтованою посада реєстратора на місцях. Тобто чи надаватиме він стільки послуг, щоб бути окупним для місцевого бюджету. Сподіваємося, що найближчим часом напрацюємо таку схему, яка дасть змогу наблизити юридичні послуги 
до громадян», — зауважив Олег Валов.

Михайло ЛИСЕВИЧ.
Фото з відкритих джерел.