Звіт за період роботи Комітету Верховної Ради України з питань запобігання і протидії корупції VIII скликання Верховної Ради України (2014–2019 роки)

Комітет Верховної Ради України з питань запобігання і протидії корупції утворено відповідно до Постанови Верховної Ради України "Про перелік, кількісний склад і предмети відання комітетів Верховної Ради України восьмого скликання" від 4 грудня 2014 року № 22-VIII та Додатку "Предмети відання комітетів Верховної Ради України восьмого скликання".

Персональний склад Комітету Верховної Ради України з питань запобігання і протидії корупції – 24 народні депутати України:

Перший заступник Голови Комітету – Савчук Юрій Петрович

Заступники Голови Комітету:

Береза Борислав Юхимович

Гарбуз Юрій Григорійович (склав депутатські повноваження на підставі особистої заяви від 19.05.2016 р.)

Попов Ігор Володимирович

Чумак Віктор Васильович

Секретар Комітету – Добродомов Дмитро Євгенович

Члени Комітету:

Артюшенко Ігор Андрійович

Барна Олег Степанович

Буглак Юрій Олександрович (включений до складу Комітету відповідно до Постанови Верховної Ради України від 14.03.2017 р. № 1919-VIII)

Дерев'янко Юрій Богданович

Дунаєв Сергій Володимирович

Ільюк Артем Олександрович

Кривохатько Вадим Вікторович

Ланьо Михайло Іванович

Лещенко Сергій Анатолійович

Луценко Ігор Вікторович

Матейченко Костянтин Володимирович

Мельничук Іван Іванович

Мирний Іван Миколайович

Немировський Андрій Валентинович (включений до складу Комітету відповідно до Постанови Верховної Ради України від 14.03.2017 р. № 1919-VIII)

Осуховський Олег Іванович

Парасюк Володимир Зіновійович

Ричкова Тетяна Борисівна (включена до складу Комітету відповідно до Постанови Верховної Ради України від 14.03.2017 р. № 1919-VIII)

Соболєв Єгор Вікторович

Тимошенко Юрій Володимирович

24 грудня 2014 року (протокол № 5) Комітет із свого складу створив підкомітети та визначив їх персональний склад:

– підкомітет з питань контролю за дотриманням законодавства у сфері запобігання і протидії корупції юридичними особами:

голова підкомітету – Барна О.С.

члени підкомітету – Кривохатько В.В., Артюшенко І.А.

– підкомітет з питань контролю за дотриманням законодавства у сфері запобігання і протидії корупції органами державної влади та місцевого самоврядування:

голова підкомітету – Дерев'янко Ю.Б.

члени підкомітету – Ланьо М.І., Луценко І.В., Осуховський О.І., Савчук Ю.П., Артюшенко І.А.

– підкомітет з питань міжнародного співробітництва та імплементації антикорупційного законодавства:

голова підкомітету – Лещенко С.А.

члени підкомітету – Попов І.В., Чумак В.В., Добродомов Д.Є.

– підкомітет з питань взаємодії з громадянським суспільством:

голова підкомітету – Луценко І.В.

члени підкомітету – Ільюк А.О., Береза Б.Ю.

– підкомітет з питань законодавчого забезпечення запобігання і протидії корупції:

голова підкомітету – Матейченко К.В.

члени підкомітету – Ланьо М.І., Тимошенко Ю.В.

– підкомітет з питань антикорупційної політики:

голова підкомітету – Мирний І.М.

члени підкомітету – Дунаєв С.В., Савчук Ю.П., Гарбуз Ю.Г., Мельничук І.І.

– підкомітет з питань правового забезпечення та контролю за діяльністю спеціальних органів у сфері запобігання і протидії корупції:

голова підкомітету – Осуховський О.І.

члени підкомітету – Матейченко К.В., Тимошенко Ю.В., Парасюк В.З.

07 червня 2017 року (протокол № 104) Комітет із свого складу створив підкомітет з питань запобігання і протидії політичній корупції та визначив його персональний склад:

голова підкомітету – Буглак Ю.О.

члени підкомітету – Береза Б.Ю., Дерев'янко Ю.Б., Лещенко С.А., Мельничук І.І., Немировський А.В. Осуховський О.І., Попов І.В., Ричкова Т.Б., Чумак В.В.

20 вересня 2017 року (протокол № 110) Комітет із свого складу створив підкомітет з питань запобігання і протидії корупції у сфері екології та охорони навколишнього природного середовища та визначив його персональний склад:

голова підкомітету – Немировський А.В.

члени підкомітету – Буглак Ю.О., Осуховський О.І., Мельничук І.І., Ричкова Т.Б., Артюшенко І.А., Тимошенко Ю.В.

Діяльність Комітету з питань запобігання і протидії корупції впродовж VIII скликання здійснювалася у відповідності до затверджених планів роботи, з урахуванням прийнятих парламентом рішень і доручень керівництва Верховної Ради України.

У період листопада 2014 року – липня 2019 року проведено 141 засідання Комітету.

На цих засіданнях розглянуто і обговорено 2010 питань, з яких 1424 пов'язано із здійсненням законопроектної функції, 191 питання стосувалося організації роботи Комітету, 111 питань – контролю за виконанням законів України, постанов Верховної Ради України та власних рішень.

За вказаний період Комітетом подано:

76 висновків на законопроекти, щодо яких Комітет визначено головним з підготовки і попереднього розгляду, та внесено ці законопроекти на розгляд Верховної Ради України;

7039 експертних висновків на законопроекти щодо їх відповідності вимогам антикорупційного законодавства з яких 486 законопроектів визнані такими, що містять корупціогенні фактори та не відповідають вимогам антикорупційного законодавства;

63 попередніх висновки, предмет правового регулювання яких віднесений до повноважень Комітету.

Також за цей період Комітетом розглянуто 26251 листів, звернень, заяв, скарг, інформаційних запитів та інших матеріалів, у тому числі 732 звернення народних депутатів України.

Разом з тим, незважаючи на те, що протягом десятої сесії Верховної Ради України VIII скликання Комітетом не розглядалися законопроекти на відповідність вимогам антикорупційного законодавства, секретаріатом Комітету упродовж звітного періоду опрацьовано 429 законопроектів та підготовлені експертні висновки щодо них, з яких у 57 законопроектах виявлено норми, які містять корупційні ризики.

