Укр | Рус
Луганщина: перераховують пенсії колишнім військовим... Генеральна прокуратура України приєдналась до Ініціативи Інтерполу з електронної правової допомоги <<е-MLA>> Генеральна прокуратура України направила до суду обвинувальний акт щодо колишнього Міністра юстиції України За фактом інциденту між народними депутатами під час телеефіру розпочато кримінальне провадження 20 квітня. Пам’ятні дати Пентагон назвав російські системи ППО у Сирії <<абсолютно неефективними>> Американський журнал Time опублікував свій традиційний список 100 найвпливовіших людей світу за минулий рік У Страсбурзі прийняли важливі рекомендації щодо асоціації України - ЄС В анексованому Росією Криму активіст Володимир Балух продовжує голодування, яке він оголосив місяць тому, 19 березня Зведення Прес-центру штабу АТО за добу 19 квітня 2018 року Шляховики натрапили на снаряди неподалік Рівного Рятувальники у Березнівському районі Рівненщини витягнули з річки корову У Рівному обговорять перспективи ринку меду Обласну премію імені Ігоря Свєшнікова отримає Наталія Трохлюк Ірина Геращенко: <<Для України є неприйнятною присутність у складі миротворчої місії представників держави-агресора>>
Загрузка...
На головну
14.04.2018

Жіночий погляд «спопелив» орла

Василь НЕЇЖМАК.

Експонована у Полтавській галереї мистецтв виставка робіт місцевих художників, присвячена Круглій площі, стала помітним явищем у культурно-мистецькому житті міста. Не лише тому, що йдеться про історичний архітектурний ансамбль європейського значення. Щоб увічнити його і водночас привернути увагу до тих споруд, знаний колекціонер і меценат Олег Денисенко започаткував мистецький проект «Кругла площа — архітектурне серце Полтави».

Художниці Юлія Мохірєва та Марина Рожнятовська біля своїх картин. 

Фото автора.

Саме він запропонував художникам-землякам відтворити на полотні й папері вісім будівель ансамблю, розташованого у самісінькому серці міста, і його «центровий» пам’ятник. На запрошення пана Олега відгукнулися восьмеро митців, які працювали над втіленням проекту понад рік. Їхні роботи стали головними «персонажами» виставки. Зрештою Олег Денисенко доповнив їх старовинними світлинами та листівками понад столітньої «витримки» з власної колекції, на яких також зафіксовані згадані архітектурні перлини.

Тож вийшла справжня феєрія барв і епох. Надто з огляду на те, що художників обмежували тільки в розмірах їхніх картин. За таких умов кожен із них мав змогу продемонструвати власний творчий почерк і водночас наповнити спільний доробок дивовижним розмаїттям стилів, жанрів, манер образотворення. Серед тієї «могутньої купки» виконавців проекту переважали художники-чоловіки. Помітним було їхнє прагнення відійти від традиційних канонів живопису та графіки, поекспериментувати з кольорами і формами.

А найщедрішими на яскраві барви й емоції стали «жіночі» картини. Тож, певно, не випадково у своєрідний епіцентр виставки потрапили роботи відомих у Полтаві майстринь пензля Юлії Мохірєвої та Марини Рожнятовської. Остання знову подивувала всіх рідкісним за красою й гармонією внутрішнім сяйвом своїх акварелей. У такий спосіб вона поетизує, підносить над буденністю, здавалося б, найпрозаїчніші міські пейзажі.

Натомість Юлії Мохірєвій своїм особливим творчим поглядом на Круглу площу вдалося приборкати та, власне, «спопелити» навіть войовничого імперського орла на стилізованому під гармату постаменті. Замість нього на картині художниці, яка продовжує традиції полтавського розпису, літають уже наші мирні птахи, які здавна в українців були народними символами одухотвореності та своєрідними посередниками між земним і небесним. Не менш промовисто засіяла вона те центрове місце квітами, які обов’язково проростають крізь морок чужих ідеологем...

Полтава.

 

Всі статті рубрики На головну