«Коли в країні війна — треба народжувати дітей і будувати!» — переконував на відкритті нового заводу в селищі Михайло-Коцюбинське Чернігівського району голова обласної державної адміністрації Валерій Куліч. А Петро Мельник, виконавчий директор фірми «Агріком груп», яка є власником нового заводу, розповів, як була ідея і не було грошей.

Ідея полягала у виробництві оздоровчого харчування, і акціонери дійшли висновку: вівсяні пластівці — саме те, що потрібно.

Оператор пояснює технологічні процеси на екрані комп’ютера голові Чернігівської ОДА Валерію Кулічу (в центрі) та іншим гостям.

Вартість проекту становила 10,5 млн доларів, з них 40 відсотків проінвестовано власних коштів компанії, 60 — залучено у вигляді кредитів.
На заводі торгової марки «Добродія» проводять всі етапи виробництва пластівців із зернових та зернобобових культур: очищення, лущення, шліфування, гідротермічну обробку, нарізку, плющення та фасування у різні види упаковки. На підприємстві працюють майже сотня працівників, але сам виробничий процес забезпечують лише троє — таким технологічно довершеним є процес на швейцарському обладнанні фірми «Бюлер».
До речі, кілька фахівців запросили із-поза меж області — їх поселили в Чернігові на квартирах, орендованих підприємством, і щодня привозять на робочі місця. Проте основна частина працівників — місцеві. Взагалі Михайло-Коцюбинська ОТГ завдяки новому підприємству отримує серйозні податки до свого бюджету.
А ще тут — безвідходне виробництво: лушпиння зерна йде на опалення, а газ взагалі не використовують. Потужні фільтри забезпечують чистоту навколишнього повітря. І ще цікавий факт: для відлякування птахів використовують записи голосів хижаків.
У лютому 2018 року підприємство отримало сертифікат відповідності згідно з вимогами схеми сертифікації «FSSC 22000» на систему якості та безпечності харчової продукції. Сертифікат гарантує її безпечність шляхом контролю кожного етапу технологічного процесу, зберігання продукції, одержання сировини для її виробництва.
Сьогодні чернігівські вівсяні пластівці уже займають 9 відсотків українського ринку пластівців (завод реально працює вже три місяці), а до кінця року його власники планують вийти на охоплення 15 відсотків. Проте підприємство активно виходить на міжнародні ринки. Як розповіла директор торгового дому «Добродія Фудз» Ірина Брославцева, щойно відвантажено пластівці до Румунії, на черзі — Ізраїль та арабські країни після отримання заводом сертифікатів на відповідність вимогам кошерної та халяльної їжі.
Завод побудовано за рік. Рівно рік тому було підписано меморандум між Чернігівською обласною державною адміністрацією і фірмою «Агріком груп» і ось на місці закинутого комбікормового заводу — сучасне і потужне підприємство.
«Каша — традиційна українська їжа, тож і перспективи пластівців — великі», — переконані на новому підприємстві.

Василь ЧЕПУРНИЙ.
Фото Віктора КОШМАЛА.

Чернігівська область.