На початку роботи Комітет був зосереджений на реалізації положень антикорупційного законодавства, зокрема, Закону України "Про запобігання корупції", Закону України "Про Національне антикорупційне бюро України", Закону України "Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів", якими запроваджувалися нові підходи у сфері запобігання корупції та превентивні механізми, створювалися нові незалежні антикорупційні органи. Діяльність Комітету у цей період безпосередньо була пов'язана із впровадженням нового законодавства у чинну систему з поступовими її змінами.

На виконання пункту 6 Прикінцевих положень Закону України "Про Національне антикорупційне бюро України" Комітет рекомендував Верховній Раді України визначити членами комісії з проведення конкурсу на зайняття посади Директора Національного антикорупційного бюро України наступних осіб:

Джованні Кеслера – директора Європейського бюро по боротьбі із шахрайством;

Нищука Євгена Миколайовича – громадського діяча, колишнього Міністра культури України;

Мусіяку Віктора Лаврентійовича – громадського та політичного діяча, професора Києво-Могилянської академії, одного з авторів тексту Конституції України.

На виконання положення статті 5 Закону України "Про запобігання корупції" Комітет рекомендував Верховній Раді України визначити до складу конкурсної комісії з відбору на зайняття посад членів Національного агентства з питань запобігання корупції наступних осіб:

Хмару Олексія Сергійовича – виконавчого директора Transparency Іnternational Україна;

Сущенка Володимира Миколайовича – доцента факультету правничих наук Національного університету "Києво-Могилянська академія";

Марцеляка Олега Володимировича – голову Антикорупційного комітету Асоціації українських правників.

На виконання положення статті 5 Закону України "Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів" Комітет рекомендував Верховній Раді України визначити до складу конкурсної комісії з відбору кандидата на посаду Голови Національного агентства з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів:

Каленюк Дарину Миколаївну – виконавчого директора громадської організації "Центр протидії корупції";

Канєвського Гліба Олександровича – експерта Центру політичних студій та аналітики;

Юрчишина Ярослава Романовича – експерта антикорупційної групи, менеджера адвокації громадської коаліції "Реанімаційний Пакет Реформ".

Комітетом з питань запобігання і протидії корупції, відповідно до прийнятої 04 червня 2015 року Верховною Радою України Постанови № 509-VІІІ, якою схвалено "План законодавчого забезпечення реформ в Україні" (що йшли у розвиток вимог Коаліційної Угоди щодо антикорупційної реформи, зобов'язання перед Радою Європи, Плану дій з лібералізації ЄС візового режиму для України (п.2.3.1 блоку 3), Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом), підготовлено низку проектів законів щодо антикорупційної політики України, які прийнято Верховною Радою України, а саме:

Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення діяльності Національного антикорупційного бюро України та Національного агентства з питань запобігання корупції" (№ 198-VIII від 12.02.2015 року).

Цим Законом удосконалено антикорупційне законодавство в частині функціонування Національного антикорупційного бюро, Національного агентства з питань запобігання корупції, системи прокуратури України, а також усунуто неузгодженості в законах, які були перешкодою для реалізації антикорупційного пакета законів.

Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запобігання і протидії політичній корупції" (№ 731-VIII від 08.10.2015 року).

Цим Законом втілено комплексне удосконалення законодавства України у сфері фінансування партій і передвиборної агітації та приведено у відповідність до міжнародних стандартів і кращих практик у сфері фінансування політичних партій.

Закон України "Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів" (№ 772-VIII від 10.11.2015 року).

Цим Законом утворено окремий незалежний орган, уповноважений на здійснення розшуку, повернення та управління коштами та майном, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, що забезпечить ефективне позбавлення власності осіб, які вчинили корупційні правопорушення, надасть інструменти ефективного розпорядження активами, які можуть бути конфісковані, а також створить механізми повернення до України виведених незаконним шляхом активів.

Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення прозорості у сфері відносин власності з метою запобігання корупції" (№ 597-VIII від 14.07.2015 року).

Цим Законом забезпечено встановлення громадського контролю за посадовими особами шляхом спрощення процедури доступу до відомостей, що містяться у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, надання вільного доступу до Державного земельного кадастру та Єдиного державного реєстру транспортних засобів.

Закон України "Про внесення змін до статті 46 Закону України "Про запобігання корупції" щодо обсягу декларованої інформації особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (№ 631-VIII від 16.07.2015 року).

Цим Законом розширено обсяг інформації, що зазначається в декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, зокрема, щодо інформації про кошти та інші активи, які є власністю третьої особи, але фактично контролюються і використовуються декларантом.

Також Комітетом підготовлено, а Верховною Радою України прийнято такі Постанови:

проект Постанови про формування комісії з проведення конкурсу на зайняття посади Директора Національного антикорупційного бюро України (реєстр. № 1614 від 24.12.2014 р.);

проект Постанови про визначення кандидатури до складу конкурсної комісії з відбору на зайняття посад членів Національного агентства з питань запобігання корупції (реєстр. № 3021 від 03.09.2015 р.);

проект Постанови про визначення кандидатур до складу конкурсної комісії з відбору кандидата на посаду Голови Національного агентства з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (реєстр. № 4053 від 12.02.2016 р.);

проект Постанови про визначення кандидатури до складу конкурсної комісії з відбору кандидата у члени Національного агентства з питань запобігання корупції (реєстр. № 5418 від 17.11.2016 р.).

Комітет у період листопада 2014 року – липня 2019 року здійснював свою діяльність на підставі вимог законів України "Про комітети Верховної Ради України" та "Про Регламент Верховної Ради України".

Згідно зі статтею 42 Закону України "Про комітети Верховної Ради України" та затвердженим планом роботи Комітету проведено 2 виїзних засідання.

25-26 вересня 2015 року відбулося виїзне засідання Комітету до м. Сєверодонецьк Луганської області на тему: "Основні напрямки запобігання і протидії корупції в Луганській області".

