Уже з 14 липня вартість проїзду у міському транспорті столиці зросте удвічі — з 4 до 8 гривень.
«Зміна тарифів дасть змогу міській владі зменшити обсяг коштів, які йдуть на покриття збитків підприємств транспорту, та спрямувати їх на розвиток дорожньо-транспортної інфраструктури», — пояснив причини стрибка цін радник першого заступника голови КМДА з питань цінової політики Василь Яструбинський.
Підсолодити гірку новину столичні чиновники вирішили заявою про те, що для киян вартість проїзду у міському транспорті столиці зміниться не так істотно і становитиме від 6,3 гривні — за умови користування проїзним квитком або безконтактною карткою. При цьому вартість місячного проїзного квитка на один вид наземного транспорту зросте до 390 гривень.
Проте це — свого роду блюзнірство, бо у вартість проїзного завжди закладали знижену ціну квитка, щоб мотивувати містян їх купувати. Приміром, нині проїзний на тролейбус на місяць коштує 170 гривень. Якщо двічі на день користуєтеся цим видом транспорту, то за 31 день у травні на квитки витратите 248 гривень. Економія з проїзним становить 78 гривень. Тож заяви про дешевші проїзні після подорожчання мають щонайменше нечесний вигляд — вони завжди були такими!
Водночас, наголошуючи, що нові ціни стосуються лише гостей міста, київські чиновники демонструють свою відірваність від реалій громадського транспорту. Велика частина киян давно відмовилася від проїзних, бо через погану роботу громадського транспорту й затори дуже часто доводиться користуватися послугами маршрутників, й планована економія від проїзного перетворюється на збитки, коли і проїзний у кишені, і додатково платиш за проїзд. Утім, якщо й маршрутники піднімуть ціни до 10—15 гривень, то столичним мешканцям уже точно доведеться пильніше придивитися до велосипедів та зручного взуття для тривалих прогулянок.