Від початку року призначено 17 тисяч пенсійних справ та проведено перерахунок пенсій 36,3 тисячі мешканцям Донеччини. Про це поінформувала начальник Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області Наталія Рад. Також вона наголосила, що органи ПФУ працюють у штатному режимі та відповідно до затверджених графіків у повному обсязі здійснюють пенсійні виплати. Також очільниця обласного ПФ роз’яснила порядок користування електронними пенсійними посвідченнями, впровадження яких відбувається дедалі активніше.

Чи варто оформлювати

— Електронне пенсійне посвідчення, або ЕПП, — це пластикова картка, яка є одночасно банківською карткою і посвідченням, що підтверджує статус пенсіонера, — зазначила Наталія Рад. — Пред’явивши електронне посвідчення, отримувач пенсії може скористатись особистими пільгами: безплатним проїздом у громадському транспорті, знижками в крамницях, аптеках тощо. Від початку 2016 року ЕПП почали видавати переселенцям, а з 2019-го отримати таке посвідчення може кожен охочий пенсіонер.

ЕПП виготовляється на ім’я громадянина, якому призначено пенсію. У разі, якщо пенсія призначена неповнолітній або недієздатній особі, чи особі, цивільна дієздатність якої обмежена, в електронному пенсійному посвідчені зазначаються ПІБ матері (батька) або опікуна чи піклувальника.

Пенсіонерам достатньо подати заяву до ПФУ за місцем проживання та фотографію, решта інформації вже є в базі. Отримувачі пенсій віком понад 80 років та особи з обмеженими можливостями можуть звернутися до ПФУ та подати заяву вдома.

Що робити, якщо сплив термін дії ЕПП

— Термін дії ЕПП становить три роки, — роз’яснює начальниця Головного управління ПФУ. — Проте обмін, виготовлення та замовлення відбуваються автоматично, отже, турбуватись не потрібно. При цьому власникові електронного пенсійного посвідчення слід знати.

Перше. ЕПП як банківська картка, яка потребує заміни, діятиме до отримання нової.

Друге. ЕПП як пенсійне посвідчення у разі отримання пенсії за віком діє безстроково.

Третє. Відновлення ЕПП як банківської картки відбувається автоматично за два місяці до закінчення терміну дії. Банк інформує Пенсійний фонд, а ПФУ ініціює перевиготовлення з надсиланням до банківської установи відповідних документів. Банк виготовляє нове ЕПП, про що інформує пенсіонера смс-повідомленням, у якому зазначено номер відділення та дата отримання.

Утім, є обставини, коли пенсіонер повинен звернутись в управління Пенсійного фонду України із заявою щодо виготовлення нового ЕПП. Зокрема, у випадках, коли сплинув термін дії ЕПП як пенсійного посвідчення, тобто пенсійні виплати були призначені на певний термін. Це, наприклад, стосується пенсій з інвалідності або пенсії у зв’язку з втратою годувальника, які призначаються до досягнення відповідного віку. Також виготовлення нового ЕПП передбачено у випадку, якщо пенсіонер змінив місце проживання.

У разі втрати або пошкодження ЕПП пенсіонер повинен звернутися із заявою до установи банку, де посвідчення було отримано.

Чи можна подати документи дистанційно

— В області дедалі більшає охочих пройти процедуру замовлення електронного пенсійного посвідчення з використанням зручних форм дистанційної комунікації. Отже, Пенсійний фонд постійно працює над розширенням кола дистанційних послуг для громадян, — сказала Наталія Рад. — Для оформлення ЕПП без відвідування органів Фонду особі треба надати скан-копії необхідних документів та заяву, що є підписаною ЕЦП. Отримані документи буде опрацьовано в Пенсійному фонді України в автоматичному режимі.

Донецька область.

Фото надано Головним управлінням Пенсійного фонду України в Донецькій області.