Народні депутати України – члени Комітету відвідали окремі пункти пропуску на лінії розмежування у зоні АТО і при цьому оглянули стан втілення заходів щодо відкриття нових пунктів пропуску і логістичного центру в селі Новоатошківське (36 км від м. Сєверодонецьк) та обговорили необхідність правового врегулювання питань, пов'язаних з розширенням зони здійснення контролю за переміщенням осіб, транспортних засобів та вантажів вздовж лінії АТО у межах Донецької та Луганської областей.

Також народні депутати України – члени Комітету під час перебування в Луганській області провели ряд зустрічей з місцевими громадськими організаціями, студентами Східноукраїнського національного університету імені В.Даля, де і відбувся спільний перегляд документального кінофільму "Вавилон 13".

На засіданні Комітету 26 вересня 2015 року (протокол № 36) були присутні посадові особи Луганської обласної військово-цивільної адміністрації, Генеральної прокуратури України, Міністерства внутрішніх справ України, Державної прикордонної служби України, Державної фіскальної служби України, правоохоронних та контролюючих органів Луганської області, представники громадськості і ЗМІ.

Комітет заслухав і обговорив питання щодо корупційних ризиків у сфері боротьби з контрабандою, запуску логістичних центрів, в роботі пропускної системи в Луганській області та ефективності діяльності правоохоронних органів у вказаних напрямках.

23 червня 2016 року у селищі Коцюбинське відбулося виїзне засідання Комітету на якому заслухано і обговорено питання про:

– законність передачі земель лісового фонду у приватну власність, а також самовільної вирубки лісів у Київській області;

– про хід розслідування правоохоронними органами Київської області кримінальних проваджень за фактами побиття громадських активістів з м. Буча та м. Ірпінь, які боролися проти забудови лісу.

На засіданні Комітету були присутні уповноважені посадові особи Кабінету Міністрів України (Міністерства екології та природних ресурсів, Державного агентства земельних ресурсів, Державного агентства лісових ресурсів), Генеральної прокуратури України і прокуратури Київської області, Київської обласної державної адміністрації, Коцюбинської, Ворзельської, Гостомельської селищних рад, Ірпінської і Бучанської міських рад, Головного управління Національної поліції в Київській області та місцевих громадських організацій.

Комітет заслухав і обговорив корупційні ризики в діях посадових осіб органів місцевого самоврядування Ірпінської, Бучанської селищних рад під час виділення земель лісового фонду у власність, ефективність діяльності правоохоронних органів у напрямку повернення цих земель у власність держави і територіальних громад, розслідування кримінальних проваджень за фактами побиття активістів, які боролися з вирубкою і забудовою лісу, та інші окремі питання, висловлені присутніми на засіданні громадянами і представниками громадських організацій.

06 липня 2016 року (протокол № 77) Комітет на своєму засіданні обговорив і затвердив рішення щодо результатів виїзного засідання 23 червня 2016 року.

З метою здійснення контролю за діяльністю Національного антикорупційного бюро України, на виконання вимог статей 16, 26 Закону України "Про Національне антикорупційне бюро України" та статті 14 Закону України "Про комітети Верховної Ради України", Комітетом проведено відкриті громадські слухання:

10 лютого 2016 року (протокол № 58) заслухано і обговорено інформацію директора Національного антикорупційного бюро України Ситника А.С. щодо початку діяльності бюро, складнощів його роботи та необхідності вжиття заходів стосовно удосконалення окремих норм чинного кримінально-процесуального законодавства;

15 лютого 2017 року (протокол № 95) заслухано звіт директора Національного антикорупційного бюро України Ситника А.С. з основних питань діяльності Національного бюро, виконання покладених завдань, додержання законодавства, прав і свобод осіб;

03 листопада 2017 року (протокол № 113) заслухано звіт директора Національного антикорупційного бюро України Ситника А.С. з основних питань діяльності Національного бюро, виконання покладених завдань, додержання законодавства, прав і свобод осіб;

03 жовтня 2018 року (протокол № 124) заслухано звіт директора Національного антикорупційного бюро України Ситника А.С. з основних питань діяльності Національного бюро, виконання покладених завдань, додержання законодавства, прав і свобод осіб (за перше півріччя 2018 року).

Крім того, 24 квітня 2019 року (протокол № 133) Комітетом проведено відкриті слухання на тему: "Підсумки чотирьох років роботи Національного антикорупційного бюро України та Спеціалізованої антикорупційної прокуратури: аналіз ефективності і подальша стратегія боротьби з корупцією".

За результатами слухань народні депутати України – члени Комітету наголосили на законодавчому врегулюванні терміну початку роботи Вищого антикорупційного суду, передачі кримінальних проваджень до новоутвореного суду та посиленні парламентського контролю за діяльністю Національного антикорупційного бюро України, Спеціалізованої антикорупційної прокуратури та їх посадових осіб.

На виконання положення частини 2 статті 18 Закону України "Про запобігання корупції" Комітетом підготовлено та проведено парламентські слухання:

– 18 травня 2016 року проведено парламентські слухання на тему: "Стан реалізації засад антикорупційної політики в Україні".

Учасники парламентських слухань у своїх виступах, письмових та усних пропозиціях обговорили проблемні питання антикорупційного законодавства та шляхи його вдосконалення.

Верховною Радою України 5 жовтня 2016 року прийнято Постанову Верховної Ради України (реєстр. № 6639) "Про Рекомендації парламентських слухань на тему: "Стан реалізації засад антикорупційної політики в Україні".

– 24 травня 2017 року проведено парламентські слухання на тему: "Стан реалізації засад антикорупційної політики в Україні".

На парламентських слуханнях презентовано національну доповідь щодо реалізації засад антикорупційної політики у 2016 році, яка була обговорена і затверджена на засіданні Комітету 07 травня 2017 року (протокол № 104), та за результатами обговорення щорічної національної доповіді Комітетом був внесений на розгляд Верховної Ради України проект Постанови (реєстр. № 6557) "Про затвердження і оприлюднення щорічної національної доповіді щодо реалізації засад антикорупційної політики у 2016 році" (протокол № 104).

