На плакатах і білбордах відтепер зображений доброзичливий ведмідь, а головне гасло закликає мешканців до єдності та пошуку спільних цінностей. За повідомленням інформаційного порталу germania-online, кампанію розробило тутешнє рекламне агентство Jung von Matt/Spree.

Німецькою нове гасло пишеться так: «WirSindEinBerlin» («Ми — Берлін»). В основі концепції — ідея єдності та доброзичливого співіснування. «Берлін — місто свободи, терпимості й багатоликості, — заявив у повідомленні на порталі правлячий бургомістр Міхаель Мюллер. — Ідеться про те, щоб, крім індивідуальної розмаїтості, знайти те спільне, що нас усіх об’єднує».

Змін зазнав і логотип столиці Німеччини. Нині — це лаконічний напис Berlin, виконаний у червоному кольорі. Поруч зображений ведмідь — геральдичний символ Берліна з прадавніх часів. Він присутній і на гербі міста, затвердженому 1954 року. Проте тодішній господар лісів мав загрозливий вигляд: у нього були гострі зуби та пазурі. В новій іміджевій кампанії хижака позбавили й того, й того. Відтепер він посміхається мешканцям столиці й туристам, символізуючи доброзичливість та згуртованість.

Останнього разу схожу промокампанію місто проводило в 2008-му. Тоді слоган був двомовний: німецькою він лунав як Sei Berlin, англійською — be Berlin. Англомовний варіант був надзвичайно популярний, адже кампанія значною мірою і спрямовувалася на те, щоб зробити місто привабливим для іноземців. На логотипі були зображені Бранденбурзькі ворота. Цей образ мешканці столиці спочатку критикували, але зрештою він прижився. Утім, бурхливе неприйняття продовжувала викликати вартість проекту: 10,6 млн євро!

Цього разу кампанія WirSindEinBerlin врахувала помилки попередників. На створення слогана і логотипа зразка 2020 Берлін витратив усього 1,5 млн євро. Розробка кампанії тривала два роки. Концепцію створювали, спираючись на соціологічні опитування, здійснені на замовлення Берлінського сенату. Так, було з’ясовано, що жителі міста сумували за ведмедем і вважали, що він цілком зможе замінити на логотипі Бранденбурзькі ворота, що й було враховано.

Крім головного, на білбордах і постерах у столиці та передмісті будуть розміщені слогани «я/ти/ми», котрі підкреслюватимуть важливість як індивідуального, так і колективного досвіду. Приміром: «Я ходжу в секонд-хенд. Ти їздиш на б/у «Мерседесі». А загалом ми — сусіди». Або: «Ти — сім’я у Хайльбронні. Я — сім’я у Дамаску. А разом ми заснували сім’ю у Берліні».

Передбачається, що в майбутньому мешканці міста братимуть участь у розвитку кампанії і пропонуватимуть власні варіанти для нових підписів.

Берлін.