У восьми будинках встановили системи автоматизованого контролю за постачанням води, тепла, електрики. Якщо трапляються перебої чи аварії, комп’ютер одразу про це сигналізує: повідомлення надходять до трьох структур — департаменту житлового господарства міськради, управляючих компаній, що надають послуги, та Цілодобової варти, а також керівникам об’єднань співвласників багатоквартирних будинків.

Інформація відображається на екрані монітора комп’ютера або на телефонах відповідальних осіб організацій, що надають послуги.

— Нині пілотний проект проходить апробацію, — розповідає директор департаменту житлового господарства Вінницької міськради Роман Фурман. — Його запровадили з метою оперативного реагування на виявлені недоліки в обслуговуванні будинків і їх усунення.

Датчики встановили у підвалах будинків, де зосереджено основні комунікації. Наприклад, коли фіксується найпоширеніший недолік — порив труби, електроніка одразу подає сигнал тривоги і на моніторах загорається червона лампочка. Так само надходить інформація про інші проблеми, скажімо, вимкнення світла тощо.

— Якщо від проекту буде позитивний результат і мешканці схвалять новинку, поширимо його на інші житлові будинки, — наголошує Роман Фурман.

За його словами, пілотна система диспетчеризації запроваджена на умовах співфінансування: 70 відсотків коштів надала міськрада, решту — мешканці.