Крім того, на засіданнях 07 та 21 червня 2017 року (протоколи № 104 та 106) Комітет обговорив проект "Рекомендацій парламентських слухань на тему "Стан реалізації засад антикорупційної політики в Україні" та вніс проект Постанови Верховної Ради України (реєстр. № 6639) "Про Рекомендації парламентських слухань на тему: "Стан реалізації засад антикорупційної політики в Україні".

У запропонованих рекомендаціях було систематизовано та враховано пропозиції народних депутатів України, органів державної влади та спеціально уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції, представників наукової спільноти та громадських організацій, які були висловлені 24 травня 2017 року на парламентських слуханнях.

Парламентом у 2018 та 2019 роках не виконано вимогу Закону України "Про запобігання корупції" щодо проведення парламентських слухань про "Стан реалізації засад антикорупційної політики в Україні". Проте Комітетом були підготовлені та подані на розгляд Верховної Ради України відповідні проекти постанов про проведення парламентських слухань 16 травня 2018 року (реєстр. № 8020) та 15 травня 2019 року (реєстр. № 10034). Тому, відповідно до вимог Закону України "Про запобігання корупції", Комітетом не був поданий на розгляд Верховної Ради України відповідний проект Постанови про затвердження і оприлюднення щорічної національної доповіді щодо реалізації засад антикорупційної політики.

Варто зазначити, що постановою Верховного Суду від 28.12.2018 р. визнано неправомірними дії Верховної Ради України щодо порушення строку прийняття Постанови Верховної Ради України "Про проведення 24 травня 2017 року парламентських слухань".

22 травня 2017 року були проведені громадські слухання на тему: "Корупційні ризики регулювання сфери безпілотних літальних апаратів". Слухання проведено за участю представників Служби безпеки України, Національної поліції України, Міністерства інфраструктури України та Державної авіаційної служби. За результатами слухань висловлено згоду, що на цей час не має підстав для посилення правил регулювання вказаної сфери шляхом введення додаткових обмежень на використання безпілотних літальних апаратів.

На виконання вимог статей 14, 29 Закону України "Про комітети Верховної Ради України", Комітетом проведено засідання (спільні засідання), на яких заслухано посадових осіб Кабінету Міністрів України, Національного агентства з питань запобігання корупції, Національного антикорупційного бюро України, Генеральної прокуратури України, Національної поліції України, Служби безпеки України, зокрема:

– 10 грудня 2014 року спільне засідання з Комітетом Верховної Ради України з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності щодо заходів, які вживаються Генеральною прокуратурою України, Міністерством внутрішніх справ України, Службою безпеки України з метою встановлення та притягнення до кримінальної відповідальності осіб, винних у вчиненні злочинів проти мирних громадян 30.11.2013 р., 01.12.2013 р., 18.02 і 20.02.2014 р. та інших злочинів, пов'язаних з викраденням, катуванням, побиттям громадян – учасників Революції Гідності;

– 24 грудня 2014 року заслухано Міністра юстиції України Петренка П.Д. про готовність Міністерства юстиції до вступу з 1 січня 2015 року в дію Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визначення кінцевих вигодоодержувачів юридичних осіб та публічних діячів", щодо відкриття доступу до Єдиного реєстру речових прав на нерухоме майно та відображення в Єдиному реєстрі юридичних та фізичних осіб-підприємців інформації про кінцевих вигодоодержувачів;

– 9 січня 2015 року заслухано Міністра енергетики та вугільної промисловості України Демчишина В.В. щодо ситуації, що склалася з відключенням електроенергії та зловживаннями у сфері вугільних закупівель;

– 21 січня 2015 року заслухано Голову Державної фіскальної служби України Білоуса І.О., першого заступника Голови Хоменка В.П., заступника Голови Макаренка А.В. щодо порушень працівниками органів ДФС чинного законодавства, а також щодо кадрових призначень, які не відповідають вимогам Закону України "Про запобігання корупції";

– 21 січня 2015 року заслухано Міністра аграрної політики та продовольства України Павленка О.М., першого заступника Голови Державної фіскальної служби України Хоменка В.П., першого заступника начальника Головного управління нагляду у кримінальному провадженні Генеральної прокуратури України Гузира В.П., в.о. директора ДП "Укрспирт" Іванюка Р.О., працівників Генеральної прокуратури і посадових осіб Державної фіскальної служби України щодо діяльності ДП "Укрспирт" та важкого стану в сфері виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв та скорочення надходжень до Державного бюджету України;

– 8 квітня 2015 року за дорученням Голови Верховної Ради України Гройсмана В.Б. проведено спільне засідання з Комітетом з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності про депутатський запит народного депутата України Левченка Ю. В. та інших народних депутатів України про створення тимчасової слідчої комісії з приводу розслідування фактів, висвітлених у заяві Гордієнка М.Г. (Голови Державної фінансової інспекції України з квітня 2014 року по квітень 2015 року);

– 15 квітня 2015 року заслухано Голову Служби безпеки України Наливайченка В.О., заступника Генерального прокурора України Столярчука Ю.В., заступника Міністра внутрішніх справ України Руденка О.О. щодо заходів, які вживаються Службою безпеки України, Генеральною прокуратурою України, Міністерством внутрішніх справ України з метою встановлення і притягнення до кримінальної відповідальності осіб, винних у вчиненні кримінальних правопорушень проти мирних громадян 30.11.13 р., 01.12.13 р., 18 і 20.02.2014 р. та інших злочинів, пов'язаних з викраденням, катуванням, побиттям громадян – учасників Революції Гідності; розслідування корупційних та економічних злочинів, вчинених посадовими особами попередньої влади, відносно яких Європейським Союзом застосовані санкції; стану кримінального провадження відносно суддів Конституційного Суду України, які винесли неконституційні рішення, що сприяли узурпації влади колишнім Президентом України Януковичем В.Ф.;

– 02 вересня 2015 року заслухано заступника Голови Державної фіскальної служби України Лікарчука К.І. щодо бездіяльності Голови Державної фіскальної служби України Насірова Р.М. та наявності корупційних схем у діяльності митних органів;

