Кожного року у відзначанні різдвяно-новорічних свят з’являються якісь нові віяння. Про особливості підготовки до цьогорічних святкувань та планів щодо їх проведення нашими сусідами з Польщі розповідають кілька соціологічно-маркетингових опитувань.
За даними досліджень медіа-агентства «Starcom», поляки в абсолютній більшості люблять різдвяні свята, бо лише 10% висловили негативне ставлення до них. Прикметно, що чверть опитаних «не можуть їх дочекатися», причому більше ентузіазму в цьому проявляють не чоловіки (21%), а жінки (29%), попри те, що саме на їхні плечі лягає левова частка приготувань, що теж підтверджено дослідженнями, хоча б в аспекті покупок: самостійно готують їх список і роблять 69% жінок та 23% чоловіків.
Абсолютна більшість поляків (80%) можуть собі уявити свята без подарунків, але це зовсім не означає, що вони їх не люблять і не купляють. У ході дослідження «Різдвяні свята 2018 р. з перспективи поляків», проведеного в режимі онлайн-опитування сервісом «Подарунокмрій», 48% респондентів задекларували, що люблять несподіванки, отже, подарунки у формі позитивних емоцій вписуються в їхні очікування: 29% віддають перевагу матеріальним подарункам, a 23% — воліли б отримати їх у формі ваучерів, подарункових карток чи бонів, які потім зможуть реалізувати на свій розсуд.
Згідно з дослідженням «Святкові покупки 2018» фірми «Deloitte», «святковий бюджет» статистичного поляка в 2018 році становив 1170 злотих (еквівалент понад 8,5 тисячі гривень), що на 6% вище порівняно з попередніми роками завдяки покращенню ситуації на ринку праці, зниженню рівня безробіття та підвищенню рівня зарплат.  Аж 67% поляків задекларували, що найбільшу витратну частину їхніх «святкових бюджетів» становитимуть святкові подарунки членам родини і друзям: 47% вважає їх «приємним жестом прояву почуттів», 37% — частиною святкової традиції. Для порівняння: витрати на святковий стіл в цьому бюджеті становили 21%, а на святкові декорації — 12%.
Згідно з проведеним на початку грудня дослідження «SW Research», на організацію свят поляки планували витратити: від 200 до 500 злотих (приблизно від 1500 до 3650 гривень) — 34%, не більше 1000 злотих (7300 гривень) — 25%, менше 200 злотих (до 1500 гривень) — 16%.
Як правило, покупки до свят наші сусіди роблять заздалегідь — майже 25%у листопаді, а 75% — за 2—3 тижні до свят. 83% зізнаються, що ідеї стосовно подарунків шукають в Інтернеті. Більшість опитаних відзначають зміну преференцій (і серед тих, хто дарує, і тих, хто отримує) щодо подарунків — з року в рік дедалі менше традиційних, бо для 19% вони є «нудні й передбачувані», а 17% хочуть подарувати близьким «презент у формі емоцій» — уроки танцю, курс масажу чи стрибок з парашутом. Серед найбільш очікуваних подарунків — косметика і парфуми, солодощі і книги. Підліткам «під ялинку» кладуть в основному солодощі, комп’ютерні ігри, книжки й готівку. Порівняно з 2017 р. у рейтингу «подарункової популярності» найбільше піднялись цифрові камери (на 18 сходинок), а найбільше опустилось (на 20 сходинок) шкільне приладдя. Якщо ж йдеться про подарунки для дітей, то на подіумі цього року: ляльки і плюшеві іграшки (38%), конструктори (37%) та книжки (32%).
Серед найпопулярніших форм святкових привітань пальму першості надалі незмінно утримують СМС-повідомлення (61% опитаних). Натомість 59% вітають своїх близьких і знайомих особисто, 54% — по телефону, 30% — надсилають листівки, а 7% — по скайпу.
Абсолютна більшість поляків (77%) віддає перевагу проведенню свят у родинному колі. При цьому 54% не уявляють їх собі без ялинки (і її прикрашання), 49% — без традиційного вігілійного ділення хлібом-оплатком, 46% — без приготування традиційних страв на Святвечір, 34% — без співання колядок, а 43% — без перегляду комедії «Сам удома».