Комітет з питань освіти, науки та інновацій рекомендував парламенту ухвалити за основу проект закону про внесення змін до Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та їх сімей» за реєстраційним номером 2343 від 20.10.2019 р., внесений групою народних депутатів (зокрема, Максимом Березіним, Мар’яною Безуглою та Геннадієм Касаєм) та затвердив рекомендації проведених минулого тижня у комітеті слухань на тему «Стан і перспективи розвитку природничо-математичної освіти в системі загальної середньої освіти в Україні».

Перший документ покликаний сприяти реалізації оборонної реформи, побудові Збройних Сил України на основі базових європейських підходів, а також забезпеченню реалізації прав та соціальних гарантій військовослужбовців. Законопроектом передбачено внесення змін до Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» з метою уточнення окремих питань реалізації прав та соціальних гарантій військовослужбовців, передбачених законодавством. Зокрема, він врегулює питання щодо надання відпусток військовослужбовцям; уточнить окремі питання реалізації права військовослужбовців на забезпечення житлом; приведе термінологію Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» у відповідність до законів України «Про освіту», «Про вищу освіту» та інших законів України; уточнить джерела фінансового забезпечення заходів, пов’язаних з реалізацією прав та соціальних гарантій військовослужбовців, передбачених Законом України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей».

Заступник голови комітету Сергій Колебошин повідомив, що профільний Комітет з питань національної безпеки, оборони та розвідки вже виніс своє рішення щодо законопроекту. Заперечень у частині, що стосується освітнього законодавства, документ не викликав, тож народні депутати рекомендували прийняти його за основу, з урахуванням дрібного технічного зауваження щодо застарілої освітньої термінології в одній зі статей, яку можна «осучаснити» під час підготовки законопроекту до другого читання.

Сергій Колебошин коротко підсумував результати обговорення проблем природничо-математичної освіти, яке відбулося минулого тижня за участю народних депутатів, представників виконавчої влади, науковців, педагогів та незалежних експертів.

«Ми продовжили роботу з реанімації природничо-математичної освіти», — зазначив він. «Оприлюднені у вівторок результати дослідження PISA-2018 підтвердили наші побоювання, — нагадав Сергій Колебошин. — Показники наших школярів нижчі від середніх по країнах ОЕСР за всіма трьома компетентностями — читання, математика та природничо-наукові дисципліни. Особливо відчутні проблеми з математикою. Треба з цим працювати». Заступник голови комітету відзначив позитивні рішення МОН щодо виділення коштів на обладнання природничо-математичних кабінетів і STEM-лабораторій та закликав колег долучитися до підготовки майбутнього концепту розвитку природничо-математичної освіти в середній школі.

Члени комітету затвердили рекомендації слухань, що передбачають низку заходів, спрямованих на підвищення якості викладання відповідних дисциплін. Зокрема, МОН рекомендовано розробити дорожню карту профільного навчання у старшій загальноосвітній школі та на її основі — новий державний стандарт профільної середньої освіти з урахуванням специфіки закладів загальної середньої освіти (академічних та професійних ліцеїв та гімназій), досягнень сучасної науки і потреб практики. Кабміну рекомендовано запровадити додаткову адресну грошову допомогу молодим учителям природничо-математичного профілю та збільшити розмір стипендій студентам, що опановують природничо-математичні спеціальності.

Насамкінець Сергій Колебошин повідомив, що наступного понеділка відбудеться засідання підкомітету з питань середньої освіти з обговорення проекту закону «Про повну загальну середню освіту» (№ 0901), який робоча група готує до другого читання. Її місія завершується. «Маємо виходити вже на комітет», — зазначив Сергій Колебошин.

Як відомо, до законопроекту було подано понад 1500 поправок. Спочатку їх опрацьовувала робоча група. З низкою суперечливих положень, щодо яких її учасники так і не дійшли згоди, визначатимуться на засіданні комітету.