– 06 жовтня 2015 року заслухано інформацію Міністра юстиції України Петренка П.Д., першого заступника Голови Державної фіскальної служби України Білана С. В., заступника Голови Національного банку України Смолія Я. В., Голову Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру Мартинюка М. П., заступника начальника Департаменту ДАІ Міністерства внутрішніх справ України Криклія В. А. щодо стану реалізації законодавства в частині вільного доступу до державних реєстрів речових прав на нерухоме майно, транспортні засоби і відображення в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців інформації про кінцевих вигодоодержувачів;

– 27 жовтня 2015 року заслухано заступника Генерального прокурора України Каська В.В., першого заступника Голови Служби безпеки України – начальника Головного управління по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю Центрального управління Служби безпеки України Трепака В.М. про факти тиску на працівників Генеральної прокуратури України та Служби безпеки України у зв'язку з розслідуванням кримінального провадження щодо Шапакіна В.М. і Корнійця О.П.;

– 24 листопада 2015 року заслухано інформацію, оголошену народними депутатами України – членами Комітету на засіданні Комітету 19 листопада 2015 року (протокол № 48), щодо розслідування кримінальних проваджень, пов'язаних із подіями Революції Гідності, а також щодо призначення на посаду першого заступника Голови Національної поліції – начальника кримінальної поліції Паскала В.Ф. та призначення на посаду заступника начальника Головного управління боротьби з корупцією та організованою злочинністю Служби безпеки України Пісного В.М.;

– 23 грудня 2015 року заслухано інформацію директора Головного сервісного центру Міністерства внутрішніх справ України Криклія В.А. щодо доступу до Реєстру власників транспортних засобів;

– 11 лютого 2016 року заслухано інформацію Міністра юстиції України Петренка П.Д. щодо стану реалізації вільного доступу до реєстрів речових прав на нерухоме майно та в.о. директора Головного сервісного центру Міністерства внутрішніх справ України Криклія В.А. щодо доступу до Реєстру власників транспортних засобів;

– 10 березня 2016 року заслухано інформацію директора Департаменту з питань люстрації Міністерства юстиції України Козаченко Т.А. щодо виконання вимог Закону України "Про очищення влади" у правоохоронних органах України, Державної фіскальної служби України, Адміністрації Президента України та інформацію Голови Державної фіскальної служби України Насірова Р.М., заступника Голови Служби безпеки України Фролова О.В., представників громадської ради з питань люстрації при Департаменті з питань люстрації Міністерства юстиції України, громадської організації "Громадський люстраційний комітет" і тимчасової спеціальної комісії з перевірки суддів і судів загальної юрисдикції;

– 20 квітня 2016 року спільне засідання з Комітетом з питань фінансової політики і банківської діяльності, на якому заслухано інформацію заступників голови Національного банку України Смолія Я.В., Чурія О.Є., Рожкової О.Є., заступника Міністра фінансів України Шевальова А.В., заступника директора – розпорядника Фонду гарантування вкладів фізичних осіб Оленчика А.Я., начальника управління Департаменту захисту економіки Національної поліції України Криволапова В.М., народних депутатів України та представників громадських організацій щодо корупційних ризиків у банківській сфері України та впровадженні антикорупційних заходів у Фонді гарантування вкладів фізичних осіб;

– 08 червня 2016 року заслухано інформацію Голови і членів Національного агентства з питань запобігання корупції про стан впровадження антикорупційного законодавства щодо введення системи електронного декларування, як нової системи фінансового контролю державних службовців, та затвердження форми звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру;

– 18 серпня 2016 року спільне засідання з Комітетом Верховної Ради України з питань інформатизації та зв'язку за участю членів Національного агентства з питань запобігання корупції, Міністерства юстиції України, державних органів, представників громадських організацій, представництва Європейського Союзу в Україні щодо зриву повномасштабного запуску Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування;

– 09 та 16 листопада 2016 року заслухано інформацію посадових осіб Національної поліції України, Служби безпеки України, родичів загиблих Героїв Небесної Сотні, потерпілих на Майдані, адвокатів – членів колегії Адвокатської Дорадчої групи, представників громадських організацій щодо розслідування кримінальних проваджень, пов'язаних із подіями Революції Гідності, а також щодо очищення правоохоронних та судових органів від посадових осіб, причетних до переслідування учасників Революції Гідності, та притягнення їх до кримінальної відповідальності;

– 01 квітня 2017 року заслухано інформацію Голови Національного агентства з питань запобігання корупції Корчак Н.М., Голови Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України Євдоченка Л.О., представників громадських організацій щодо технічних аспектів функціонування Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, діяльності Національного агентства та підготовки змін до Закону України "Про запобігання корупції" у частині визначення переліку суб'єктів декларування;

– 15 червня 2107 року заслухано інформацію Голови Національного агенства з питань запобігання і протидії корупції Корчак Н.М. щодо пропозицій окремих органів державної влади про внесення змін до Закону України "Про запобігання корупції" у частині обмеження відображення у відкритому доступі декларацій окремих категорій суб'єктів декларування осіб, які належать до окремих державних органів і особового складу військових формувань (правоохоронних органів), що здійснюють оперативно-розшукову діяльність, безпосередньо беруть участь в обороні, забезпеченні державної безпеки, охороні правопорядку, боротьбі з тероризмом, нагляді за додержанням законодавства у військових формуваннях, з метою забезпечення національної безпеки або захисту життя, здоров'я, майна суб'єктів декларування та членів їхніх сімей;

– 11 жовтня 2017 року заслухано інформацію Голови Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, Янчука А.В. про функціональні спроможності Національного агентства виконувати ключові функції з розшуку та управління активами, стан формування Єдиного державного реєстру активів, на які накладено арешт у кримінальних провадженнях;

– 22 листопада 2017 року заслухано інформацію директора Національного антикорупційного бюро України Ситника А.С., Голови Національного агентства з питань запобігання і протидії корупції Корчак Н.М. щодо заяви директора департаменту фінансового контролю та моніторингу способу життя Національного агентства Соломатіної Г.Ж. про фальсифікацію керівництвом Національного агентства результатів спеціальних та повних перевірок декларацій, подання Головою Національного агентства Корчак Н.М. недостовірних відомостей у декларації та щодо повідомлення народним депутатом України Геращенком А.Ю. на засіданні Комітету з питань запобігання і протидії корупції 15 листопада 2017 року про можливі неправомірні дії директора Національного антикорупційного бюро України Ситника А.С.;

