Київська міська державна адміністрація відмовилася перейменувати одну зі столичних вулиць на вулицю імені відомого авіаконструктора.

Урочиста зустріч екіпажу літака Ан-70.
У центрі ліворуч командир екіпажу Олександр Васильович Галуненко, в центрі праворуч генеральний конструктор ДП «Антонов» Петро Васильович Балабуєв.

Фото з архіву ДП «Антонов».

Уже не перший рік колектив державного підприємства «Антонов» б’ється за гідне вшанування пам’яті генерального конструктора, Героя України і почесного громадянина Києва Петра Балабуєва. Свого часу незабутній Олег Костянтинович Антонов заповідав, щоб після його смерті засноване ним КБ очолив саме Петро Васильович — талановитий організатор виробництва й інженер-конструктор, якого називають батьком найбільшого у світі літака Ан-225 «Мрія» та інших повітряних трудівників, котрі на своїх крилах несуть славу України. Його заслуги визнано світовою спільнотою. За видатний внесок у розвиток цивільної авіації П. Балабуєва єдиного в Україні нагороджено найвищою відзнакою Міжнародної організації цивільної авіації (ІСАО) — премією імені Едварда Уорнера — першого президента Ради ІСАО.
Ім’я доктора технічних наук, професора Балабуєва заслужено стоїть в одному ряду з такими іменами, як академіки Патон, Глушков, Антонов, Амосов, Шалімов та інші достойники, які вивели Україну на світовий рівень науки і техніки. Тому літакобудівники і багато інших киян, і не лише киян, вважають, що Балабуєв гідний того, щоб його ім’я носила одна з вулиць столиці, і звернулися до міського голови Києва Віталія Кличка з проханням перейменувати вулицю Депутатську у Святошинському районі на вулицю Петра Балабуєва. Вона пролягає через мікрорайон літакобудівників, значна частина багатоповерхівок якого та об’єктів соцкультпобуту будувалася з ініціативи і під керівництвом Петра Васильовича.
Яке ж було здивування творців авіаційної техніки — другого після космосу рушія прогресу, коли днями вони отримали негативну відповідь від заступника департаменту суспільних комунікацій КМДА В. Галети. Виявляється, що понад два роки тому, ще в липні 2016-го, «це питання, — написав автор відповіді, — розглядалося на засіданні Комісії з перейменувань. У зв’язку з великою кількістю зауважень, а також ураховуючи результати опитування мешканців вулиці, члени комісії вирішили не підтримувати перейменування вулиці Депутатської...».
Отакої! Які були зауваження до особистості Петра Балабуєва, наскільки легітимним і коректним було згадане «опитування», київський чиновник не знайшов за потрібне повідомити колективу одного з найкращих не лише у Києві підприємств і найбільших платників податків. Нагадаємо пану Галеті, що ще на початку важких 90-х саме Петро Балабуєв домігся у вищого керівництва держави, щоб воно дозволило створити власну транспортну авіакомпанію «Руслан», яка займалася б комерційними перевезеннями вантажів для вітчизняних та іноземних замовників в усьому світі. Діяльність цього підрозділу, який нині зветься «Авіалінії Антонова», в часи, коли держава припинила фінансування науково-технічних розробок, не лише врятувала фірму Антонова від краху, а й дала змогу конструкторам і виробничникам створити нові чудові транспортні і пасажирські літаки Ан-70, Ан-140, Ан-148, Ан-158, Ан-132, військовий Ан-178. Останній, до речі, у серпні брав участь у параді на честь Дня незалежності і пролетів у строю бойової авіації над Хрещатиком.
Очільники Києва, коли хочуть здивувати іноземців, найперше завжди їдуть на завод «Антонов», щоб похвалитися створеними Балабуєвим і його товаришами українськими «Антеями», «Русланами» і «Мрією».
Воістину дивні твої діла, Господи! Такої неповаги до пам’яті справжнього творця незалежності України ми не очікували. Але нічого, авіація заднього ходу не знає. Будемо боротися.

Олександр ГАЛУНЕНКО, заслужений льотчик-випробувач, Герой України, радник президента державного підприємства «Антонов».