16 квітня приблизно о 22:30 у пункті габаритно-вагового контролю на трасі Київ — Одеса біля села Дачне стався злочин. Банда озброєних невідомих відморозків вчинила напад на працівників «Укртрансбезпеки» і представників громадської організації «Український транспортний союз». У результаті трьох осіб було доправлено до лікарні із травмами різного ступеня тяжкості, пошкоджено кілька автотранспортних засобів.

Хто ці нападники в масках, що вчинили розбій на очах у працівників патрульної поліції, хто їх найняв і ними керував, чиї інтереси стоять за цим кровопролиттям? Зараз на ці питання відповіді немає. Розпочато кримінальне провадження, триває слідство. Очевидно, воно проллє світло на цей бандитський акт, схожий на привіт з лихих дев’яностих.

Наступного дня в прес-центрі «Паритет» відбувся брифінг керівника «Укртрансбезпеки» Михайла Ноняка, який поділився своїми роздумами й спостереженнями. — Три роки тому ми запустили на автодорогах Одеського регіону габаритно-ваговий контроль, який до цього існував лише на папері. Всі пам’ятають перекриття автотраси Київ — Одеса кілька років тому, коли автоперевізникам не сподобалося, що інспектори «Укртрансбезпеки» здійснюють ретельний нагляд і контроль. Ми тоді провели переговори з автоперевізниками, відправниками вантажу, вантажоотримувачами і дійшли згоди, що перевантажені авто «убивають» дороги, створюють підвищений ризик ДТП. Зафіксовано випадки, коли при дозволених сорока тоннах вага становить шістдесят і сімдесят, а також по двісті тонн. За ці три роки в нас були конфліктні ситуації. За словами Михайла Ноняка, керівництво «Укртрансбезпеки» зробить усе необхідне, щоб разом з Нацполіцією України покласти край таким випадкам:

— Ми допомагаємо правоохоронним органам пролити світло на низку процесів, які стаються тут. Наші інспектори не постраждали. Інспектори не місцеві, а відряджені сюди з інших областей. Чому так? Тому що ми незадоволені роботою місцевого управління, бачимо зниження показників роботи.

Тому було вирішено відрядити в південний регіон інспекторів з інших областей для здійснення габаритно-вагового контролю. Особливо це важливо зараз, коли з початком весни пожвавлюється рух у напрямку портів. І такий підхід себе виправдовує. Маємо припинити знищення доріг, які будують і ремонтують за рахунок держави, тобто — за рахунок платників податків. Щоб зберегти дороги, потрібен якісний ваговий контроль, тісна співпраця з місцевою владою, силовими органами й допомога громадськості. Ми сповідуємо відкритість і прозорість, ми союзники всіх, у кого державницька позиція й хто не проти того, щоб громадські активісти допомагали в здійсненні контролю за перевантаженими авто, нелегальними перевезеннями. Але пункт контролю — це місце підвищеної небезпеки. І жодних громадських активістів безпосередньо в цих пунктах не має відтепер бути. З Нацполіцією домовилися, що в пунктах нині нестимуть чергування озброєні спецпризначенці разом з патрульною поліцією й інспекторами «Укртрансбезпеки». Вирішено також, що буде цілодобове відеоспостереження.

На брифінгу керівник «Укртрансбезпеки» відкрито сказав про необхідність «чищення рядів», зазначив, що не довіряє місцевому управлінню «Укртрансбезпеки», його інспекторам, які саботують роботу. Однак прізвищ названо не було, оскільки це в інтересах слідства. Михайло Ноняк підкреслив: якщо хтось хоче керуватися «містечковими міркуваннями», вирішувати свої шкурні комерційні питання, то так не буде, спільними зусиллями ми збережемо наші дороги від знищення. Це державницький підхід, країна йде в Європу, тому повинна мати і європейський рівень ставлення до доріг, і європейські дороги.

Поза сумнівом, на кону — великі гроші. Комусь дуже «заважає» ретельний контроль. Але є питання й до «Укртрансбезпеки»: хіба до цього трагічного випадку керівництву не було відомо, що пункт контролю — місце небезпечне, де можуть постраждати громадські активісти? Чому їх туди допустили?