Укр | Рус
Бокс. Чемпіонська «машина» Джошуа нокаутував Повєткіна в сьомому раунді! Спортивна гімнастика. Дзвінке повернення Верняєва! Футбол. Чергова поразка «Арсеналу» Від загострення відносин між Угорщиною та Україною виграє лише Росія - Климпуш-Цинцадзе Китай і Ватикан підписали історичну угоду щодо єпископів Чиста лікарня безпечна для пацієнта: це можливо і в Дубровиці Футбол. «Леви» між собою не виявили сильнішого Вихованець Рівненського клубу «Ліга Чемпіонів» здобув срібло на чемпіонаті світу з кікбоксингу У Рівному поліцейські викрили аферистку, яка ошукала чотирьох власників ресторанів ОБСЄ: Біля кордону з РФ знову помітили колону вантажівок Бойовики за добу сім разів обстріляли позиції ООС — штаб ОБСЄ: Попри "шкільне перемир'я", обстрілів побільшало на 30% Метою тиску Угорщини на Україну може бути отримання дивідендів від Росії - МЗС Порошенко: Санкції - єдиний засіб впливу на агресора, і вони працюють Кількість загиблих унаслідок аварії порома у Танзанії зросла до 207
Загрузка...
Голосування
Чи стежите ви за курсом валют?

Голосувати

Чи довіряєте ви українським банкам?

Голосувати

На вашу думку, який найкращий метод зберегти заощадження?

Голосувати

На що ви витрачаєте найбільшу частку місячного бюджету?

Голосувати

Чи вдається вам щомісяця заощаджувати?

Голосувати
На головну
13.01.2018

Газовики зайнялися приписками

Оксана ЛУК’ЯНЕНКО

Прес-служба «Житомиргазу» повідомила, що оператори контакт-центру цього публічного акціонерного товариства працюють у посиленому режимі. Причина — різке зростання звернень споживачів. Для надання консультацій якомога ширшому колу осіб штат операторів було збільшено майже вдвічі, стверджує прес-служба, ви-знаючи, що потік звернень дедалі збільшується: іноді в телефонній черзі чекають консультації майже десять споживачів одночасно. Натомість клієнти газопостачальників, коментуючи через Інтернет роботу цих операторів, найчастіше вживають слово «огидно»: і слухавки вони не беруть, і в черзі достоятися неможливо.

В окремі грудневі дні до центру обслуговування клієнтів «Житомиргазу» стояли такі черги.

