ПОЛТАВА:

25 січня майже о 19 годині мешканці мікрорайону Молодіжний, що на околиці Кременчука, спочатку почули сильний гул двигуна гвинтокрила та кілька приглушених вибухів, а потім побачили яскравий спалах і високе полум’я поблизу телевежі. Туди відразу поспішили рятувальники, правоохоронці й медики. Вони та мешканці довколишніх будинків побачили, як на відкритій території біля вежі приватної телекомпанії горять рештки гелікоптера Мі-8 (на знімку). За попередніми даними, його екіпаж у складі двох пілотів і двох курсантів виконував навчально-тренувальний нічний політ — усі четверо загинули на місці катастрофи...

Нагадаємо, що Кременчук став центром підготовки вертолітників іще з радянських часів, тут розташований льотний коледж, для навчань курсантів використовують місцевий аеродром. У день катастрофи, за неофіційними даними, практичні навички керування гвинтокрилом саме вночі з майбутніми пілотами відпрацьовували представники столичної приватної вертолітної компанії.

Під час польоту лопать вертольота, вочевидь, зачепила один із металевих тросів-розтяжок, який тримав телевежу, і перебила його — тож потужна машина з екіпажем просто рухнула на землю й відразу спалахнула... При цьому сама телевежа залишилася неушкодженою, на землі також ніхто не постраждав. Чому вертоліт маневрував на такій критичній висоті та як він, власне, опинився поруч із освітленою телевежею, де літати категорично заборонено? За одним із припущень, технічні неполадки з машиною могли виникнути ще у повітрі, й пілоти просто відводили її від житлових кварталів...

Дехто з місцевих мешканців стверджує, що охоплювати зором місцевість за допомогою приладів нічного бачення пілотам у той час перешкоджала не тільки темрява — ще й туман. Тож чи не стали в цьому випадку фатальними погодні умови? На згадані та чимало інших подібних запитань тепер належить відповісти фахівцям, які у складі спеціально створеної комісії прибули до Кременчука зі столиці. Остаточні висновки, звісно, будуть зроблені ними після того, як знайдуть бортовий самозаписувач гелікоптера — так званий чорний ящик — і розшифрують його записи, на яких фіксуються всі без винятку дії екіпажу.

Водночас уже зараз мешканці наддніпрянського міста звертають увагу на те, що наслідки цієї катастрофи могли бути ще жахливішими. Адже мікрорайон Молодіжний насичений житловими будинками, зокрема й багатоповерховими. Поруч — безліч трубопроводів і резервуарів із пальним місцевого нафтопереробного заводу, звідти залізничними коліями постійно транспортують вибухонебезпечні цистерни. І саме там кременчужани спостерігають за польотами гелікоптерів удень і вночі... За таких обставин мешканці та працівники цього важливого промислового вузла убезпеченими від подібних катастроф себе не відчувають.

Фото з сайту Головного управління ДСНС  у Полтавській області.