Перевіряючи перебіг ремонтних робіт на шляхах Хмельниччини, глава уряду Володимир Гройсман сказав: «Усі дороги в країні можна поділити на ті, що вже відремонтовані, і ті, що будуть відремонтовані». І з цього виходить, що старих, розбитих, ледве залатаних і непридатних для користування у нас не буде. Та чи справді реальним є такий прогноз?

На знімку: на шляхах області активно проводять ремонтні роботи.

Судячи з того, якими темпами нині йдуть роботи на Хмельниччині, можна припустити, що дороги доброї якості у нас таки будуть. Хоча коштуватиме така перспектива недешево. Але розпочинати цю справу колись та потрібно.
— Одним із пріоритів для влади на місцях має стати контроль за якістю дорожніх робіт і термінами їх виконання, — таке завдання визначив для керівників усіх рівнів голова ОДА Вадим Лозовий. — Обіцяю і сам багато їздити та контролювати стан і якість виконуваних робіт. Обов’язково перевірятимемо дотримання технології. Якщо фіксуватиметься відхилення, то це розцінюватиметься як крадіжка, за яку підрядник має понести відповідальність.
А стежити є за чим. Адже нині триває сезон активних ремонтів. Щоправда, не скрізь вдається дотримуватись запланованого. Зокрема, занепокоєння обласної влади викликає ділянка від Летичівського району до кордону із Вінницькою областю. Тендер на її спорудження виграла китайська компанія. Однак відтоді минуло майже півроку, а роботи так і не розпочалися. Щоб розібратись, у чому причина, в ОДА запросили представників іноземної компанії і всі зацікавлені сторони. Від кожного вимагалось одне — календарний план робіт, визначення чітких термінів, адже об’єкт мають здати вчасно.
Як пізніше розповіли виконавці робіт, одразу після цієї зустрічі було не тільки визначено першочергові проблеми, а й проведено низку консультацій, скоординовано зусилля різних структур, і справа поступово зрушує з місця.
Зате на ділянці Волосівці — Меджибіж робота кипить. Як розповів керівник ДП «Служба автомобільних доріг» Сергій Матус, там уже відремонтовано понад кілометр автодороги. Загальна вартість робіт становить 3,2 мільйона гривень. Це перший об’єкт, де поточний середній ремонт проведено за рахунок дорожньої субвенції.
Загалом до кінця року передбачено відремонтувати у такий спосіб майже півсотні об’єктів доріг місцевого значення загальною довжиною сто кілометрів.
Не новина, що стан переважної більшості шляхів — зношений. Їх зруйнував не тільки час, а й збільшення навантажень від транспорту та істотне пожвавлення інтенсивності руху, на які стара мережа не була розрахована. В області розуміють, що погані дороги створюють значні незручності і для мешканців краю, і для туристів, гостей, ділових партнерів. А це призводить і до економічних втрат, і до зростання соціального напруження. Тож час від часу люди вдаються до таких радикальних заходів, як перекриття доріг.
Півмільярдна державна субвенція, яка виділена для області, має піти на розв’язання всіх цих проблем. На місцях гроші намагаються використати з найбільшою користю. Насамперед беруться за дороги, що ведуть до опорних шкіл, лікувально-профілактичних закладів та соціально важливих об’єктів інфраструктури.
На початок другого кварталу область отримала майже 87 мільйонів гривень із коштів, передбачених на поточний дрібний ремонт та експлуатаційне утримання. Але швидко освоїти вдалося лише 15,2 мільйона.
На те, що Хмельниччина відстає в ремонтах від сусідніх Тернопільської та Вінницької областей, звернув увагу і Прем’єр-міністр Володимир Гройсман, котрий спеціально відвідав Хмельниччину, щоб проінспектувати роботи на дорогах. Зупинився він і на ділянці у Хмельницькому районі, яка належить трасі, що з’єднує західний та східний регіони країни. Тільки на ремонт 33 кілометрів цього відтинка держава виділила 631 мільйон гривень. Третина робіт уже виконана, а найближчими місяцями шляховики мають довести їх до кінця.
Якщо у минулі роки в області скаржились на нестачу коштів, то 2018-го ситуація змінилась кардинально. Як зауважив Володимир Гройсман, якщо торік області було виділено на ремонт шляхів 670 мільйонів гривень, то цьогоріч загальна сума фінансування сягає 1,7 мільярда. Тому справа тепер за виконавцями робіт і за владою, котра має простежити за тим, наскільки швидко і якісно все робиться.
Уряд ставить перед собою амбітне завдання: за п’ять років створити мережу сучасних якісних доріг між усіма обласними центрами країни. На місцях складають не менш важливі плани. Для цього залучають усі можливі фінансові ресурси. Тож час братися за роботу.

ЦИФРА

Загальна кількість автомобільних доріг загального користування місцевого значення в області перевищує вісімсот одиниць. Їх довжина — п’ять тисяч кілометрів.

Підготувала власкор Ірина КОЗАК.