ПАТ «Житомиргаз» здійснює постачанням газу, а розрахунки з населенням за його споживання покладено на ТОВ «Житомиргаззбут». Керівники цього товариства з обмеженою відповідальністю такий ажіотаж пояснюють дуже просто. Мовляв, у рахунках, які було виставлено домогосподарствам за газ, використаний ними в листопаді, з’явилася нова графа: «рекомендований платіж». Люди нібито не зрозуміли, що це зроблено для їхнього ж блага, тому обурюються безпідставно. Насправді, за вер-сією житомирських газовиків, «рекомендований платіж» ввели тому, що запроваджено пеню за несвоєчасно внесену плату. От щоб люди, котрі з якихось причин вчасно не розрахувалися за надані послуги, не змушені були витягувати зі своїх гаманців додаткові гривні, і пішли на такий крок. У своїх коментарях газовики так часто повторюють слово «пеня», що одразу склалося враження: вони просто напускають димову завісу. Насправді пеню буде введено тільки з 1 січня 2019 року. Ви повірите, що в «Житомиргаззбуті» цього не знають?
А навіщо газовикам була потрібна димова завіса, можна переконливо продемонструвати на прикладі рахунків, які є в розпорядженні корпункту «Голосу України». У житомирянина К., який їх отримав, уже є цікава історія стосунків із «Житомиргазом»: він рік не платив за блакитне паливо. І ніхто йому навіть пальчиком не пригрозив. Річ у тім, що протягом року отримував рахунки зі словом «переплата» замість «заборгованість» і нулями після слів «до сплати». На початку 60-х років минулого століття була популярна російська пісня про гойдалку з такими словами: «Раз, к солнцу мы взлетели, два, опять летим к земле». Точнісінько таку тарифну гойдалку за газ для населення влаштував уряд Арсенія Яценюка: суми до сплати то різко зростали, то різко зменшувалися, у результаті вийшло, що житомирянин К. авансував «Житомиргаз» на цілий рік.
Потім ситуація стабілізувалася, і це приспало пильність. Тим паче що ця сім’я користується банківською послугою «Регулярні платежі». Дуже зручно. Не треба стояти з рахунками в черзі, платити комісійні. Банк сам бере з бази даних, скільки клієнт має сплатити за воду, газ, струм тощо, перераховує відповідну суму й надсилає смс-повідомлення: з вашого рахунку списано стільки-то платежів на таку-то суму. Та ще й плата за газ видається незначною порівняно з тим, у що стає тепло. Тож житомирянин К. почав аналізувати виставлені йому рахунки лише після того, як здійнявся шум навколо «рекомендованого платежу».
Тоді й здивувався: у папірці чорним по білому значилося, що в листопаді сім’я спалила 14 з половиною кубометра газу. Навіть малята в дитсадку знають: якщо в них було три яблука, а одне вони з’їли, то в них залишилося два, а не два з половиною й не півтора. Житомирянину К. ніколи й на думку не спадало передавати показники лічильника з точністю до півкубометра: заокруглював у більший бік.
Шукаючи відповідь на загадкове запитання, звідки з’явилась така цифра, взяв до рук калькулятор. Уже за кілька хвилин зрозумів: якщо сказати, що «Житомиргаз» вішає людям локшину на вуха — це буде напівправда. Локшину вішають кубометрами.
Переконатися в цьому легко. Припустимо, ця сім’я й справді використала за листопад 14,5 кубометра газу. Множимо на вартість одного кубометра, вказану в рахунку. І з подивом довідуємося, що виходить удвічі менше, ніж видрукувано в графі «до сплати», яка, за версією газовиків, відображає вартість реально спожитого газу (рекомендований платіж — окрема графа). Якби це йшлося про магазин і ковбасу, сказали б, що продавець обважує. У цьому разі важко підібрати делікатніше слово, ніж шахрайство.
Цікаво заглянути й у рахунок за жовтень. Житомирянин К. у встановлений газовиками термін передав електронною поштою показники лічильника. Того самого дня тим самим шляхом надійшла відповідь: показники зафіксовано. Але «зафіксували» дуже своєрідно: 13 використаних кубометрів перетворилися на 39, тобто їх помножили на три. А щоб кінці якось сховати, у виставленому рахунку написали, що кількість спожитого газу «розрахункова». А що вони мали «розраховувати», якщо своєчасно була надана точна цифра?
А тепер детальніше про так звані розрахункові показники. Спершу цитата: «Розраховують його згідно з фактичним споживанням газу за минулий рік, який ділиться на 12» — пояснює директор ТОВ «Житомиргаззбут» В’ячеслав Тарасов. Знову слова розходяться з дійсністю. Як треба додавати й ділити, щоб за середнього споживання за місяць приблизно в 15 кубів вийшло 39 «розрахункових»?
Зайве нагадувати, що там, де йдеться про газове опалення, нові рахунки клієнтам прийшли астрономічні. Там уже йдеться про зайву тисячу чи й більше гривень.
В Інтернеті є дві версії цього. Одна стримана. У газовиків, мовляв, утворилася велика фінансова дірка: газу витрачено на значно більшу суму, ніж надійшло коштів. Щоб звіт за рік не був надто похмурий, вирішили трохи «поскубти» клієнтів. А там буде новий рік, урядовці «на вимогу МВФ» підвищать тариф — і все владнається. Друга точка зору — обурення. Дописувач звертається до газовиків: «У повідомленні про призначення субсидії зазначено, що обов’язкова плата за газ на місяць 459 гривень 66 копійок. А в рахунку, який надіслали газовики, обов’язкова плата 919 гривень 32 копійки. Як це розуміти? Ви вже не знаєте, як зібрати гроші? Перед Новим роком хочете премії, а дідусь, якому 80, повинен віддати всю пенсію?».
Хоч як це парадоксально, обидві точки зору правильні. І менеджмент у ПАТ кепський, і керівники «Житомиргазу» мають більш ніж пристойні заробітки...
Почалася ця розповідь із того, що житомирянин К. рік не платив за газ. А закінчити доведеться тим, що рік не платитиме за воду. Сім’я споживає за місяць три-чотири кубометри. А рахунок прийшов на 41 кубометр. Банк сумлінно перерахував гроші. Тепер у рахунках за воду в графі «до сплати» — нулі. Для чого водоканал зайнявся приписками? Відповідь проста: одразу після цього було знижено тариф на водопостачання. Просто від нього відмінусували плату за повірку лічильників води. Тепер клієнт має особисто викласти за це власні кошти. А водоканал на рік наперед узяв зі споживача гроші за те, що він уже не робитиме.

Оксана ЛУК’ЯНЕНКО.
Фото із сайту zhitomir-online.com.

Житомир.

Всі статті рубрики На головну