Кабінет Міністрів підтримав програму «Україна без контрабанди», яку спільно реалізовуватимуть Міністерство внутрішніх справ, Державна фіскальна служба та Національна поліція за участі Генпрокуратури, Національного антикорупційного бюро та інших державних органів.

«Ми кожного дня працюємо над тим, щоб в Україні створювалися нові підприємства і робочі місця, реалізуємо проекти економічного відродження. Але водночас у нас є сфери, до яких проникають нечистоплотні представники різних органів влади та правоохоронної системи і починають вибудовувати схеми, і сьогодні маємо десятки мільярдів гривень, які за участю схемщиків та представників влади йдуть поза межі українського бюджету», — заявив під час учорашнього засідання уряду прем’єр Володимир Гройсман та підкреслив, що «терпіти цього не збирається».
Він нагадав, що минулого року уряд уже поламав низку схем на митниці, що дало змогу додатково залучити до бюджету понад 70 мільярдів гривень. «Але цього року з’явилися інші схеми, за які потрібно жорстоко карати і які треба припиняти», — заявив В. Гройсман та окреслив схеми, з якими потрібно боротися. Зокрема, одна зі схем передбачає оформлення транспортних засобів як порожніх. «Тобто йде повністю забитий дороговартісним товаром мікроавтобус, але його, за змовою представників усіх задіяних структур, оформлюють як порожній і до бюджету потрапляє нуль гривень», — повідомив він.
Інший приклад провезення контрабанди передбачає залучення до оформлення товарів так званих «піджаків». Це коли велика фура дорогого товару начебто перевозиться фізичними особами по нормі на кожного. Тобто 20 залучених до схеми «піджаків» сприяють безмитному перевезенню цілої фури товарів.
Контрабандисти застосовують і такі схеми, як використання на кордоні фіктивних документів. «Далі після перетину кордону на шляху до внутрішньої митниці дорогий товар просто зникає, а замість нього з’являється інший, дешевший товар», — пояснив прем’єр та додав, що також існує практика ввезення під виглядом «Євро-4» заборонених та дешевих марок пального.
Крім вищезгаданих схем, В. Гройсман також звернув увагу на так звану «чорну контрабанду», яка здійснюється під прикриттям правоохоронних структур. «Хочу на весь світ сьогодні повідомити, що в нейтральні води України заходять танкери з пально-мастильними матеріалами, потім до них підходять невеликі судна, забирають ці пально-мастильні матеріали без жодного розмитнення, без жодної легалізації цього товару, який потім потрапляє за тіньовими схемами на автозаправні станції, у тому числі із сумнівною якістю», — заявив прем’єр та наголосив, що це багатомільярдна схема ввезення нафтопродуктів в Україну, тому він розуміє, що із сьогоднішнього дня у нього стало значно більше ворогів.
У цьому зв’язку Володимир Гройсманвисловив переконання, що ці нечесні схеми не працювали б без допомоги нечесних правоохоронців. Водночас він вважає, що Україна без контрабанди можлива, але для цього потрібна самовіддана праця поліції, прозора робота українських прикордонників, а також допомога та підтримка Генпрокуратури, Служби безпеки, Національного антикорупційного бюро та інших органів. «Я хотів би, щоб кожен, хто взяв хоча б гривню від цих оборудок, був затриманий та заарештований», — сказав він та висловився за криміналізацію норм законодавства, які стосуються контрабанди.
Під час обговорення міністр внутрішніх справ Арсен Аваков зазначив, що внаслідок контрабанди бюджет щороку втрачає до 100 мільярдів гривень, або 4 мільярди доларів. «Ми боремося за 1,5 мільярда доларів кредиту від МВФ, а тут втрачаємо 4 мільярди доларів», — сказав він та запевнив, що на дії контрабандистів буде жорстка реакція незалежно від того, яку посаду вони займають та до якої політичної сили належать.
Міністр оборони Степан Полторак також зауважив, що 4 мільярди доларів, які держава втрачає внаслідок контрабанди, вистачило б для придбання п’яти дивізіонів систем протиповітряної оборони «Петріот», що дало б змогу повністю закрити кордон з Росією.

Сергій ЛАВРЕНЮК.