В агентстві «Укрінформ» у рамках туристичної виставки, що нині триває у Києві, відбулася презентація Тернопільщини. Учасники заходу, зокрема, наголосили, що цей край має дуже багато цікавинок, які не можуть не привабити відвідувачів. Це замки, храми та святині, печери, а також гори з водоспадами і, звісно, Дністровський каньйон, а ще — місцеві колорит і ремесла. Тому учасники цього ринку поставили собі амбітне завдання — у 2022 році довести потік туристів у регіон до мільйона.
Як зазначив під час презентації начальник відділу туризму облдержадміністрації Назар Яворський, нинішній процес децентралізації певною мірою сприяє тому, щоб місцеві громади вчилися заробляти гроші, зокрема, і на туризмі. В області нині бракує ліжко-місць для розміщення туристів та інших сервісів, тож таку функцію можуть взяти на себе «зелені» садиби. Чиновник також наголосив, що в області найближчим часом відбудеться інвестиційний форум, на якому буде запропоновано земельні ділянки, які підприємці можуть викупити для будівництва готелів, кемпінгів тощо. Активно роблять в області й дороги, зазначив Яворський, що також сприятиме відвідуванню краю. Утім, якщо магістральні будують, то до розвитку під’їзних шляхів до об’єктів ще треба докласти неабияких зусиль.
Тим часом президент Міжнародної торгової палати з питань регіонального розвитку Тарас Демкура акцентував увагу на досвіді й перспективах промоції Тернопільщини за кордоном. А в продовження цієї теми голова ГО «Туристична асоціація Тернопілля» Наталія Волощук презентувала маршрут «Шляхами Пінзеля». Як відомо, видатний митець жив і працював тривалий час у Бучачі. Тут та в інших містах і містечках краю збереглося дуже багато робіт майстра. Утім, на Пінзеля претендують і наші сусіди, зокрема, поляки. І було б добре, каже пані Наталія, зробити маршрут міжнародним. Нині тривають такі переговори. А поки що Тернопільщина вирішила показати роботи Пінзеля в далекій Португалії. Виставку там відкриють уже 15 квітня.
«Ми маємо багато теоретичних і практичних напрацювань, як можна покращити туристичну привабливість Тернополя, — каже директор КП «Туристично-інформаційний центр» Тарас Ковальчук. Так, нещодавно було створено об’єднаний календар подій та оновлену туристичну мапу. Маємо новий проект «Вихідні у Тернополі». Це коли робимо об’єднані екскурсії: у суботу вивозитимемо у регіон, а в неділю — екскурсії містом. Маршрути для «Вихідних у Тернополі» ми розробили до кінця року, і щотижня вони різні, не повторюються. Презентуємо також нові події — і не тільки гастрономічні, а й спортивні, музейні, історичні тощо.
Дуже зацікавила присутніх презентація Теребовлі. Як справедливо зазначалося, це своєрідний десерт на мапі Тернопілля. Тут справді можна поринути у автентику, відвідавши музей-майстерню і виготовивши власноруч один із кількох пропонованих сувенірів: розмалювати тарілку чи розписати писанку, виготовити глиняний посуд, опанувати різьблення по дереву чи навіть друк на дереві. А ще вам запропонують обід на Замковій горі, який готуватиме сам учасник «МайстерШефа».
Водночас координатор мережі розвитку «зеленого» туризму Сергій Підмогильний вважає, що нині найбільш затребуваними є природні оази: «Тернопільщина — це край, де природа трудилася особливо ретельно, а тепер наше завдання — все це показати гостям краю». Тому так стрімко розвивається активний туризм.
І справді, на Тернопільщині є чим здивувати, зачарувати, почастувати, а після відвідин можна ще довго насолоджуватися приємними спогадами та відчуттями.