Тут ще не оговталися від стихії 13—14 червня, коли гірські потоки зруйнували десятки доріг місцевого значення та мостів на них, спричинили значні підтоплення сільгоспугідь та домогосподарств. Приміром, у селі Білоберізка Верховинського району річка Черемош розлилася ще більше. Всю інфраструктуру, яку протягом тижня неймовірними зусиллями громаді вдалося відновити, знову зруйновано.

За інформацією управління цивільного захисту Івано-Франківської облдержадміністрації, через зсуви ґрунту пошкоджене транспортне сполучення на дорозі Гринява — Голошина та Кохан — Перехресне Верховинського району. Так само — в селі Красник. До відновних робіт залучена техніка.

Увагу до руйнування транспортних артерій Івано-Франківщини на засіданні Верховної Ради 17 червня привернув народний депутат Зіновій Андрійович. Під час виступу парламентарій наголосив на тому, що турбує мешканців виборчого округу та всього Прикарпаття.

«Проблема зі станом мостів і доріг на Прикарпатті тягнеться ще від повені 2008 року. Для загострення уваги я зробив десятки звернень до обласної влади, Укравтодору, Верховної Ради та Кабміну. Так, є мости відремонтовані, однак є й такі, які потребують негайного капітального ремонту, особливо на дорогах місцевого значення. Це наслідки багаторічного недофінансування дорожньої галузі. На дорогах загального користування державного та місцевого значення розташовано понад тисячу мостів та переходів. Десятки з них зруйновано стихією вже цьогоріч. А кількість комунальних переправ просто незліченна. Вони обвалюються, тисячі громадян відірвані від світу. Найбільше це стосується населених пунктів у гірських районах. Приміром, у селищі Ланчин, селі Красна Надвірнянського району. Не можна нехтувати цим», — аргументував своє звернення парламентарій. Так само під час Години запитань до уряду 18 червня народний депутат порушив проблему пошкодженої транспортної інфраструктури та наголосив на потребі додаткового фінансування. 

Прем’єр-міністр Денис Шмигаль принагідно нагадав, що стихія вирувала в чотирьох областях. Там мають визначити завдані  збитки.

«Опрацьовуємо окрему програму на ремонт доріг та мостів, якою передбачене додаткове фінансування. Важливо, щоб була підготовлена відповідна проектно-кошторисна документація, висновки експертів, щоб можна було подавати відповідні проекти», — повідомив Денис Шмигаль.

Під час обговорення законопроекту № 3509 «Про внесення змін до Закону України «Про державний бюджет України на 2020 рік» Зіновій Андрійович подав правку, яка передбачає додаткове фінансування на капітальний та поточний середній ремонт автомобільних доріг загального користування державного значення і мостів на них. Депутати підтримали. Отож, на покращення транспортного сполучення додатково буде виділено 35 млрд грн.

20 червня розпочато відновлення зруйнованого повінню мосту в селі Красна на дорозі місцевого значення Надвірна — Ланчин. Проїзду там нема, рух транспорту здійснюється по об’їзній дорозі. Працівники ТОВ «ПБС» укріплять береги габіонними ящиками, поставлять нові лежні та відновлять загалом переправу.

На знімку: ліквідація наслідків стихії.

Фото Любомира Кави.