У Сумах відбулася позачергова сесія облради, на якій депутати прийняли звернення до керівництва держави. Причиною її скликання стала звістка, оприлюднена у ЗМІ, зокрема і в «Голосі України», про те, що з Сумщини виводять гроші, які планувалося використати на впорядкування доріг. Підстава: регіон нібито «затягнув» із підготовкою проектно-кошторисної документації, до того ж, тут не забезпечили прийнятних темпів шляхово-ремонтних робіт. Через це кошти, виділені з Державного дорожнього фонду Сумщині, розподілять між іншими регіонами, де їх використають із більшою ефективністю.

Такою новиною у коментарі агентству УНІАН поділився радник керівника «Укравтодору» Олександр Кава. На Сумщині оприлюднена представником солідної організації звістка мала ефект «всенародного обурення», бо виходило так, що через нехлюйство місцевих чиновників регіональні дороги ще довго залишатимуться у вибоїнах.
На поширену у ЗМІ неприємну новину одразу ж відреагував голова ОДА Микола Клочко. За його словами, серед українських регіонів Сумщина має шосту позицію щодо використання коштів Дорожнього фонду, тож не може бути й мови про незадовільні темпи шляхово-ремонтних робіт. Насправді йдеться не про фінансові ресурси Дорожнього фонду, а про кошти держбюджету, вибиті керівництвом краю разом із народними депутатами від області на ремонт автотраси Київ — Суми — Юнаківка. Ось тут і справді спостерігається «намагання певних ділків від «Укравтодору» зняти кошти з ділянки... по якій не те що проектна документація готова, а й тендер відбувся».
Народний депутат від Сум Олег Медуниця запевнив, що «всі гроші на місці і жодної копійки Дорожнього фонду із області ніхто не виводив». Уряд за поданням чиновників «Укравтодору» знімає гроші з дороги державного значення Київ — Суми — Юнаківка, бо його дезінформували, повідомивши, що тут нібито не проведено тендер. Тендер був, але його результати один із учасників оскаржує в Антимонопольному комітеті. «Таке, на жаль, буває», — констатує О. Медуниця. І запевняє, що гроші Сумщині повернуть, бо їх «перекинули» на ремонт київської траси з іншого об’єкта на території області. «Нам чужого не треба, але й свого не віддамо», — запевнив народний депутат.
Ідеться про 117,5 млн грн. Про те, як ці чималі кошти зберегти для Сумщини, й говорили учасники позачергової сесії облради. За звернення, адресоване Президенту та Прем’єр-міністру України, проголосували 43 депутати із 43 присутніх. У прийнятому документі зазначається, що Сумщина має найдовший кордон із Росією — 562 км, але кошти на впорядкування доріг державного значення регіону із держбюджету виділялись аж у 2006—2007 роках.
Якщо ж Сумщині не повернуть 117,5 млн грн, облрада обіцяє вдатися до протестних акцій, у тому числі й радикальних. Попередження щодо радикалізму деякі депутати пропонували замінити на більш м’яке, але воно у тексті звернення залишилось.
На сесії прийняли й інше звернення, розгляд якого спочатку у порядку денному не передбачався. Документ адресували керівникам Генпрокуратури, НАБУ, МВС та СБУ. Правоохоронців просять розібратися із діяльністю підприємства «Полтавабудцентр», яке, можливо, займається бізнесом, пов’язаним із корупцією та шахрайством. Саме це підприємство заблокувало в Антимонопольному комітеті тендер щодо виконання за державні кошти робіт на автотрасі М07 Київ — Юнаківка. У виступах депутатів прозвучало, що таке відбувається вже не вперше, і від цього страждає вся шляхо-ремонтна галузь країни.
Депутати облради у прийнятті рішень були практично одностайними, але без міжпартійних докорів усе ж не обійшлося. Керівників Сумщини звинуватили в тому, що гроші на ремонт доріг ділять без участі представників опозиційних політичних сил, але коли починає пахнути смаженим — звертаються й до них за підтримкою. Було б правильно, якби на Сумщині прийняли регіональну програму розвитку автошляхів, і щоб над нею попрацювали всі та нікого не обділили. Аби дороги виблискували не лише в тих населених пунктах, якими керують висуванці провладної коаліції, а й у тих, де люди довірили владу опозиціонерам.