Ігор СМІЛЯНСЬКИЙ: «Укрпошта» доставлятиме пресу в 2019 році»

Передплатна кампанія на прийдешній рік завершується через декілька тижнів. Чи є якісь зміни в її оформленні, чи доставлятиме пошта друковану пресу, яких заходів вживає для активізації передплати... Про це «Голос України» попросив розповісти очільника компанії Ігоря СМІЛЯНСЬКОГО.

— Чи «Укрпошта» доставлятиме пресу і чи приймає передплату на друковані видання?
— Для «Укрпошти» передплата періодичних друкованих видань є однією з важливих послуг, для сільських відділень компанії — однією з пріоритетних, адже доставка друкованих видань сприяє отриманню громадянами актуальної інформації.
Ми налаштовані максимально зберегти обсяги передплати, під час складання планів орієнтувались на виконання показників минулого (2018-го) року. Ставимо за мету підрозділам, що відповідають за її організацію, — тісніше спілкуватись з редакціями, донести до кожного передплатника і видавця інформацію про те, що «Укрпошта» працює в цьому напрямі, передплата триває, видання доставляються і доставлятимуться.
Наразі за каталогом видань «Преса поштою» та обласними каталогами місцевих видань можна оформити передплату на понад 3 тисячі найменувань вітчизняних періодичних видань, зокрема 1,6 тисячі загальноукраїнських і майже стільки само місцевих передплатних видань.
— Яких заходів вживає «Укрпошта» для активізації передплатної кампанії?
— Світовим трендом, на жаль, є поступове зменшення накладів друкованих видань за рахунок електронних носіїв інформації. Ринок друкованих видань протягом останніх років як у Європі, так і в Україні зменшується. Проте за результатами передплатних кампаній минулих періодів намагаємось мінімізувати ці прояви. Ставимо завдання — втримати позиції, зберегти передплатників. Для цього і самостійно, і спільно із редакціями видань організовуємо різноманітні заходи, що сприяють активізації передплати.
Найпоширенішими є «Дні передплатника», під час яких читачі можуть скористатися унікальною нагодою не тільки поспілкуватися з представниками пошти та редакцій, а й безплатно отримати улюблені видання й подарунки. За весь період передплатної кампанії у філіях проведено майже 1000 таких заходів за участю понад 500 видавництв і редакцій. Завдяки їм передплачено понад 33 тисячі періодичних видань на суму 3,1 мільйона гривень.
Відбувалися й «Декади передплати», упродовж яких усі охочі мали змогу передплатити улюблені видання за зниженими цінами.
Мотивуємо наших працівників активніше працювати в цьому напрямі. На сьогодні оператори та листоноші «Укрпошти» отримують уже 10 відсотків від суми доходу за послугу з приймання передплати.
Запрошуємо видавців долучатись до цієї роботи. Загалом за час цієї передплатної кампанії оголошено 13 конкурсів від видавництв на 72 найменування видань, які також передбачають додаткову винагороду працівникам у разі активної участі в організації передплати.
Уперше в рамках власної акції на підтримку передплатної кампанії для читачів було організовано розіграш призів від «Укрпошти». У передплатників до 21 грудня поточного року є змога узяти участь в акції та виграти призи. Для цього необхідно передплатити видання та заповнити анкету учасника. У лютому шляхом випадкового відбору серед учасників відбудеться розіграш брендованих подарунків: гамака, екосумок, настільних ламп і термокружки.
— Чи будуть особливі умови передплати від «Укрпошти» для жителів Донецької та Луганської областей?
— Вартість передплати преси для читачів у Донецькій та Луганській областях буде пільговою. Відповідний закон 18 вересня ухвалила Верховна Рада України. Згідно з усталеною процедурою «Укрпошта» надала Міністерству інфраструктури пропозиції щодо тарифів на приймання передплати та доставку періодичних видань для Донецької та Луганської областей, які наразі розглядаються МІУ. Зауважу, що пільговий тариф має діяти не тільки для місцевих видань зазначених областей, а й для всіх вітчизняних видань, що розповсюджуються серед передплатників, які мешкають на Донеччині та Луганщині.
— Останнім часом були нарікання від читачів на невчасну доставку друкованих видань, прокоментуйте, будь ласка, з чим це пов’язано?
— У деяких, особливо малих, населених пунктах «Укрпошта» змінила (зменшила) частоту доставки, тобто мешканці таких сіл чи селищ, які звикли отримувати пошту, наприклад, тричі на тиждень, отримують її двічі. Це відбулось в тих населених пунктах, де фіксуємо значне зменшення обсягів послуг. У такому випадку поширювана теза про «постійні затримки» не є правильною, пошта доставляється згідно з нормативами доставки, які відповідають чинному законодавству і можуть змінюватися залежно від збільшення/зменшення обсягів послуг.
Також зауважу, що отримую наразі листи із запитанням, чи розповсюджуватиметься преса там, де закрились (або тимчасово закриті) відділення зв’язку.
У разі закриття відділення зв’язку доставну дільницю, яку воно обслуговувало (певну, закріплену за ним територію), приєднують до іншого відділення. Тобто конкретний населений пункт та його мешканці як обслуговувались, так і продовжують обслуговуватися «Укрпоштою».
Загальна кількість відділень зв’язку є динамічною, може змінюватись (як збільшуватися, так і зменшуватися), проте національний поштовий оператор забезпечує покриття послугами всієї території країни. Спектр послуг не змінюється, охоплення місцевих мешканців послугами, як і раніше, становить 100 відсотків.
Тому всі охочі отримувати вітчизняну чи зарубіжну періодику, як завжди, можуть оформити передплату в поштових відділеннях зв’язку та через листонош.
Жодних змін у процедурі оформлення передплати не відбулося, поштові відділення та листоноші працюють у штатному режимі, у містах і селах «Укрпошта» доставлятиме газети й журнали, як і раніше.
Зобов’язання перед мешканцями населеного пункту щодо доставки пенсій, соціальних допомог, періодичних друкованих видань, продажу товарів, приймання платежів листоношами виконуються.
На жаль, деякі газети розповсюджують неправдиву інформацію про закриття «Укрпошти», недоставку періодики тощо. Такий інформаційний «супровід» негативно впливає на обсяги передплатних видань: складно пропонувати клієнтові оформити передплату на видання, якщо у самому виданні написано, що доставки не буде. Хотів би попросити видавців відповідальніше підходити до таких матеріалів, не шкодити власному бізнесу.

Підвищити зарплати рядовим співробітникам і не закривати відділення, але виділених коштів вистачить лише на півроку 
ПАТ «Укрпошта» продовжує підвищувати зарплати своїм співробітникам, включаючи листонош і операторів відділень, чергове підвищення заплановано на перший квартал 2019 року, повідомив у коментарі «Інтерфакс-Україна» гендиректор Ігор Смілянський.

Він також зазначив, що в разі вчасного виділення запланованих у держбюджеті-2019 коштів у сумі 500 мільйонів гривень у першому кварталі 2019 року «Укрпошта» збереже наявну мережу відділень.
«При цьому ця сума покриває необхідність фінансування на перше півріччя. До другого півріччя ми повернемося з урядом до обговорення питання додаткового фінансування мережі відділень «Укрпошти», — підкреслив він.