Тому нині в регіоні відбудовують магістралі від Золотого до Сєвєродонецька та від Старобільська до Новоайдара. У 2021 році розвиватимуть сполучення Троїцьке — Рубіжне. Про це йшлося на дискусійній панелі «Інфраструктура та інвестиції: скільки грошей потрібно, щоб «оживити» Луганщину» в рамках «Фестивалю думок» у Сєвєродонецьку (на знімку).

«Які труднощі, крім війни, існують у Луганській області? Це пострадянський спадок, яким є, наприклад, Попаснянський райводоканал. Підприємства фактично немає — залишилося застаріле обладнання, яке здебільшого поставляє воду на тимчасово окуповану територію. На сьогодні борг непідконтрольної частини — майже 170 млн грн, а сплатити вони готові лише 77 млн грн. До того ж у разі припинення водопостачання на той бік, ми матимемо ще 8—10 млн збитків щомісячно. А ще проблемою є розбиті важкою технікою дороги», — окреслив масштаби проблем голова облдержадміністрації Сергій Гайдай у своєму виступі під час заходу.

Інвестиційні проекти, що планують реалізувати на Луганщині наступного року, передбачають виділення 100 млн євро на залізничну вітку, що з’єднає напрямок Кіндрашівська Нова — Лантратівка зі всеукраїнською мережею. 130 млн дол. очікують отримати від ЄБРР на будівництво старобільського дорожнього трикутника, 75 млн євро від уряду Франції — на модернізацію Попаснянського райводоканалу, 30 млн дол. — на створення агрохабу у Старобільському районі. Крім того, вже за тиждень керівництвом області буде підписано меморандум з Австрійським експертним банком щодо виділення 160 млн євро на будівництво обласної клінічної лікарні.

Відповідаючи на запитання щодо будівництва житла для внутрішньо переміщених осіб, очільник Луганщини зазначив: «Побудувати будинок на 50 квартир — це приблизно 45 млн грн, тобто квартира у Луганській області коштує майже стільки само, як у Бучі чи Ірпені. Але ми шукаємо можливості. Наприклад, зараз ведемо перемовини з турецькими компаніями. Ми завершимо будинки у Рубіжному та побудуємо містечко для ВПО у Кремінній».

Фото прес-служби Луганської ОДА.