На інтернет-порталі «Mойголос.lv» розпочато збір підписів за будівництво метро в Ризі. Автором ініціативи є товариство «Платформа прогресу», котре позиціонує себе як політична організація. За законом, якщо петиція збере не менше 10 тисяч прихильників, вона буде передана до Сейму, і той повинен її розглянути.

Автори ідеї про поновлення будівництва метро так обґрунтовують свою ініціативу: «Коли загальний стан латвійських доріг погіршується, а кількість зареєстрованих автомобілів постійно зростає, життєво важливо думати про майбутнє транспортної системи комерційного центру Латвії». Вони закликають оцінити плани радянського часу й створити новий проект, який підходив би до сучасних географічних змін і стандартів якості. За існуючим проектом прокладення одного кілометра підземки з урахуванням тунелю під руслом Даугави й високого рівня ґрунтових вод коштувало б майже 200 млн євро. Фінансувати новий проект можна було б за допомогою державних і муніципальних коштів, а також з фондів Євросоюзу й через приватні інвестиції.
Передбачається, що створення метро в Ризі зменшить кількість автомашин у центрі й забезпечить зручний доступ до важливих об’єктів, підвищить швидкість переміщення містом і підготує Ригу до потенційного зростання кількості її жителів у майбутньому.
Парадоксально, але саме різке зниження населення столиці (з 915 тисяч в 1989-му до 640 тисяч в 2017-му) уберігало її від транспортних заторів. Але з минулого року населення Риги почало збільшуватися. Зараз у столиці проживає вже третина населення Латвії. І слово «пробка» знову стало прокльоном в години пік.
Створення ризького метро планувалося ще в 70-ті роки минулого століття. Проект, що передбачав будівництво 33 станцій на трьох лініях, пройшов стадії проектування, виділення держфінансування і навіть будівництва інфраструктури (заводу залізобетонних конструкцій тощо.), але Народний фронт Латвії, що набирав тоді сили, побачив у цьому загрозу збільшення числа мігрантів з республік СРСР і зазіхання на історичний обрис маленької затишної Риги. Уряд ЛРСР, злякавшись багатотисячних мітингів на підтримку НФЛ, припинив роботи. Тепер до забутого проекту можуть повернутися.

Рига.