Кияни — жителі лівого берега Дніпра, які користуються Південним мостом, давно вже не заздрять своїм землякам, котрі живуть на правому і теж змушені користуватися тією самою переправою. Якщо і перші, і другі донедавна були впевнені, що за днем настане ніч, а за спекотним літом прийде похмура і дощова осінь, так само вони вже звикли до того, що у найнесприятливіший момент рух на мосту буде перекрито, а транспортні потоки спрямують в об’їзд... Через черговий ремонт.

Дарма, що лише вчора, позавчора, минулого тижня демонтували загородження та прибрали обмежувальні знаки. Он і у природі немає стабільності: то пече, то мете, то ллє, то хурделить. Природа втомилася! Що вже казати про київські мости? Вони теж, як відомо, мають схильність до цього. Отож тепер там — на Південному — ні пройти, ні проїхати. Одне слово — ремонт. А його, як переконував відомий сатирик, не можна закінчити. Його можна тільки припинити. Тож стоїмо, як минулого, позаминулого і поза, поза, поза...

З достовірних джерел

«...У столиці до кінця літа перекривають рух Південним мостом через ремонтні роботи. Обмеження... діятиме з 3 липня до 30 серпня... Дорожники виконуватимуть роботи з поточного ремонту дороги... Більшість робіт виконуватимуть уночі...», — повідомила прес-служба КМДА.

А ось тут ще більш розлого: «...На Південному мосту ночами частково обмежуватимуть рух з 3 липня до 30 серпня. Працівники КП «Київавтошляхміст» розпочинають поточний ремонт покриття... Роботи мають виконати в обох напрямках руху. Часткове обмеження... заплановано цими вихідними у напрямку Столичного шосе... більшість робіт проводитимуть уночі, щоб менше впливати на трафік.

Перепрошуємо за незручності. З турботою про дороги і мости... Комунальна корпорація «Київавтодор».

Бачите як: «більшість робіт проводитимуть уночі, щоб менше впливати на трафік... перепрошуємо за незручності... з турботою... «Київавтодор».

Вони так вболівають за дороги й мости, що виходить, на киян турботи вже зовсім не залишається... І як же тут не «підсолодити» неприємну новину іншою: «...Нагадаємо, що паралельно триває ремонт на під’їзді до Північного моста, у зв’язку з чим жителі житлового масиву Троєщина іноді втрачають по кілька годин, щоб дістатись на роботу чи додому...»

Спробували відстежити періодичність, з якою проводилися ремонтні роботи, і, знаєте, здивувалися! Протягом останніх п’яти років — щороку. Ось декілька повідомлень, що запопадливо видала пошукова система на наш запит.

«...20 листопада 2015 р. Ремонт триває... КК «Київавтодор» проводить другий етап капітального ремонту Південного мосту через Дніпро. Як повідомили в прес-службі Київської міської державної адміністрації, в рамках ремонту замінять гідроізоляцію, колесовідбійну огорожу, асфальтобетонне покриття тротуарів та перильне огородження...»

Ось ще: «...Зараз шляховики знімають старий асфальт з тротуарів, демонтують гідроізоляцію і відбійники, які не відповідають сучасним вимогам з безпеки руху.

Раніше в рамках першого етапу... дорожники замінили гідроізоляцію і поклали покриття з гусасфальта на половині ширини проїзду. Це забезпечить якісний проїзд транспорту в осінньо-зимовий період...»

Віддамо належне передбачливості наших славних дорожників. Тоді, далекого вже 2015-го, вони не бажали заспокоюватися на здобутках і попереджали, що оскільки з моменту введення в експлуатацію капітальний ремонт Південного моста через Дніпро не виконувався, «роботи... будуть продовжені і в наступному році»!

Настав 2016-й. І справді. Ось повідомлення від 7 вересня.

«...Комунальники вже на тиждень прострочили відкриття повноцінного руху Південним мостом. Усе літо (точніше з 5 червня) тут тривав капітальний ремонт, і в перший день осені він мав би нарешті завершитися. Але понад призначений термін минув уже тиждень, а шляхопровід, як і раніше, частково перекритий.

І якщо влітку городяни йшли у відпустки, розвантажуючи рух, то тепер вони повною мірою відчули на собі всі принади перекритих доріг. До речі, перекопано зараз не тільки Південний міст, а й початок проспекту Перемоги...»

