У середу парламент Болгарії в другому читанні ухвалив низку поправок до закону про місцеві податки і збори. Вони передбачають підвищення податку на автомобілі, вироблені до 2005 року. Для власників старих автомобілів податки зростуть у середньому на 30%. Зміни мають набрати чинності з 1 січня 2019 року.
Обговорення цього питання переросло в запеклу суперечку між правлячою коаліцією й опозицією. Наприклад, автобуси, що обладнані газовими двигунами та які працюють у столиці, вважаються екологічно чистим транспортом, а 23-річний легковий автомобіль із таким само двигуном у провінції вже вважатиметься таким, що забруднює довкілля. І власникам таких дорожньо-транспортних засобів доведеться платити податок за найвищою шкалою. Чому? Ініціатори поправок не змогли чітко відповісти на це питання й погодилися на пропозицію робити знижки для автомобілів, обладнаних газовими установками.
Також була змінена формула визначення податку на легкові та вантажні автомобілі вантажопідйомністю не більш як 3,5 тонни. Вона включає дві складові: майнову й екологічну. Майнова буде відображати потужність і рік виробництва автомобіля, а екологічна — визначатися місцевою адміністрацією залежно від показників шкідливих викидів автомобілем в атмосферу.
Згідно з попередніми прогнозами бюджетного комітету, поправки допоможуть місцевим адміністраціям додатково поповнювати скарбницю на 20 млн левів (10 млн євро) щорічно.
Опозиція звинуватила ініціаторів поправок у тому, що грошові амбіції муніципалітетів ті поставили вище за інтереси людей з найнижчими доходами. А таких у Болгарії зараз більшість — понад 70 відсотків. Змінити застарілий автомобіль на новий для них величезна проблема. Як і виділяти із сімейного бюджету дедалі більше й більше коштів на оплату численних податків. Але депутати від правлячої партії стверджують, що гоніння на старі автомобілі, а таких у Болгарії більш як 2 млн, допоможе скоротити і кількість дорожньо-транспортних пригод, а отже, і смертність на дорогах.