Якщо Україна лише розпочала боротьбу з пластиковими відходами, то Німеччина в цій справі долає дедалі вищі щаблі, запроваджуючи жорстку екологічну політику, зокрема у сфері зменшення застосування пластикової упаковки. Що добре простежується, приміром, у роздрібній торгівлі, котра починає відмовлятися від такої тари.
Великі мережі супермаркетів і дискаунтерів — Aldi, Lidl, Rewe, Edeka — оголосили, що фрукти та овочі невдовзі або взагалі не фасуватимуться, або для цього використовуватимуться натуральні матеріали. Керівники цих торговельних мереж пояснили, чому: пакувальний пластик зрештою потрапляє у відходи, що завдає шкоди довкіллю.
Скасування використання звичного пластику відбуватиметься поступово: частка овочів і фруктів, які пакуються, скорочуватиметься, а нефасованих — збільшуватиметься. Асортимент буде представлений як на ринку — поштучно чи розсипом. Керівник мережі Rewe повідомив, що вже з минулої осені тут продають банани лише розсипом, а плоди авокадо та солодка картопля зі знаком «Біо» маркуються лазером безпосередньо на шкірку цих овочів, а не на упаковку, як це робили досі.
Відмова від упаковок — наступний крок після скасування пластикових сумок, котрі пропонувалися покупцям біля кас. Нині тут продають паперові чи бавовняні торбинки. Втім, ера упаковок навряд чи віджила своє, але для ефектного представлення товару на стелажах пластик дедалі частіше замінюють іншими матеріалами. Приміром, компанія Aldi Sud має намір уже в другому кварталі запропонувати упаковку з трави чи стеблин цукрової тростини. Також у «біоупаковку» фасуватимуть біо-помідори.
А мережа Lidl для своїх біо-помідорів і біо-перцю підготувала плівку з целюлози. В сітки з цього матеріалу засипатимуть біо-картоплю і біо-цибулю. Виготовлятиметься такий матеріал з целюлози та деревини бука, що легко утилізується із садовим компостом.

Наталія ПИСАНСЬКА.

Берлін.