«Київавтодор» організація серйозна

Хоч про проспект Перемоги, здавалось би, інша історія, але вона яскраво і красномовно ілюструє головну особливість наших дорожників — вести боротьбу із бездоріжжям одразу на багатьох напрямках. Так, щоб кияни і гості столиці розуміли, що «Київавтодор» організація серйозна. Вона тут не в забавки прийшла гратися. На кону серйозні кошти. Тож треба ворушитися-освоювати!

Якщо хтось думає, що 2017-й минув без ремонтів, то глибоко помиляється! Чергове повідомлення: «...28 серпня «Київавтодор» розпочинає ремонтні роботи на Південному мосту. Рух транспорту буде обмежений майже на два місяці до 23 жовтня...»

У «Київавтодорі», як завжди, ввічливі, просять водіїв із розумінням поставитися до проблем... пов’язаних із проведенням ремонтних робіт.

Незбагненно. І незрозуміло. Чи такі ненадійні у нас мости. Чи так неякісно і недобросовісно їх ремонтують! Чи комусь надто вигідно щороку знімати минулорічне покриття з тим, щоб цьогоріч постелити нове, яке... знімуть наступного?

Нам ця ситуація нагадує відомого персонажа, що продавав квитки на екскурсію... у провалля. З тією лиш різницею, що той, нічого не вкладаючи, отримував сущі копійки. Наші ж герої оперують десятками мільйонів! Мабуть, є у тому сенс!

Не можемо не процитувати ще одне повідомлення з мережі. Нашу увагу воно привернуло тим, що вперше і чи не востаннє поки що нам вдалося побачити суму, витрачену на ремонт провалля, тобто мосту. Отже, увага! Ось яка інформація з’явилася на одному з інтернет-ресурсів в останні дні серпня 2017-го.

«У Києві вкотре розпочали ремонт Південного мосту... його ремонтують вже не вперше. Два роки тому взялися відновити капітально. На це витратили 73 мільйони гривень...»

Щоб не втомлювати читача занадто розлогим цитуванням, скажемо, що тоді роботи не завершили вчасно через запізнення надходження будматеріалів. Та ще й, як з’ясувалося згодом, неякісних...

Якась сумнівна компанія

Компанію, що ремонтувала міст, нібито змусили власним коштом все переробити... Закінчилася ця сумна історія тим, що, мовляв, повноважна комісія за участю спеціалістів з Європи розслідує, чому не вдалося все зробити добре з першого разу.

Ясна річ, що подальші відомості про результати діяльності розслідувачів відсутні так само, як і будь-які відомості про загадкову компанію, винну у проведенні неякісного ремонту. Канули, мабуть, у стрімкі води Дніпра?

А «Київавтодор» тим часом продовжує свою сумну і безкінечну пісню про те, що «...конструкцією Південного мостового переходу передбачено 46 деформаційних швів, які з моменту здачі мосту в експлуатацію вже вичерпали свій ресурс і потребують капітального ремонту...»

З 2016 року, мовляв, автодорівці, в рамках бюджетного фінансування, проводять роботи з їх заміни, зокрема у 2016 році замінено 6 швів, у 2017-му — 7 швів, у 2018-му — 8 швів, 2019-му — ще 8 швів.

У квітні 2018 року міський голова Києва Віталій Кличко, розповідаючи про основні інфраструктурні проекти, заявив, що «ми почали капітальний ремонт деформаційних швів естакадної частини Південного мостового переходу, а також на шляхопроводі в районі станції метро «Видубичі». Через рік «Київавтодор» оголосив, що ремонти на Південному мосту триватимуть — щонайменше до 28 квітня 2019 року.

За минулий рік, нагадаємо, постійні роботи на Південному мосту переривалися лише на час снігопадів і прибирання снігу. Щойно наступала відлига і дозволяв температурний режим, комунальники знову частково перекривали з’їзди і заїзди на міст або ж частину смуг в напрямку обох берегів.

Думка експертів

Тим часом затори на переправі в години пік, незалежно від того проводяться ремонтні роботи чи ні, демонструють, що пропускна спроможність Південного мосту вичерпана. Тому очевидно, що добудова Подільсько-Воскресенської переправи, яка триває у столиці попри протести мешканців Русанівських садів проти облаштування з’їзду з Подільсько-Воскресенського мосту в районі їхніх будинків, є вкрай важливою.