– 17 жовтня 2018 року заслухано голову Ради Громадської організації "Громадський люстраційний комітет" Дрік О. щодо звернення до Комітету експертної групи "Антикорупційна реформа", коаліції неурядових організацій Реанімаційного Пакета Реформ про забезпечення безперешкодної діяльності громадянського суспільства із запобігання і протидії корупції;

– 17 жовтня 2018 року заслухано керівництво Служби зовнішньої розвідки України, Служби безпеки України щодо інформації, оприлюдненої 02 жовтня 2018 року у програмі журналістських розслідувань "Наші гроші з Денисом Бігусом", про можливе незаконне збагачення першого заступника Голови Служби зовнішньої розвідки України Семочка С.О.;

– 19 грудня 2018 року заслухано інформацію народного депутата України Корчинської О.А. та представників державних органів щодо критичної ситуації у сфері діяльності Центральної військово-лікарської комісії Міністерства оборони України та Медико-соціальної експертної комісії № 1 м. Києва;

– 27 і 28 лютого 2019 року заслухано представників правоохоронних органів, Державної фіскальної служби України, Рахункової палати України щодо інформації, оприлюдненої у журналістському розслідуванні програми "Наші гроші" Бігуса Д., про факти корупції у сфері діяльності Державного концерну "Укроборонпром".

На виконання положення статті 26 Закону України "Про Національне антикорупційне бюро України" Комітетом проведено кваліфікаційний відбір кандидата від Верховної Ради України у члени комісії незалежної зовнішньої оцінки (аудиту) діяльності Національного антикорупційного бюро України.

2 листопада 2016 року (протокол № 87) Комітет оголосив конкурсний відбір кандидата від Верховної Ради України у члени комісії незалежної зовнішньої оцінки (аудиту) діяльності Національного антикорупційного бюро України. 7 грудня 2016 року (протокол № 91) Комітет продовжив строк проведення конкурсного відбору.

21 грудня 2016 року (протокол № 93) Комітет вирішив рекомендувати Верховній Раді України визначити членом комісії незалежної зовнішньої оцінки (аудиту) діяльності Національного антикорупційного бюро України Роберта Сторча – заступника Генерального інспектора Департаменту юстиції Сполучених Штатів Америки. Проект Постанови про визначення кандидатури до складу комісії зовнішнього контролю з проведення незалежної оцінки (аудиту) ефективності діяльності Національного антикорупційного бюро України (реєстр. № 5571) 23 лютого 2017 року Верховною Радою України передано на доопрацювання в Комітет.

5 квітня 2017 року (протокол № 100) Комітет оголосив конкурсний відбір кандидата від Верховної Ради України у члени комісії незалежної зовнішньої оцінки (аудиту) діяльності Національного антикорупційного бюро України.

12 липня 2017 року (протокол № 108) Комітет вирішив рекомендувати Верховній Раді України визначити членом до складу комісії зовнішнього контролю для проведення оцінки (аудиту) ефективності діяльності Національного антикорупційного бюро України одного з наступних кандидатів:

– Яновська Олександра Григорівна – доктор юридичних наук, професор кафедри правосуддя Київського національного університету імені Тараса Шевченка;

– Борщ Марта – адвокат, член американського Коледжу судових юристів;

– Гончаренко Сергій Владленович – заслужений юрист, адвокат, професор, завідувач кафедри прав людини, міжнародного та європейського права Академії адвокатури України;

– Кастресана Карлос – колишній прокурор в Королівстві Іспанія, перший керівник міжнародного антикорупційного трибуналу.

13 липня 2017 року питання щодо визначення кандидатури до складу комісії зовнішнього контролю з проведення незалежної оцінки (аудиту) ефективності діяльності Національного антикорупційного бюро України винесено на розгляд Верховної Ради України.

За результатами рейтингового голосування на затвердження була винесена кандидатура Олександри Яновської, яка не набрала необхідної кількості голосів народних депутатів України.

4 квітня 2018 року (протокол № 118) Комітет затвердив Положення про кваліфікаційний відбір представника від Верховної Ради України у члени комісії незалежної зовнішньої оцінки (аудиту) діяльності Національного антикорупційного бюро України та оголосив Кваліфікаційний відбір представника від Верховної Ради України у члени комісії.

З 7 травня по 19 травня Комітетом проводилося громадське обговорення кандидатів, які подали документи для участі у кваліфікаційному відборі.

6 червня 2018 року (протокол № 120) Комітет вирішив рекомендувати Верховній Раді України визначити членом до складу комісії незалежної зовнішньої оцінки (аудиту) ефективності діяльності Національного антикорупційного бюро України одного з наступних кандидатів:

– Василенко Володимир Андрійович – український правознавець-міжнародник, заслужений юрист України, Надзвичайний і Повноважний Посол України, доктор юридичних наук, професор;

– Томас Файєрстоун – правозахисник, партнер міжнародної юридичної фірми "Бейкер та Маккензі" (Сполучені Штати Америки).

Проект Постанови про визначення представника Верховної Ради України до складу комісії зовнішнього контролю з незалежної оцінки (аудиту) ефективності діяльності Національного антикорупційного бюро України (реєстр. № 8458) розглянуто 7 червня 2018 року Верховною Радою України та за результатами голосування було обрано Василенка В.А.

На виконання положення статті 12 Закону України "Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів" Комітетом проводився кваліфікаційний відбір представника від Верховної Ради України у члени комісії незалежної зовнішньої оцінки діяльності Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.

4 квітня 2018 року (протокол № 118) Комітет затвердив Положення про кваліфікаційний відбір представника від Верховної Ради України у члени комісії незалежної зовнішньої оцінки діяльності Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів та оголосив Кваліфікаційний відбір представника від Верховної Ради України у члени комісії незалежної зовнішньої оцінки діяльності Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.

