У 2018 році до Верховної Ради України надійшло 105,1 тис. пропозицій, заяв і скарг громадян, що на 8,6 тис. менше, ніж у 2017-му. З них комітетами Верховної Ради України та Спеціальною контрольною комісією Верховної Ради України з питань приватизації опрацьовано 12,7 тис. (-678) листів, депутатськими фракціями (депутатськими групами) у Верховній Раді України розглянуто 7,4 тис. (+2,1 тис.) пропозицій, заяв і скарг громадян.

До керівництва парламенту звернулися майже 2,1 тис. осіб, з них до Голови Верховної Ради України А.В. Парубія — 977 осіб.

Структурними підрозділами апарату Верховної Ради України розглянуто майже 85 тис. звернень громадян.

Із загальної кількості пропозицій, заяв і скарг громадян, що надійшли на адресу Верховної Ради України впродовж звітного періоду, 7,5 тис. — колективні, які підписали 301,9 тис. осіб.

За формою надходження із загальної кількості звернень, адресованих парламенту, 63 відсотки надійшло поштою, 21 відсоток отримано за допомогою засобів електронного зв’язку, 10 відсотків прийнято на особистому прийомі, три відсотки одержано засобами телефонного зв’язку, один відсоток звернень надійшов від інших органів, установ та організацій.

Відповідно до інформації, наданої секретаріатами депутатських фракцій (депутатських груп) у Верховній Раді України, впродовж звітного періоду до народних депутатів України восьмого скликання, їхніх помічників-консультантів у виборчих округах звернулися 230295 виборців, розглянуто 199494 письмові звернення, проведено 40254 особисті прийоми та 41427 зустрічей із виборцями.

Упродовж 2018 року до місцевих рад, їх виконавчих органів звернулися майже 3,7 млн громадян, у тому числі на особистому прийомі побували приблизно 1,9 млн осіб. За цей період у регіонах одержано майже 111 тисяч колективних звернень, які підписали 409 тис. осіб. Загалом минулого року у зверненнях громадян до органів місцевого само-врядування порушено 3,7 млн питань.

Аналіз статистичних даних у розрізі регіонів свідчить про збільшення кількості пропозицій, заяв і скарг громадян до Верховної Ради України, які надійшли впродовж 2018 року: з м. Києва — 28,8 тис. (+5,7 тис.), Кіровоградської — 2,1 тис. (+995), Запорізької — 3,1 тис. (+744), Луганської — 1,7 тис. (+695), Рівненської — 1,7 тис. (+673), Одеської — 5,2 тис. (+515), Тернопільської — 1,3 тис. (+515), Миколаївської — 1,1 тис. (+285), Полтавської — 4,5 тис. (+196) областей. Водночас зменшилася кількість звернень громадян, які надійшли із Закарпатської — 5,2 тис. (-7,4 тис.), Харківської — 13,5 тис. (-2,3 тис.), Черкаської — 6,6 тис. (-2,2 тис.), Дніпропетровської — 6,1 тис. (-1,6 тис.), Київської — 5,7 тис. (-1,3 тис.), Львівської — 3,4 тис. (-1,3 тис.), Волинської — 688 (-919), Вінницької — 1,8 тис. (-780), Житомирської — 2,2 тис. (-533), Хмельницької — 1,2 тис. (-201) областей.

Серед авторів звернень, які зазначили своє соціальне становище, переважали заяви та скарги від пенсіонерів — 26,4 тис., безробітних — 8,1 тис., підприємців — 5,4 тис., робітників — 4,5 тис., селян — 1,8 тис., осіб, які позбавлені волі чи воля яких обмежена — 1,3 тис., працівників бюджетної сфери — 1,2 тис., учнів і студентів — 743, військовослужбовців — 708, пенсіонерів із числа військовослужбовців — 550, державних службовців — 453, служителів релігійних організацій — 303, журналістів — 175. Із загальної кількості громадян по захист і допомогу до Верховної Ради України впродовж 2018 року звернулися майже 10,5 тис. осіб з інвалідністю І—ІII груп, 4,6 тис. ветеранів праці, 3,4 тис. дітей війни, 2,2 тис. осіб з інвалідністю внаслідок війни, по 2,0 тис. учасників війни, учасників ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС, 1,3 тис. учасників бойових дій, 1,0 тис. переселенців або внутрішньо переміщених осіб.

У 2018 році у зверненнях громадян до Верховної Ради України було порушено 177,4 тис. питань, 59,9 тис. з яких — це питання забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації. З їх числа 36 відсотків — скарги на дії працівників правоохоронних органів, слідчих, органів дізнання, тяганину зі слідством, 22 відсотки — скарги на дії працівників прокуратури, 12 відсотків — скарги на судові рішення та вироки, тяганину в судах та дії суддів.

За звітний період до Верховної Ради України надійшло 21,5 тис. звернень із питань соціальної політики, соціального захисту населення. За статистичними даними, по 21 відсотку з них становили прохання про надання матеріальної допомоги для задоволення нагальних потреб громадян та звернення з питань призначення, перерахунку, виплати трудової, соціальної пенсій, 16 відсотків — пропозиції про зміни до соціального законодавства.

У 2018 році до Верховної Ради України надійшло 15,5 тис. звернень з питань діяльності Верховної Ради України, Президента України та Кабінету Міністрів України, що становить 8,8 відсотка від загальної кількості парламентської кореспонденції. Із них 58 відсотків стосувалося роботи Верховної Ради України як єдиного органу законодавчої влади в державі, 11 відсотків — діяльності Кабінету Міністрів України та його членів.

У звітному періоді на адресу Верховної Ради України надійшло 8,5 тис. звернень із питань діяльності органів місцевого самоврядування, по 7,8 тис. — аграрної політики і земельних відносин; фінансової, податкової та митної політики, 6,6 тис. — охорони здоров’я, 6,1 тис. — комунального господарства, 6,0 тис. — праці і заробітної плати, 5,7 тис. — діяльності центральних органів виконавчої влади, 4,9 тис. — діяльності місцевих органів виконавчої влади, 3,3 тис. — житлової політики, 3,1 тис. — економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва тощо.

Відділ з питань звернень громадян апарату Верховної Ради України.