При цьому іншим надважливим питанням залишається будівництво Великої кільцевої дороги навколо Києва, якою — хочеться у це вірити — їздитиме весь великовантажний та транзитний транспорт. Велика надія також на дієву роботу вагових комплексів. Адже сьогодні вантажівки 60—80 т, що постійно курсують не лише Південним мостовим переходом, а й іншими об’єктами дорожньої інфраструктури столиці, знищують дороги, мости, шляхопроводи, зводячи роботу дорожників нанівець.

Виходячи ж з інформації від КП «Київавтодор», робимо висновок, що беззастережним рекордсменом за кількістю днів на ремонті залишається Південний міст. Загальна тривалість ремонтних робіт з квітня 2018-го по квітень 2019-го — 166 днів. Найбільша тривалість ремонтних робіт — 68 днів. Основні причини ремонту мостової переправи — ремонт естакадних з’їздів та заїздів, капітальний ремонт деформаційних швів, ремонт асфальтобетонного покриття.

2020-й рік теж нелегкий. З 14 по 19 січня обмежено рух автотранспорту на Південному мосту. З 5 березня до 7 березня частково обмежено рух транспорту.

Чи варто продовжувати? Тим часом ми зібрали кілька найбільш характерних відгуків про тривалий ремонт Південного мостового переходу. Ось вони.

Дмитро С.: «Вже котрий день через... злочинну недбалість «Київавтодор» паралізує лівий берег... Ремонт Південного мосту... зовсім не професійний, не відповідає світовій практиці виконання таких робіт... Це тільки мені здається: вони зняли асфальт, який поклали в минулому році! Цікаво, вони у себе вдома так само ремонтують?»

Олександр С.: «...Зроблять так, щоб до наступного року знову переробляти? Знаємо вашу якість!»

Галина К.: «...Невже не зрозуміло, що одночасно обмежувати рух по мостах і з’їздах з них не можна. Це ж зрозуміло навіть дитині. Але скоро вибори, а кошти треба освоїти швидше, і це основна причина тотального ремонту у Києві».

Яна А.: «...А покриття крайньої правої смуги в бік правого берега міняти плануєте? Там неможливо їздити!»

Підсумуємо?

На жаль, такі часи, що вже навряд чи щось може здивувати. Погоджуємося, безсило опускаємо руки, розуміючи, що все наше обурення закінчиться нічим і жодним чином не позначиться на розв’язанні проблеми. Через те, що від нас з вами, схоже, нічого не залежить і вплинути якось на перебіг подій, навіть написавши сотню скарг і започаткувавши десяток петицій на різноманітних державних та громадських сервісах, ми не в змозі.

Єдине, на що можемо сподіватися і цілком законно очікувати, що чиновники, отримавши ваш запит, скаргу, петицію, принаймні відреагують належним чином. Тобто дадуть відповідь, що у межах їхньої компетенції та з причин, які від них не залежать, недоліки, на котрі скаржиться ім’ярек, не можуть бути усунені.

Тим часом дуже вже хотілося б знати, у яку копієчку щороку виливається киянам ремонт Південного мосту? Яка техніка задіяна? Скільки осіб беруть участь у роботах?

Чи це нормально, що стратегічний об’єкт ремонтують фірми з сумнівною репутацією, які не можуть впоратися з роботою і після них доводиться переробляти? До речі, а чим закінчилося розслідування, проведене поважною комісією «за участю спеціалістів з Європи»? Когось покарали?

Цікаво, а як оплачується робота дорожників у вихідні, святкові дні та у нічні години?

І насамкінець. Хто б пояснив, що заважало шановним дорожникам та мостобудівцям ремонтувати міст під час карантину, коли і транспорту було в рази менше, і рух не такий жвавий. Тільки не кажіть, що коштів не виділили, адже згідно з планами уряду, дороги, мости у пріоритеті. І виправдання про невчасне надходження будматеріалів уже не витримають жодної критики. Так само, як і посилання на... карантин. Адже він, якщо не помиляємося, стосується пересічних громадян, але аж ніяк не представників критичної інфраструктури.

Колаж Олексія КУСТОВСЬКОГО.