Укр | Рус
Українці завоювали ще три медалі на Олімпіаді Футбол. Італійці відправили поляків до Ліги В Понад 500 заходів по Україні пройшли без грубих порушень – поліція Праворадикали скоїли напад на "офіс Медведчука" в центрі Києва Українські військові показали, як наш Мі-24 збиває російський безпілотник У Києві встановили рекорд наймасовішого виконання гімну ОУН У Німеччині літак упав на натовп - троє загиблих На арсеналі в Ічні продовжують гасити осередки пожежі — ДСНС Бюджет-2019: на енергоефективність буде виділено 2 мільярди ООС: бойовики стріляли з забороненої зброї, поранено 2 військових У Києві біля Лаври поліція затримала кілька десятків молодиків - ЗМІ Сутички на Майдані: у МВС пояснили, чому перевіряли активістів Ічня: У медзакладах лишаються понад 90 осіб Від -2 до +24: "бабине літо" не спішить відходити Денісова вимагає від РФ відпустити українського моряка на похорон матері
Загрузка...
На головну
14.04.2018

Жіночий погляд «спопелив» орла

Василь НЕЇЖМАК.

Експонована у Полтавській галереї мистецтв виставка робіт місцевих художників, присвячена Круглій площі, стала помітним явищем у культурно-мистецькому житті міста. Не лише тому, що йдеться про історичний архітектурний ансамбль європейського значення. Щоб увічнити його і водночас привернути увагу до тих споруд, знаний колекціонер і меценат Олег Денисенко започаткував мистецький проект «Кругла площа — архітектурне серце Полтави».

Художниці Юлія Мохірєва та Марина Рожнятовська біля своїх картин. 

Фото автора.

Саме він запропонував художникам-землякам відтворити на полотні й папері вісім будівель ансамблю, розташованого у самісінькому серці міста, і його «центровий» пам’ятник. На запрошення пана Олега відгукнулися восьмеро митців, які працювали над втіленням проекту понад рік. Їхні роботи стали головними «персонажами» виставки. Зрештою Олег Денисенко доповнив їх старовинними світлинами та листівками понад столітньої «витримки» з власної колекції, на яких також зафіксовані згадані архітектурні перлини.

Тож вийшла справжня феєрія барв і епох. Надто з огляду на те, що художників обмежували тільки в розмірах їхніх картин. За таких умов кожен із них мав змогу продемонструвати власний творчий почерк і водночас наповнити спільний доробок дивовижним розмаїттям стилів, жанрів, манер образотворення. Серед тієї «могутньої купки» виконавців проекту переважали художники-чоловіки. Помітним було їхнє прагнення відійти від традиційних канонів живопису та графіки, поекспериментувати з кольорами і формами.

А найщедрішими на яскраві барви й емоції стали «жіночі» картини. Тож, певно, не випадково у своєрідний епіцентр виставки потрапили роботи відомих у Полтаві майстринь пензля Юлії Мохірєвої та Марини Рожнятовської. Остання знову подивувала всіх рідкісним за красою й гармонією внутрішнім сяйвом своїх акварелей. У такий спосіб вона поетизує, підносить над буденністю, здавалося б, найпрозаїчніші міські пейзажі.

Натомість Юлії Мохірєвій своїм особливим творчим поглядом на Круглу площу вдалося приборкати та, власне, «спопелити» навіть войовничого імперського орла на стилізованому під гармату постаменті. Замість нього на картині художниці, яка продовжує традиції полтавського розпису, літають уже наші мирні птахи, які здавна в українців були народними символами одухотвореності та своєрідними посередниками між земним і небесним. Не менш промовисто засіяла вона те центрове місце квітами, які обов’язково проростають крізь морок чужих ідеологем...

Полтава.

 

Всі статті рубрики На головну