Співробітник компанії Goodrich Aerostructures Service (China) Co., Ltd. працює в експериментальній зоні вільної торгівлі (ЗВТ) в Тяньцзіні, на півночі Китаю. З появою низки висококласних підприємств з технічного обслуговування сектору авіації в ЗВТ у Тяньцзіні цей район став передовою базою технічного обслуговування і випробувань для сектору авіації в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні.

Фото Чжао Цзишуо/Сіньхуа.

Незважаючи на те, що глобальні інвестиції стали жертвою наслідків пандемії COVID-19, міжнародні компанії підвищують свої частки в Китаї завдяки швидкому відновленню бізнесу в країні та її непохитній прихильності відкритості.

У вересні 2020 року обсяг фактично використаних прямих іноземних інвестицій (ПІІ) у материкову частину Китаю зріс на 25,1% у річному обчисленні — до 99,03 млрд юанів (майже 14,85 млрд дол. США). Таким чином, шостий місяць поспіль у країні спостерігається позитивне зростання ПІІ, показали офіційні дані.

Чимало провідних світових фірм, таких як виробник ліфтового устаткування JLG, Uniqlo і Nestle, оголосили про нові інвестиційні плани цього року або вклали цього року нові інвестиції в Китай, водночас багато інших повідомили про високі доходи в Китаї порівняно з іншими регіонами.

«Ми впевнені в китайському ринку», — сказав Джек Лю, генеральний директор Goodrich Aerostructures Service (China) Co., Ltd. «Зважаючи на стрімке відновлення економіки Китаю, ланцюжок технічного обслуговування авіакосмічної промисловості швидко відновиться».

Постачальник послуг з технічного обслуговування літаків, який розташований у місті Тяньцзінь, на півночі Китаю, і є дочірньою компанією Collins Aerospace — постачальника аерокосмічної продукції зі штаб-квартирою в Північній Кароліні (США), в першій половині цього року збільшив доходи від продажів на 17%, а кількість співробітників компанії зросла на 11%.

«Ми змогли подолати кризу COVID-19 і добитися зростання доходів, бо ми швидко відновили нашу діяльність, незважаючи на величезний удар по сектору технічного обслуговування аерокосмічної галузі в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні та в решті світу», — сказав Джек Лю. Компанія повністю відновила ділову активність уже на початку березня.

Ґрунтуючись на ефективному стримуванні спалаху COVID-19, Китай активно просуває поновлення бізнесу й виробництва як для іноземних, так і для вітчизняних фірм, забезпечуючи постачання засобів запобігання епідемії і скорочуючи певні збори, такі як внески на соціальне забезпечення.

Офіційні дані показали, що 66,9% з майже 9000 провідних компаній за участі іноінвестицій до кінця березня відновили понад 70% виробничих потужностей.

«Успішно впоравшись із наслідками пандемії COVID-19 за підтримки китайської влади Nestle вирішила збільшити свої інвестиції в Китай, що є ще однією наочною демонстрацією нашої довгострокової прихильності й довіри до країни», — сказав Рашид Куреші, голова та головний виконавчий директор Nestle Greater China Region. Наприкінці травня компанія оголосила про нові інвестиції в розмірі понад 730 млн юанів для розширення асортименту своєї продукції.

У рамках існуючих зусиль, таких як скорочення негативного списку для іноземних інвестицій і захист інтересів іноземних компаній на основі законів, Китай створює дедалі сприятливіше ділове середовище.

За словами Джека Лю, за сприяння місцевої влади компанія Goodrich Aerostructures Service (China) Co., Ltd. змогла встановити автоклави — масивні обробні пристрої вагою майже 100 тонн кожний, що зайняло б приблизно половину середнього часу, який знадобився б у галузі.

Місцева митниця скоротила час митного оформлення з ввезення і вивезення предметів, що потребують технічного обслуговування, із трьох днів до кількох годин, сказав він, додавши, що поліпшення може заощадити для компанії майже 1 млн юанів на рік.

«Ми збільшимо наші інвестиції в Китай, оскільки країна займатиме більшу частку на світовому ринку технічного обслуговування аерокосмічного сектору в міру зростання своєї економіки», — сказав Лю.

Думка Джека Лю була підтримана багатьма з більш як 100 американських компаній у різних секторах, під час опитування, проведеного на початку цього року Американо-китайською діловою радою. Майже 70% опитаних компаній заявили, що вони з оптимізмом дивляться на комерційні перспективи китайського ринку, а 87% — повідомили, що не планують переносити виробництво з Китаю.

Китай пообіцяв ще ширше відкрити свої двері зовнішньому світу під час Китайського міжнародного ярмарку торгівлі послугами 2020 року, що завершився у вересні, оголосивши про рішення впровадити негативний список для транскордонної торгівлі послугами й ще більше полегшити доступ на ринок для цього сектору.

«Китай вчинив мудро, продовжуючи відкриватися... І світ дуже виграв від відкритості Китаю», — сказав Вільям Джонс, глава вашингтонського бюро американського видання Executive Intelligence Review.