У Верховній Раді відбулася стратегічна сесія, під час якої обговорювали напрями реформування парламентського апарату. «Захід дуже потрібний, вагомий і доленосний, — зауважив на початку сесії перший заступник керівника апарату Верховної Ради — керуючий справами Петро Боднар, звертаючись до своїх колег. — Кожен із вас є експертом найвищого рівня в державі, кожен багато років працює в цьому колективі й досконало знає свою роботу та її специфіку».

Перший заступник керівника апарату Верховної Ради України — керуючий справами Петро Боднар, заступник керівника апарату Верховної Ради України Микола Шевчук.

Фото Сергія Ковальчука.

Як відомо, два роки тому в законодавчому органі влади було представлено дорожню карту реформи українського парламенту, напрацьовану Місією з оцінки потреб Верховної Ради України під керівництвом колишнього президента Європарламенту Пета Кокса. Ці рекомендації народні депутати затвердили і визначили основою для запровадження змін у своїй роботі на шляху до інтеграції в ЄС.

За словами П. Боднаря, стратегічна сесія спрямована, передусім, на те, щоб з’ясувати слабкі та сильні сторони в діяльності апарату Верховної Ради. І це тільки перший крок на довгому шляху, кінцевою метою якого є реформа парламенту — «тобто наш із вами план розвитку», зазначив П. Боднар. «Звичайно, ми повинні реагувати на виклики, які стоять перед суспільством, Верховною Радою і нами насамперед», — зауважив він.

Захід відбувався у форматі «світового кафе». Це спосіб обговорення питань у групі, під час якого акцент робиться на спілкуванні між учасниками і на продукуванні нових думок та ідей. За словами директора генерального департаменту Національного агентства з питань держслужби Наталії Алюшиної, яка виступала в ролі тренера, такі заходи відзначаються максимальною ефективністю. Іноді люди самі не усвідомлюють, якими володіють знаннями, каже вона, а такі зібрання дають змогу виокремити цінну інформацію. «Це найбільш необхідний інструмент на сьогодні для координації зусиль та думок і розуміння спільної позиції, — зауважила Н. Алюшина. — Зміни неминучі, і необхідно визначитися зі складними питаннями, з питаннями, що потребують розв’язання в контексті парламентської реформи, яка ось-ось має відбутися».

Учасники стратегічної сесії розділилися на п’ять груп. Кожна з них працювала над своїм переліком проблемних і сильних питань, які виникають під час роботи. Їх звели в один список для подальшого аналізу та опрацювання. Усю цю діяльність детально зафіксовано та записано для того, щоб не пропустити жодної цінної думки. У результаті — з’являться спільно напрацьовані ідеї, які допоможуть апарату працювати більш злагоджено, продуктивно та комфортно.

Після обговорення в рамках кожної групи, зрештою, було озвучено низку проблем, із якими нині доводиться стикатися. Йшлося, зокрема, про вирішення кадрових питань, створення сучасного прес-центру, удосконалення конкурсної процедури призначення на посаду, зміни структури оплати праці для залучення молодих фахівців, боротьбу із законотворчим спамом, запровадження електронного документообігу. З приводу останнього, наприклад, зауважували, що дуже багато електронних документів не замінюють, а просто дублюють паперові. Відтак час і досі витрачається на процеси, які легко можна замінити новітніми технологіями. Під час обговорення виникали дискусії та лунали пропозиції для вирішення тих чи інших питань.

У заході брали участь керівники управлінь апарату Верхової Ради, голови секретаріатів профільних комітетів та парламентських фракцій.