Начальник лабораторії Служби автодоріг Олександр Проник (ліворуч) із провідним інженером Олегом Бойчуком.

Фото автора.

Цими передсвятковими днями кипить робота на дорогах державного та місцевого значення Івано-Франківщини. Адже до Прикарпаття на Великдень з’їжджається багато гостей. Та й додому повертаються з усіх усюд.

Важливо, що ремонтують головні артерії. Одна з них — дорога Н-10 Стрий — Мамалига. Її протяжність в області — 187 км. У селі Голинь Калуського району ТзОВ «ПБС» проводить поточний середній ремонт. Фірма виграла цьогоріч тендер на обслуговування цього шляху.

Роботи здійснюють методом холодного ресайклінгу, що передбачає зняття пошкоджених частин дорожнього одягу, його механічної переробки, а для поліпшення зносостійкості — додавання щебенево-піщаних сумішей та в’яжучих матеріалів. Готову суміш укладають як оновлену основу майбутнього покриття. Далі влаштовують вирівнювальний шар крупнозернистого асфальтобетону.

На менш пошкоджених відрізках шляховики проводять ремонт так званими картами: вирізають знищені ділянки та укладають новий асфальт.

«Усі роботи проводяться під технічним супроводом Служби автодоріг. Фахівці лабораторії з контролю якості здійснюють для випробувань відбір матеріалів: асфальтобетону, бітуму тощо. За результатами досліджень служба приймає рішення — чи належно підрядна організація виконала роботи і чи оплачуватимуться вони замовником. У разі виявлення недоліків підрядник власним коштом змушений їх усунути», — розповідає начальник лабораторії Олександр Проник.