Через шість років після цієї трагедії про долю тисяч полонених усе ще нічого не відомо, а бойовики залишаються безкарними. Але уникнути кримінальної відповідальності їм все-таки не вдасться: на сьогоднішній день встановлено особи 349 ймовірних злочинців, повідомляє Центр новин ООН.

3 серпня 2014 року бойовики «Ісламської держави» захопили місто Синджар в іракському Курдистані, де вони проводили систематичну кампанію з викрадення і винищення єзидів та представників інших меншин у цьому регіоні. Протягом кількох днів терористи стратили сотні чоловіків із числа єзидів і взяли в полон тисячі жінок і дітей. Бойовики використовували жінок як рабинь, продавали їх на ринках.

У віртуальному засіданні ООН взяла участь і лауреат Нобелівської премії миру 2018 року Надя Мурад, яка сама побувала в полоні в ІГІЛ. Вона закликала владу Іраку та Ербіля «шукати й рятувати тих, хто дотепер не знайдений». Н. Мурад заявила про необхідність активніше вирішувати проблеми, пов’язані з місцевим самоврядуванням і забезпеченням безпеки в Синджарі, а також інвестувати в розвиток регіону.

Угруповання ІДІЛ давно зазнало військової поразки на півночі Іраку, однак, як повідомила Мурад, про долю 2800 єзидських жінок і дітей, які зникли безвісти й, очевидно, перебувають у полоні, донині нічого не відомо.

Цитата

Генеральний секретар ООН Антоніу Гутерріш (на знімку) ініціював кампанію «Врятуйте наше майбутнє», яка закликає міжнародну спільноту добитися якнайшвидшого відкриття шкіл.

«Незважаючи на проведення уроків по радіо, телебаченню і в інтернеті, а також на всі зусилля вчителів і батьків, багато учнів, як і раніше, залишаються поза досяжністю, — наголосив Антоніу Гутерріш. — Учні з обмеженими можливостями, представники меншин і малозабезпечених громад, біженці, а також жителі віддалених районів зазнають найбільшого ризику безнадійно відстати в навчанні».

У спеціальному відеозверненні А. Гутерріш заявив, що пандемія COVID-19 призвела до найбільшого в сучасній історії провалу в системі освіти по всьому світу. Станом на середину липня школи були закриті в більш як 160 країнах, що торкнулося майже мільярда учнів.