Про це заявили в регіональній філії «Придніпровська залізниця» АТ «Укрзалізниця».

Так, з початку року сталося 523 такі факти. Збитки магістралі перевищили 3,7 мільйона гривень. Найбільше потерпають господарства колії, електропостачання, сигналізації та зв’язку, де за цей період зафіксовано відповідно 242, 41 і 126 спроб розкрадання майна. Додатковим тягарем на залізничників лягають витрати на відновлення.

«Найгірше те, що дії любителів легкої наживи можуть спричинити техногенні аварії з непередбачуваними наслідками, зокрема й для довкілля; призвести до численних людських жертв. Адже крадіжки та розукомплектовування елементів залізничної мережі та пристроїв управління рухом нерідко трапляються на головних магістралях, де регулярно курсують вантажні та пасажирські потяги», — вважає заступник начальника служби воєнізованої охорони ПЗ Олексій Кірейко.

Він наводить приклад, коли в жовтні на перегоні Кривий Ріг-Західний — Кривий Ріг через крадіжку стикових накладок з рейок зійшли 14 вантажних вагонів. Збитки залізниці становили майже вісім мільйонів гривень. Винуватця затримали того ж дня — він не вперше крав деталі колії, щоб їх здати на брухт. І не задумувався над можливими наслідками.

«Ця й схожі аварії загострюють проблему посилення відповідальності за несанкціоноване втручання в роботу залізничного транспорту, встановлення відповідальності, яка б співвідносилася зі збитком, завданим стратегічній інфраструктурі держави, із загрозами безпеці руху та масштабом можливих наслідків», — зазначає Олексій Кірейко.

Від держави залізничники чекають жорсткого контролю над заготівлею та переробкою брухту чорних і кольорових металів. Саме їх свого часу невиправдано вивели з переліку ліцензійних видів господарської діяльності. І сьогодні численні пункти відкрито приймають украдені залізничні вантажі зі слідами маркування, деталі колії, рухомого складу, пристроїв сигналізації та зв’язку, електропостачання.

«З початку року провели 101 перевірку пунктів прийому брухту, насамперед тих, які розташовані неподалік від залізничних колій, і на восьми виявили заборонений до приймання брухт. Діяльність цих пунктів було припинено», — наголошує Олексій Кірейко.