До Луганської облдержадміністрації надходить багато звернень громадян, організацій та установ регіону щодо зміни графіка руху пасажирських поїздів «Укрзалізниці» на 2017 — 2018 роки. Конкретно йдеться про скасовані з 10 грудня потяги на Харків та №№ 134/135 «Лисичанськ — Київ» з прибуттям до Києва в ранкові години і відправленням — у вечірні. Поїзд мав попит серед усіх верств населення: внутрішньо переміщених осіб, відряджених службовців, студентів, підприємців і людей, які потребують медичної консультації.

Колаж Олексія КУСТОВСЬКОГО.

Призначений швидкий поїзд сполученням «Лисичанськ — Ужгород», який став альтернативою, має незручний розклад руху і потребує додаткових витрат пасажирів на нічліг. Крім того, комфорт у цьому потязі викликає багато запитань. Розклад такий: відправлення з Лисичанська — о 6.25, прибуття до Харкова — об 11.55, до Києва — о 22.31. У зворотному напрямку: відправлення з Києва — об 11.46, у Харків поїзд прибуває о 22.45 і до Лисичанська — о 4.15 ранку. А раніше з Луганщини можна було виїхати о 18—19 годині й прибути до столиці о 8-й ранку, встигнувши зробити свої справи і увечері поїхати додому. Крім того, жителі області нарікають і на те, що всі квитки до 2 січня вже продані. До того ж квитки можна придбати лише за 10 днів, а не за 45, як в інших регіонах.

Скасованим поїздом користувалися також жителі тимчасово непідконтрольної українській владі території. Сьогоднішній маршрут для них дуже незручний та дорогий. Спершу вони перетинають лінію розмежування через КПВВ «Станиця Луганська», який у зимовий період працює з 8.00 до 17.00. Щоб дістатися зі Станично-Луганського району до залізничних станцій в Лисичанську чи Рубіжному, потрібно не менш як 3,5 години з огляду на розташовані по маршруту блокпости, які в нічний час не працюють.

Отже, вихід один — виїхати заздалегідь і зупинитись у Лисичанську чи Рубіжному на нічліг.

«Торік мені зробили надскладну операцію в Інституті серця у Києві, — розповідає мешканець Луганська Анатолій Тимофійович. — І тепер я постійно їжджу до Києва на консультації та реабілітацію. Для мене і раніше дорога була важкою, а тепер тим більше. Вистоявши чергу на КПВВ Станиці, а потім добравшись до Лисичанська чи Сєверодонецька, я повинен десь там зупинитись на ніч. Але у цих містах я не маю родичів, а знайомі з числа луганчан самі переселенці й живуть у досить обмежених умовах. Через тиждень мені призначена консультація, і я дуже переживаю, як добиратимуся до Києва. Виходить, що дві ночі мені доведеться просидіти на лавці у холодному залізничному вокзалі Лисичанська. Чи витримає моє серце такі обставини?»

Інші мешканці регіону переймаються питанням: «Чому в Донецькій області є кілька поїздів до Києва, в тому числі й швидкісний «Хюндай», а до Луганщини «Укрзалізниця» ставиться як до «другосорт-ної території?».

Враховуючи ситуацію, Головне управління ДСНС у Луганській області запрошує людей до модульного містечка, яке розташоване на одному з майданчиків відомства. Тут є все необхідне, аби люди почувалися комфортно: душ, кухня, пральна машина, чиста білизна, чай та печиво. І все — безплатно. Але це не вихід зі становища.

В області припускають, що скасування залізничного маршруту, який має серед населення Луганщини великий попит, може призвести до соціального напруження в регіоні.

Враховуючи численні звернення жителів області, незадоволених змінами графіка руху пасажирських поїздів ПАТ «Укрзалізниця» на 2017—2018 роки, голова облдержадміністрації Юрій Гарбуз звернувся до Прем’єр-міністра України Володимира Гройсмана, міністра інфраструктури України Володимира Омеляна, заступника міністра інфраструктури України Юрія Лавренюка, ПАТ «Українська залізниця» та народних депутатів від Луганщини щодо відновлення курсування потяга №№ 134/135 «Лисичанськ — Київ» або перегляду графіка руху потяга сполученням «Лисичанськ — Ужгород» з прибуттям до Києва у ранковий час та відправленням у напрямку Лисичанська ввечері, залишивши поїзд №№ 409/410 «Лисичанськ — Харків».

Луганська область.