Учора з Ірану продовжували надходити новини стосовно перших знахідок на місці падіння українського пасажирського літака Boeing 737 авіакомпанії «Міжнародні авіалінії України» (МАУ). З’явилися й перші свідчення очевидців трагедії.

Зокрема, як інформує «Дойче велле», іранські слідчі, що з’ясовують причини авіакатастрофи, повідомили, що літак був охоплений полум’ям ще в повітрі. Цю інформацію їм вдалося отримати від очевидців падіння літака, котрі перебували на землі, та від свідків, які знаходилися на борту авіалайнера, що пролітав неподалік місця катастрофи.

Також слідчі комісії під керівництвом Організації цивільної авіації Ірану зазначили, що екіпаж українського літака намагався повернути літак в аеропорт Тегерана, однак не звертався з проханням про допомогу через радіозв’язок.

Зазначається, що після падіння Boeing 737 стався «потужний вибух» — ймовірно, через те, що літак був повністю заправлений паливом для перельоту до Києва. Слідчі зазначили, що обидві так звані чорні скриньки були знайдені, однак вони зазнали ушкоджень, тому частина записів на них втрачена.

Водночас учора голова Управління цивільної авіації Ірану Алі Абедзаде офіційно підтвердив, що «Міжнародні авіалінії України», представників США та інших країн офіційно запрошено до участі в розслідуванні катастрофи Boeing 737.

Як повідомляє «Європейська правда», про це він заявив, презентуючи в Тегерані результати попереднього розслідування катастрофи. «Абедзаде заявив, що слідча група, відповідно до стандартів, викладених у додатку 13 до Чиказької конвенції, запропонувала всім державам, визнаним бенефіціарами згідно з цим документом, представити своїх представників у процесі розслідування катастрофи і призначити власну команду фахівців», — йдеться у прес-релізі Управління цивільної авіації Ірану за підсумками заяви Алі Абедзаде.

Вказується, що додаток, на який посилається голова Управління цивільної авіації Ірану, містить обов’язкові вимоги до процедури розслідування авіаційних катастроф і визначає, які держави можуть брати участь у розслідуванні. Зокрема, йдеться про державу, де сталась катастрофа, державу, де зареєстроване судно, державу — оператора судна, а також державу — розробника і державу — виробника судна.

За словами Алі Абедзаде, Іран одразу після катастрофи спрямував повідомлення про інцидент до України як країни, де зареєстрований літак, та США — як країни, де розміщена штаб-квартира Boeing. Також Іран проінформував Швецію і Канаду, чиї громадяни перебували на борту, додав він.

Тим часом агентство Reuters з посиланням на співрозмовника у канадській системі безпеки повідомило, що, за попередньою версією західних спецслужб, катастрофа сталася буцімто через поломку двигуна літака. За словами співрозмовника агентства, спецслужби в своєму розпорядженні мають докази, що в літака була технічна несправність. Зокрема, стверджується, що перегрівся один із реактивних двигунів повітряного судна. Втім, це лише перші попередні версії, які ще належить опрацювати фахівцям з міжнародної слідчої групи.