Поки що вони працюватимуть у тестовому режимі. Однак уже за два місяці, коли відповідна інспекція укомплектує свій штат (кількість інспекторів буде збільшена майже до півтори сотні), нові контролери здійснюватимуть фотофіксацію та виписуватимуть штрафи порушникам «паркувального законодавства». Про це повідомив заступник директора департаменту транспортної інфраструктури КМДА — начальник управління (інспекції) з паркування Дмитро Рахматуллін, передає УНІАН.

— Щоб почати повноцінно працювати, нам потрібен доступ до трьох реєстрів, — пояснює директор департаменту транспорту Сергій Симонов. — Перший — реєстр власників автотранспортних засобів, який створюється на рівні Кабміну. Він ще не розроблений і, відповідно, київській владі не наданий. Другий — це реєстр адмінпорушень і останній — це реєстр так званих євроблях, які потрапляють на митну територію України (його також поки що немає).
Уже в травні чиновники КМДА мають намір запровадити і наступний етап «реформування паркування» у місті. Тоді інспектори та поліція зможуть приймати більш суворі рішення щодо порушників — евакуйовувати припарковані з порушеннями автомобілі, пояснив посадовець. Однак для того щоб розпочати таку масштабну війну з кинутими на узбіччях, в зелених зонах та навіть на проїжджій частині автомобілями, Київрада має внести зміни до деяких міських положень та документів.

Коментар

Коли чиновники розповідають про свої «досягнення» та титанічні зусилля, чомусь одразу хочеться їм вірити і вірити в те, що свою зарплату вони відпрацювали чесно.

Проте безлад на дорогах, зокрема і в столиці, — це також результат їхньої діяльності, точніше бездіяльності. Для реалізації положень закону, який надає шанси для наведення ладу у сфері паркування, Верховна Рада України виділила достатньо часу — півроку. Відповідно до прикінцевих положень цього закону, місцеві органи влади мали б не пізніше дня набрання чинності законом прийняти відповідні рішення та привести свої рішення у відповідність із новими нормами. Крім того, мали б встигнути впровадити автоматизовану систему контролю оплати паркування та вжити заходів щодо прийняття на службу в органи місцевого самоврядування інспекторів з паркування. І все це повинно було відбутися до 27 вересня ще минулого року. Проте лише в листопаді 2018-го в КМДА почали набирати інспекторів з паркування, яких на весь Київ має бути аж 148. Такі «досягнення» у Києві, а що ж в обласних центрах чи у містах значно менших? Напевне, ще й не розпочинали цієї роботи.

Проте 10 перших інспекторів столиці стали до роботи, а тому нагадаємо водіям, що інспектор з паркування має право виписати постанову про накладення адміністративного стягнення, повідомити поліцію про правопорушення, вчинене водієм, а також, за певних умов, здійснити тимчасове затримання транспортного засобу, зокрема у разі коли транспорт поставлено на проїжджій частині у два і більше рядів, розташовано на залізничних переїздах, трамвайних коліях, на естакадах, мостах, шляхопроводах і під ними, у тунелях, на пішохідних переходах і ближче 10 метрів до них з обох боків, залишено на виділеній смузі для громадського транспорту або велодоріжці.
Варто нагадати і про те, що інспектори з паркування не можуть брати гроші у водіїв для оплати паркування чи сплати штрафів.

Фото Сергія КОВАЛЬЧУКА (з архіву «Голосу України»).