Шість комунальних закладів, які розташовані в місті Острог, «переїдуть» до Острозького району. Це, зокрема, Острозький районний центр первинної медичної санітарної допомоги, Острозька центральна районна лікарня, Острозький районний будинок школяра, Острозька централізована система публічно-шкільних бібліотек, Централізована бухгалтерія комунальних закладів освіти, Міжшкільний навчально-виробничий комбінат.

За внесення змін у статути перерахованих комунальних закладів, а фактично за зміну юридичних адрес, проголосували депутати Острозького районної ради в суботу, 22 грудня. А за день до цього, 21 грудня, депутати Острозької міської ради проголосували за те, щоб звернутися до низки посадовців і не вносити цих змін.

«Через перереєстрацію районних об’єктів оподаткування з міста в район без фактичної зміни місця перебування закладів місто недоотримає, за попередніми оцінками, 3,2 мільйона гривень податку на доходи фізичних осіб (ПДФО)», - повідомила на засіданні перший заступник Острозького міського голови Ольга Логвін.

Однак Богдан Турович, голова Острозької РДА, наполягає, що це - районні заклади, які обслуговують жителів Острозького району, й переважна більшість працівників там також із району. Крім того, - каже Богдан Михайлович, - уже два роки поспіль заклади, які фінансують із районного бюджету, мають проблеми з виплатою заробітної плати. Отож кошти, які віднині будуть надходити до районного бюджету, спрямують на сплату заборгованості із заробітної плати й інших виплат для найманих працівників названих закладів.

Тож у збалансованому й затвердженому 21 грудня міському бюджеті Острога на наступний рік утворилася «дірка», а казна Острозького району в 2019 році отримає додаткові надходження.

Міські депутати не згодні з рішенням Острозької районної ради, про що написали у Зверненні до Президента, Голови Верховної Ради, Прем’єр-міністра України, Державної фіскальної служби, керівників Рівненщини: «Зазначені дії порушують вимоги статті 64 Бюджетного кодексу України в частині сплати податковим агентом - юридичною особою (її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) чи представництвом нерезидента - юридичної особи та зараховування до відповідного місцевого бюджету за її місцезнаходженням (розташуванням) в обсягах ПДФО, нарахованого на доходи, що сплачуються фізичній особі.

Відповідно до статті 168 Податкового кодексу України податок, утриманий з доходів резидентів та нерезидентів, зараховується до бюджету згідно з Бюджетним кодексом України, тобто до відповідного бюджету за місцезнаходженням структурного підрозділу.

Вищевказані дії призведуть до значних втрат та розбалансування бюджету міста Острога, знівелюють саму суть ПДФО як основного інструменту забезпечення повноцінного функціонування всіх складових процесу життєдіяльності громади.

Проте сам факт такого протистояння між громадами міста і району значно ускладнює подальший перебіг процесу створення об’єднаної територіальної громади та напрацювання шляхів зближення і консолідації».

За матеріалами сесій підготувала Олександра ЮРКОВА.

Рівне.