На початку року влада німецьких міст отримала право забороняти рух дизельних автомобілів на своїх територіях. Ішлося про заборону машин з підвищеним вихлопом шкідливих речовин. Це обмеження стосується 11 мільйонів дизельних авто по всій ФРН.
Щоправда, таке рішення міської влади не знайшло підтримки ані на рівні керівників земель, ані в уряді. Асоціація німецької автомобільної індустрії, великі автоконцерни виступали проти таких заходів, оскільки вони вважають, що із забрудненням повітря можна боротися не тільки в такий спосіб. До того ж, на їхню думку, одночасне запровадження обмежень зашкодить і виробникам, і споживачам. Тоді само канцлер Ангела Меркель закликала всі сторони «процесу» ретельно зважити таке рішення, перш ніж реалізовувати його.
Та нехай там що, а «потяг» рушив: дизелів почали лихоманково позбуватися — на тлі невдоволення їхніх німецьких власників. Утім, це не зняло питання загалом, адже ніхто поки що не може відповісти однозначно, чи допоможе відмова від дизельного палива зробити довкілля чистішим? І як вирішити питання з мільйонами німецьких власників дизельних авто, котрі невдовзі не зможуть законно пересуватися багатьма дорогами країни? Представники німецької автопромисловості днями обговорили цю проблему з главою уряду Ангелою Меркель.
Хоча, за повідомленням видання Handelsblatt, учасникам і вдалося досягти певних домовленостей, але в «дизельному» спорі все-таки залишилося більше запитань, ніж відповідей на них. Так, міністр транспорту Андреас Шоєр вважає, що Німеччині, можливо, вдасться уникнути повної відмови від дизельного палива шляхом модифікації дизельних двигунів. Як варіант, запропоновано поділити витрати з модернізації між автовиробниками та власниками машин у пропорційному співвідношенні 80% на 20%. Це означає, що власники дизелів повинні будуть сплатити за переобладнання по 600 євро.
Проте чимало політиків не згодні з таким компромісом і наполягають на тому, що власники не повинні платити взагалі. Та й виробники не в захопленні від такої ідеї, оскільки вважають її надто затратною.
Хоч зрештою спільної думки так і не дійшли, але уряд ФРН планує до кінця року визначити кроки з розв’язання цієї проблеми, й до 2030 року зменшити шкоду довкіллю від вихлопів загалом щонайменше на 40%. І в цьому кабінет покладається на використання електромобілів.
Тим часом голова правління Porsche Олівер Блюме в інтерв’ю виданню Bild am Sonntag повідомив, що концерн повністю відмовляється від виробництва дизельних двигунів і обіцяє випускати електромобілі, вже починаючи з наступного року.

Берлін.