Фото: germania.one

Час від часу перебираю продукти у власному холодильнику, і, якщо позначений на упаковці термін зберігання добіг кінця, безжалісно доправляю їх до сміттєвого контейнера. Адже кожна господиня у ФРН знає: якщо товар прострочений, то вживати його небезпечно.

Днями прочитала інформацію: щороку у світі так само, але вже безпосередньо із супермаркетів, викидається на смітники 1,6 млрд тонн вчасно не придбаних покупцями харчів, термін придатності яких минув. Зокрема й у Німеччині — 18 мільйонів тонн!

А от у Берліні є людина, котра не вважає це правильним. Рафаель Фелльмер створив власну мережу супермаркетів під назвою SIRPLUS, де реалізовуються прострочені, але ще придатні до вживання харчі. Він не дуже відрізняється від усім відомих ALDI чи LIDL, але тут продається саме те, від чого вони та інші позбавляються через дату, яка добігає кінця або закінчилася. Рафаель Фелльмер вважає, що багато таких продуктів ще придатні для споживання і вони не є недоброякісні.

Закуповуються працівники SIRPLUS і у великих мережах на зразок METRO, і у фермерів. Але Фелльмер зазначає, що його підприємство не перехоплює продукти в благодійників, приміром, у Berliner Tafel — організації, котрій супермаркети дають продукти безплатно, а вона роздає їх нужденним. Він каже, що його торговельні точки рятують зайві продукти, які накопичилися у виробників чи в торговців. Але закуповується лише те, що з певних причин не беруть благодійні організації: «Надзвичайно важливо, що вони роздають продукти голодним. А ми прагнемо зі своїми торговельними закладами не просто рятувати продукти, а перетворити цю ідею на спільну для всіх, щоб якомога більше людей могли брати участь у її реалізації».

Відвідувачів же SIRPLUS, звісно, передусім приваблює, можливо, не так сама ідея, як ціна товарів: їхня вартість тут удвічі нижча, ніж у звичайних супермаркетах.

Берлін.