Оскільки за відведений місячний термін до Комітету не надійшло жодної заявки на участь у кваліфікаційному відборі, 16 травня 2018 року (протокол № 119) Комітет вирішив провести прийом заявок на участь у новому кваліфікаційному відборі представника від Верховної Ради України у члени комісії незалежної зовнішньої оцінки діяльності Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів до 15 червня 2018 року.

05 вересня 2018 року (протокол № 122) Комітет оголосив новий кваліфікаційний відбір на представника від Верховної Ради України у члени комісії незалежної зовнішньої оцінки діяльності Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.

За результатами вивчення поданих документів та їх обговорення громадськими організаціями, Комітет 10 квітня 2019 року (протокол № 132) вирішив відхилити подані кандидатури та провести новий кваліфікаційний відбір представника від Верховної Ради України у члени комісії незалежної зовнішньої оцінки діяльності Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.

З листопада 2018 року по червень 2019 року секретаріат Комітету здійснював інформаційне та організаційне забезпечення роботи Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України для проведення розслідування відомостей щодо нападів на Катерину Гандзюк та інших громадських активістів.

Секретаріатом Комітету забезпечено проведення 18 засідань Тимчасової слідчої комісії та 3 виїзних засідань: 29–30 листопада 2018 року у м. Херсон, 17 грудня 2018 року у м. Одеса та 13 травня 2019 року у м. Харків.

У період роботи секретаріатом Комітету опрацьовано 469 листів, звернень, заяв, скарг та інших матеріалів Тимчасової слідчої комісії.

11 липня 2019 року Верховна Рада України прийняла Постанову про звіт Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України для проведення розслідування відомостей щодо нападів на Катерину Гандзюк та інших громадських активістів.

Згідно зі статтею 15 Закону України "Про комітети Верховної Ради України" при Комітеті були створені та працювали такі робочі групи:

14 січня 2015 року (протокол № 9) у Комітеті створена робоча група з підготовки законопроекту про державне фінансування політичних партій.

Протягом цього часу відбулося три засідання робочої групи, на яких було затверджено Концепцію змін до чинного законодавства щодо приведення регулювання фінансування партій і виборчих кампаній у відповідність до міжнародних стандартів, на основі якої були підготовлені та зареєстровані у Верховній Раді України проекти законів України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запобігання і протидії політичній корупції" (реєстр. № 2123а від 19.06.2015) та "Про внесення зміни до статті 87 Бюджетного кодексу України (щодо фінансування політичних партій)" (реєстр. № 2138а від 22.06.2015).

10 квітня 2015 року утворена робоча група спільно з Комітетом з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності (протокол № 21) з перевірки оприлюднених Державною аудиторською службою України повідомлень про фінансові порушення, а також інших фактів зловживань в державному секторі економіки.

Робочою групою було проведено 9 засідань, направлено більше 100 звернень, в тому числі до Президента України, Прем'єр-міністра України, Генерального прокурора України, Державної фінансової інспекції України.

Члени робочої групи заслухали представників 16 підприємств, установ та організацій.

Звіт робочої групи оприлюднений на офіційному веб-сайті Комітету.

3 червня 2015 року рішенням Комітету (протокол № 26) створена робоча група з підготовки проекту Закону України "Про лобіювання".

На засіданнях робочої групи, обговорено основні положення законопроекту "Про лобіювання".

10 та 16 березня 2016 року у Комітеті (протоколи № 64 і № 66) створено робочу групу для узагальнення практики діяльності із виявлення в нормативно-правових актах, проектах нормативно-правових актів корупціогенних факторів та розробки проекту єдиної Методології проведення антикорупційної експертизи.

За результатами засідань робочої групи напрацьовано окремі положення проекту Методології проведення антикорупційної експертизи і передано на обговорення для внесення пропозицій членам робочої групи і експертам профільних громадських організацій та Міністерства юстиції України.

11 жовтня 2016 року (протокол № 85) Комітет спільно з представниками Національного агентства з питань запобігання корупції, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, громадських організацій обговорили ситуацію, пов'язану із вирішенням технічних проблем електронної системи декларування, які суперечать Закону України "Про запобігання корупції". Було створено робочу групу за участю народних депутатів України – членів Комітету і представників громадських організацій для дослідження обставин виникнення технічних проблем електронної системи декларування.

Про постійні проблеми у доступі до електронної системи декларування, наявність ключових розбіжностей системи з чинним законодавством, що становило загрозу для декларування, Комітет інформував Президента України, Кабінет Міністрів України, посольство Сполучених Штатів Америки в Україні, представництва Європейського Союзу в Україні та Міжнародного валютного фонду в Україні.

19 жовтня та 07 грудня 2016 року (протоколи № 86, 91) за результатами обговорення народними депутатами – членами Комітету спільно з народними депутатами – членами Комітету Верховної Ради України з питань національної безпеки і оборони та представників громадських організацій звернення керівництва державного концерну "Укроборонпром" щодо корупційних ризиків у сфері національної безпеки і оборони при використанні бюджетних коштів у Комітеті створено спільну робочу групу для дослідження законності використання бюджетних коштів у оборонній сфері України.

08 та 22 лютого 2017 року з метою детального опрацювання проекту Закону "Про внесення змін до Закону України "Про запобігання і протидії корупції" щодо визначення посадової особи юридичної особи публічного права" (реєстр. № 5672 доопрацьований) Комітетом створена робоча група, до складу якої увійшли члени Комітету, представники Національного антикорупційного бюро України, Національного агентства з питань запобігання і протидії корупції, представники громадських організацій (протоколи № 94 і № 96).

Законопроектом вносяться зміни до Закону України "Про запобігання корупції", відповідно до яких визначається поняття посадової особи юридичної особи публічного права. Також законодавчо пропонується визначити поняття адміністративно-господарських та організаційно-розпорядчих обов'язків посадової особи.

06 лютого 2019 року (протокол № 131) Комітетом утворено з числа народних депутатів України окремі робочі групи щодо створення у регіонах України спільно з правоохоронними органами незалежних Комісій у сфері контролю діяльності Медико-соціальної експертної комісії і Військово-лікарської комісії, які розглядають питання про надання групи інвалідності військовослужбовцям і про придатність до проходження військової служби та діяльності системи "Електронне здоров'я", та 10 квітня 2019 року (протокол № 132) затверджено персональний склад робочих груп з числа народних депутатів України, представників Міністерства охорони здоров'я України, Міністерства оборони України, Служби безпеки України, Міністерства внутрішніх справ України, Національної поліції України та Київської міської державної адміністрації.

