Одеська область за територією є найбільшою в Україні — вона розташовується на 33 тисячах квадратних кілометрів. Відстані між населеними пунктами — величезні. Скажімо, від Одеси до районного центру Рені необхідно подолати стільки само кілометрів, скільки до Києва. У таких непростих умовах робота одеських поштовиків вимагає від них не тільки професіоналізму, а й певної мужності (з урахуванням стану доріг у сільській місцевості).

600 поштових відділень Одеської області в умовах карантину ні на жодну хвилину не припиняли свою роботу. Що змінилося в роботі «Укрпошти»? Які стандарти в роботі зникли, а які з’явилися? Із цього питання розпочалася розмова із Сергієм Ярославовичем Дроздом (на знімку праворуч), директором Одеської дирекції ПАТ «Укрпошта».

— Зважаючи на те, що «Укрпошта» є елементом критичної інфраструктури, у нас, на сьогоднішній момент, навіть більше зобов’язань, ніж було до кризи. А саме те, що ми повинні донести пенсії 200 000 пенсіонерам, ми повинні прийняти платежі від наших клієнтів, ми повинні заплатити за них усі податки, ми повинні доправити газети, ми повинні доправити поштові відправлення й власне привезти товари для людей, які не можуть виходити на вулицю, яким понад 60 років.

Відділення «Укрпошти» нині працюють не до 20.00, як раніше, а до 18.00 — щоб встигнути розсортувати посилки. Особлива увага приділяється безпеці співробітників.

Ми закупили для відділень і миючі, і дезінфікуючі засоби, засоби захисту, маски, рукавички. Ми дуже турбуємося про здоров’я наших співробітників, тому ми нашим співробітникам надіслали маски, ми надіслали окуляри, ми надіслали гумові рукавички, ми надіслали халати.

Пенсіонери, яким нараховували пенсію на банківську карту, можуть оформити доставку грошей листоношею — щоб не порушувати умови самоізоляції.

— Чи можуть тепер поштові відділення стати заміною відділень банків?

— Люди, які мають банківські картки на руках, хочуть перейти на обслуговування в «Укрпошту», одержувати, щоб ми приносили, й щоб наш листоноша приносив готівку до квартири, йому достатньо зателефонувати на «гарячу лінію», залишити заяву, а наша людина прийде, принесе йому заяву, він відправить її в пенсійний фонд про те, щоб людину перевели на обслуговування в «Укрпошту».

— Чи з’явилися під час карантину додаткові послуги?

— Звичайно, з’явилися нові стандарти. В нас є спеціальна послуга для підтримки пенсіонерів. Будь-яка людина може відправити грошовий переказ своїм родичам, своїм батькам у будь-яке відділення, де в нас є точка, де в нас є пункт населений, і ми це зробимо безплатно. Це так звана послуга «Скарб», тобто ви заходите на сайт, замовляєте послугу, відправляєте гроші своїм батькам у населений пункт, і наш листоноша приносить, і видає готівкою просто на місці проживання, це така додаткова послуга.

Також через «Укрпошту» можна замовити доставку ліків і продуктів.

Ми зараз запроваджуємо спеціально новий сервіс, називається «Знай свого листоношу» . У чому вона полягає? Люди, які за карантином повинні перебувати вдома, вони можуть телефоном або зайти на сайт і замовити додаткову послугу з доставки продуктів харчування. Подзвонити на телефон «гарячої лінії» 0800300545 і оформити замовлення, та протягом наступного дня ми прийдемо й принесемо продукти по матричному асортименту, який у нас є, це продукти життєвої необхідності.

Люди, які хочуть допомогти медикам і відправити захисні та деззасоби в той чи інший медзаклад регіону, через «Укрпошту» можуть зробити це безплатно.

Під час карантину активізувалися шахраї, які приходять у квартири людей похилого віку, удаючи з себе соцпрацівників. Не виключені випадки, коли злочинці подзвонять у двері до довірливих пенсіонерів і представляться листоношами. Хоча більшість людей, які користуються послугами «Укрпошти», знають свого листоношу в обличчя, та все-таки не треба втрачати пильності. І якщо листоношею представилася незнайома людина, необхідно запитати у неї посвідчення.

Для того щоб людина могла розуміти, листоноша це чи хтось ще, вона у нас є на сьогоднішній момент, я вам покажу в екрані, от такі от спеціальні пропуски — посвідчення особи, з підписом генерального директора, на звороті написано, на якій посаді людина працювала чи працює, її посада й термін дії. Ці пропуски в нас іменні та номерні, тому по кожному співробітнику зараз такі документи видаємо. Крім усього іншого, в нього є стандартне посвідчення про те, що він є листоношею.

Бувають випадки, коли людина замовила доставку посилки у відділення, що розташоване поблизу від її роботи. Але нині вона сидить дома на карантині, і їхати за посилкою — небажано. У цьому випадку можна замовити переадресацію, подзвонивши на «гарячу лінію». Тобто людині достатньо зателефонувати і сказати, там, будь-ласка, змініть мені відділення одержувача. Інакше кажучи, я раніше одержувала, приміром, в Одесі на Головному поштамті 65001, то зараз я можу отримати в будь-якому іншому відділенні за місцем проживання, ця послуга безплатна. І ми із задоволенням її надаємо.

А якщо ви не встигаєте забрати посилку, вона дочекається вас безплатно у відділенні пошти.

Якщо людина протягом п’яти днів не може прийти й забрати свою посилку, то якщо раніше стягувалася плата за зберігання, на сьогодні цю плату скасовано. Тобто на період дії карантину ми не беремо гроші за поштове зберігання в нашому відділенні.

Люди, які вирушають у відділення «Укрпошти», повинні пам’ятати — необхідно надягти маску — щоб убезпечити і себе, і співробітників.

— Які взаємини поштовиків і місцевих органів влади в умовах карантину?

— Ці стосунки й раніше були міцними, а сьогодні наповнилися новим змістом. Приміром, ми звернулися до місцевих органів влади із проханням про зниження на 30% орендної плати за приміщення поштових відділень.

Очікуємо позитивних рішень. Інший факт — об’єднані територіальні громади, що створюються, почали надавати допомогу з охорони листонош під час доставки пенсій. На жаль, почастішали спроби розбійників пограбувати листонош і відібрати у них гроші.

У зв’язку зі створенням ОТГ у їхніх бюджетах з’явилися кошти, які можна використовувати для капітального та поточного ремонту поштових відділень. Особисто я під час недавньої робочої поїздки до Великомихайлівської та Великоплосківської ОТГ уже побачив реальні результати такої плідної співпраці між «Укрпоштою» й ОТГ.

— Карантин, певна річ, задає особливого ритму у роботі поштовиків. Що є, на ваш погляд, домінантою в діяльності одеських поштовиків?

— Мені здається, що в людей з’явилося почуття загостреної відповідальності за доручену ділянку роботи. Опинившись на передньому краї спілкування з людьми, вони стали більш доброзичливими й чуйними. Відчуваємо підтримку з Києва, в Одеську область найближчим часом надійде 107 новеньких поштових автомобілів марки «Фіат». Триває масштабний капітальний ремонт приміщень відділень зв’язку, 254 із 600 поштових відділень повністю автоматизовані. І це радує.

Одеська область.

Фото надане Одеською дирекцією «Укрпошта».