На контролі «Голосу України»: ремонт доріг

У 2018 році Службі автомобільних доріг у Кіровоградській області було доведено загальний план фінансування дорожніх робіт обсягом майже 700 млн гривень, що на 11% перевищує минулорічний показник (628 млн гривень). Завдяки такому рівню фінансування до кінця року в області буде здано в експлуатацію 56,7 км оновлених доріг, зокрема 6,4 км новозбудованих.

На знімку: ремонтні роботи на державній дорозі Н-14 Олександрівка — Кропивницький — Миколаїв.

Фото надано фахівцем  із зв’язків з громадськістю та ЗМІ САД Жанною Петрович.

Лише першочерговий обсяг фінансування становив 528,7 млн гривень, повідомив начальник Служби автомобільних доріг у Кіровоградській області Вадим Коюденко. І додав: із державного бюджету було передбачено 504,8 млн гривень. З них на поточний середній ремонт — 376,2 млн; на експлуатаційне утримання та поточний дрібний ремонт — 120,9 млн; на будівництво, реконструкцію (проектні роботи майбутніх років) — 3,2 млн; на капітальний ремонт (проектні роботи майбутніх років) — 4,5 млн гривень.
За рахунок митних коштів у рамках експерименту з фінансового забезпечення розвитку автомобільних доріг області загального користування згідно з визначеним переліком об’єктів проведено роботи на суму 5,8 млн гривень на будівництві дороги в обхід міста Знам’янка та на ділянках реконструкції автодороги Новомиргород — Велика Виска, розпочато поточний середній ремонт автодороги Знам’янка — Подорожнє.
Ще 18,1 млн гривень для завершення будівництва автодороги в обхід Знам’янки залучено за рахунок субвенції з обласного бюджету. Будівництво цього об’єкта протяжністю 6,4 км дало змогу вивести транзитний транспорт за межі міста. Зазначена дорога має другу технічну категорію, її будували на перспективну інтенсивність руху понад 8000 автомобілів на добу. Загальна вартість будівництва становить 141,3 млн гривень.
Крім цього, за словами посадовця, на цей рік було заплановано ремонт дороги М-04 Знам’янка — Луганськ — Ізварине, а також продовження ремонту дороги Н-14 Олександрівка — Кропивницький — Миколаїв та початок робіт з ремонту дороги М-22 Полтава — Олександрія. Весь запланований комплекс ремонтно-будівельних робіт, фінансування яких передбачалось у 2018 році, виконано та навіть перевиконано. Завершено поточний середній ремонт на 4 із 7 запланованих ділянках доріг: на двох ділянках дороги М-04 Знам’янка — Луганськ — Ізварине загальною протяжністю 10 км, на одній ділянці автодороги М-22 Полтава — Олександрія протяжністю 8,7 км та на одній ділянці автодороги Н-14 Олександрівка — Кропивницький — Миколаїв протяжністю 10 км.
На заходи зі збереження доріг від передчасного руйнування спрямовано 20,9 млн гривень.
На Кіровоградщині також відремонтували понад 100 км місцевих доріг. Фінансування цих робіт, як повідомив директор департаменту інфраструктури та промисловості облдержадміністрації Олександр Корнюша, здійснюється за рахунок коштів субвенції з державного бюджету (обласний Дорожній фонд). На 2018 рік для Кіровоградської області сума такої субвенції становила 381 млн 647 тис. гривень.
Цьогоріч поточний середній ремонт провели на 88 дорогах місцевого значення та капітальний ремонт — на 10 комунальних дорогах у населених пунктах. Нині в повному обсязі роботи завершено на 72 об’єктах. Загальна протяжність уже відремонтованих доріг становить 107 км, видатки на ремонтні роботи сягнули 145 млн 780 тис. гривень. На інших об’єктах, за словами посадовця, роботи завершуються.
Тривають роботи й на дорожніх об’єктах комунальної власності. У Кропивницькому продовжується будівництво шляхопроводу через залізничні вітки (провулок Об’їзний) та капітальний ремонт вулиці Бєляєва (профінансовано 6,5 млн гривень), у Світловодську капітально ремонтують вулицю Єгорова (11,5 млн гривень), у Новомиргороді — шість вулиць (2,7 млн гривень). У повному обсязі (на 21,9 млн гривень) виконано роботи на трьох об’єктах в Олександрії. Профінансовано майже півмільйона гривень на ремонт вулиці в селищі Павлиш Онуфріївського району, розпочато капітальний ремонт вулиці в Долинській.
Проте існують і проблемні моменти. За словами О. Корнюші, велика кількість шляхів, що потребують ремонту, запропонованих територіями, призводить до розпорошення фінансового ресурсу. Водночас для досягнення вагомих результатів при наданні пропозицій варто обмежуватися одним-двома об’єктами.
Ще один істотний недолік будівництва доріг загального користування місцевого значення — недостатня кількість на ринку надання таких послуг суб’єктів господарювання, які могли б створити реальну економічну конкуренцію для досягнення максимально вигідного для територіальних громад економічного результату. Хоча внаслідок проведених тендерних процедур у 2018 році вдалося зекономити 8,1 млн гривень. Ці кошти витратять на розвиток дорожнього господарства області.
Економія державних коштів за підсумками виконання дорожніх ремонтів, за попередніми підрахунками, становитиме 16 млн гривень.

Кіровоградська область.

Цифра

Загалом на оновлення комунальних доріг в області цьогоріч витрачено 46 млн 429 тис. гривень.