У Сєверодонецьку завершився І фестиваль театрального мистецтва «Світогляд», започаткований Луганським обласним академічним українським муздрамтеатром. Цього разу до Сєверодонецька приїхали 12 колективів з різних куточків країни та з-за кордону. Це не лише мистецький проект, а й соціальний, політичний, бо об’єднання України — надважливе питання на сьогодні.

Як відзначили учасники фестивалю, програма цього огляду талантів була дуже насиченою і солідною: серйозно підібрано репертуар, потужні постаті. Для багатьох гостей відкриттям став і сам Луганський обласний театр — не лише своєю історією, а й майстерністю молодого колективу. «Я вважаю, що наш час — екстремальний, — сказала Світлана Максименко, кандидат мистецтвознавства, доцент факультету культури і мистецтв Львівського національного університету імені Івана Франка. — Власне, від митців йде надзвичайно потужна енергетика, бо вони усвідомлюють своє місце і призначення на цій землі. Я давно спостерігаю за творчістю режисера Луганського обласного театру Володимира Московченка. Мені було дуже цікаво, знаючи історію створення цього колективу, що можна зробити за такий короткий час. І те, що я побачила, не просто втішило — я була здивована, захоплена. Бо розумію, яку педагогічну, професійну, суспільну роботу з виховання молодого колективу проведено. На фестиваль було запрошено також театр з Ізраїлю. Його режисер Володимир Лівшиц — виходець з Донецька, був організатором відомих донецьких театральних колективів «Околиця» і «П’яте колесо». Залишив місто через відомі події й отаборився в Ізраїлі. Вважає, що назва фестивалю «Світогляд» відповідає амбітним планам його організаторів, тож він може стати навіть міжнародним.
Спочатку фестиваль задумувався без номінацій і нагород. Вважалось важливішим, щоб глядачі просто познайомилися з роботами театрів України. Зрештою організатори таки вирішили назвати п’ять номінацій для нагородження. І це стало несподіванкою для колективів, які приїхали не за нагородами, а щоб показати свою майстерність.
Експертна рада фестивалю визначила переможців: у номінації «Найкраще режисерське рішення» відзначено роботу Максима Голенка у виставі «Хазяїн» І. Карпенка-Карого (Миколаївський український театр драми та музкомедії); нагороду в номінації «Найкраще пластичне рішення» отримали Андрій Бакіров та Катерина Гриськова за «Ніч перед Різдвом» М. Гоголя (Чернігівський обласний муздрамтеатр ім. 
Т. Шевченка); перемогу у номінації «Найкраще музичне оформлення» здобув Сергій Павлюк з виставою «Лісова пісня» Лесі Українки (Херсонський обласний муздрамтеатр ім. М. Куліша). Нагороди отримали й інші театри, а у спеціальній номінації «Найкращий акторський ансамбль» нагороду експертна рада віддала Луганському обласному українському муздрамтеатру за виставу «Конотопська відьма» за Г. Квіткою-Основ’яненком.
Театральний фестиваль завершився, але, як зазначали його учасники, він дав початок масштабному обміну театральних вистав майже усіх жанрів класичних творів у сучасному прочитанні — від моноспектаклю до пластичного перформансу.

Луганська 
область.