На виконання рішення Комітету Верховної Ради України з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією від 22 лютого 2012 року (протокол № 96) Комітет здійснював аналіз інформації про результати оперативно-службової діяльності у сфері боротьби з корупцією і здійснення заходів у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення щоквартально та за рік, яка надходить із Генеральної прокуратури України, Національної поліції України, Служби безпеки України, Державної фіскальної служби України, Державної аудиторської служби України та Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до пункту 9 частини першої статті 15 і пункту 11 частини першої статті 16 Закону України "Про комітети Верховної Ради України" у Комітеті 20 травня 2015 року (протокол № 25) прийнято рішення про створення Ради громадських експертиз при Комітеті Верховної Ради України з питань запобігання і протидії корупції. 15 липня 2015 року (протокол № 32) Комітетом затверджено Положення про Раду громадських експертиз при Комітеті Верховної Ради України з питань запобігання і протидії корупції. Рада громадських експертиз надає громадську антикорупційну експертизу законопроектів, які розглядаються на Комітеті. Рада громадських експертиз ефективно співпрацює з секретаріатом Комітету.

Також, 17 липня 2017 року при підкомітеті з питань запобігання і протидії політичній корупції створена Науково-експертна рада у складі 11 докторів наук.

За результатами зустрічі Комітету та керівництва програми Антикорупційної ініціативи Європейського Союзу в Україні (EUACI), 08 вересня 2017 року Головою Комітету підписано Меморандум про наміри між Комітетом Верховної Ради України з питань запобігання і протидії корупції та Антикорупційною ініціативою Європейського Союзу в Україні.

На виконання вказаного Меморандуму про наміри 29 листопада 2017 року членами програми Антикорупційної ініціативи Європейського Союзу в Україні (EUACI) презентовано експертний висновок щодо аналізу антикорупційних зусиль України у сфері розслідування, кримінального переслідування та судового розгляду справ високопосадової корупції.

Експерти EUACI Джовані Кеслер і Карлос Кастресана презентували експертну думку Міжнародної Антикорупційної Консультативної Ради (МАКР) та рекомендували пропозиції щодо забезпечення компетентного, незалежного та ефективного здійснення правосуддя у справах, що стосуються корупції на найвищому рівні.

Враховуючи важливість підтримки Європейського Союзу для зменшення рівня корупції в Україні, Комітет висловив підтримку щодо підписання Угоди про фінансування заходу "Антикорупційна ініціатива ЄС в Україні – друга фаза" та погодив проект розпорядження Кабінету Міністрів України "Про підписання Угоди про фінансування заходу "Антикорупційна ініціатива ЄС в Україні – друга фаза" (2018-2020 рр.).

Комітет, керуючись пунктом 1 частини першої статті 12, пунктом 1 частини першої статті 15 Закону України "Про комітети Верховної Ради України" та відповідно до предметів відання, серед найбільш актуальних питань у сфері запобігання і протидії корупції, що потребують врегулювання на законодавчому рівні, пропонує першочергово розглянути на першій сесії Верховної Ради України дев'ятого скликання:

– відповідно до частини першої статті 18 Закону України "Про запобігання корупції" визначити Засади антикорупційної політики (Антикорупційну стратегію);

– відповідно до частини другої статті 18 Закону України "Про запобігання корупції" затвердити та оприлюднити щорічну національну доповідь щодо реалізації засад антикорупційної політики.

Також потребують удосконалення норми законодавства у сфері правового регулювання запобігання і протидії корупції, щодо:

– забезпечення прозорості, відкритості та підзвітності суб'єктів владних повноважень, своєчасне виявлення та запобігання діянням, які становлять шкоду або загрозу суспільним інтересам, в тому числі корупційним та іншим правопорушенням, забезпечення додержання прав та ефективного захисту викривачів, утвердження свободи діяльності засобів масової інформації та захисту свободи слова;

– внесення змін до Кримінального процесуального кодексу України та Закону України "Про радіочастотний ресурс України" в частині надання права уповноваженим підрозділам Національного антикорупційного бюро України на зняття інформації з транспортних телекомунікаційних мереж та надання права Національному бюро на використання радіочастото ресурсу України;

– забезпечення безпосереднього автоматизованого доступу Національного агентства з питань запобігання корупції до інформаційно-телекомунікаційних і довідкових систем, реєстрів та банків даних, у тому числі таких, що містять інформацію з обмеженим доступом (конфіденційну інформацію), держателем (адміністратором) яких є державні органи або органи місцевого самоврядування, а також одержання в установленому законом порядку за письмовими запитами від державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, суб'єктів господарювання незалежно від форми власності та їх посадових осіб, громадян та їх об'єднань інформації з обмеженим доступом, необхідної для виконання покладених на нього завдань;

– закріплення в Законі України "Про запобігання корупції" особливого порядку заповнення та подання декларацій особами, які за посадами, що вони займають, належать до кадрового складу Служби зовнішньої розвідки України, розвідувального органу Міністерства оборони України, розвідувального органу спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у справах охорони державного кордону, займають посади негласних штатних працівників (співробітників) підрозділів (формувань) Національної поліції, Державного бюро розслідувань, Служби безпеки України, Державної прикордонної служби України, управління державної охорони, органу доходів і зборів, органів і установ виконання покарань та слідчих ізоляторів Державної кримінально-виконавчої служби України, Національного антикорупційного бюро України, що здійснюють оперативно-розшукову, контррозвідувальну діяльність;

– запобігання виникненню законодавчих колізій, забезпечення принципу правової визначеності та приведення положень чинного законодавства у відповідність до норм Закону України "Про запобігання корупції".

Зазначені вище пропозиції були предметом регулювання у законопроектах реєстр. №№ 4038а, 4812, 7276, 9148, 10247, 10251 щодо яких Комітетом ухвалені рішення про прийняття їх за основу.

Друкується мовою оригіналу.