Тож люди стали частіше купувати в Інтернеті. Як підібрати необхідний розмір і не помилитися? Як діяти, щоб не ошукали? Поділюся своїм досвідом.

Спільна покупка

Моя перша покупка в Інтернеті була років з тринадцять тому, коли я перебувала у декретній відпустці. Тоді я зацікавилася онлайн-пропозицією одного дитячого магазину. Перейшла за посиланням, погортала сторінки і дійшла висновку: а ціни значно нижчі! Однак вагалася... За кілька днів на прогулянці розговорилася зі знайомою — вона також «заглядала» у той магазинчик. Вирішили діяти разом. Кілька кофтинок, модні шортики, сукенки... Оскільки вдвох замовили з десяток речей, нам зробили додаткову знижку від вказаних на сайті цін, що й так були вигідними!

За кілька годин до нас зателефонували, щоб уточнити дані щодо замовлення. У розмові з’ясували, що деякий одяг маломірить, і консультантка порадила взяти більші розміри. Ми погодилися: діти все одно ростуть. За кілька днів на пошті під пильним оком поштарки розпакували, передивилися одяг і оплатили. І мерщій додому приміряти!

Удома для себе зробили ще одне відкриття: такий самий одяг ми бачили в одному з магазинів у центрі міста. Там ми могли його поміряти на дітей, а в Інтернеті замовити за нижчою ціною! Звісно, такі покупки стали для нас звичною практикою.

Праска для мами

Випробовуванням для мене стала покупка побутової техніки. Чому не придбала її у магазині? Бо хотіла зробити подарунок мамі до дня народження, а була за кількасот кілометрів від неї і приїхати не могла. А у мами вийшла з ладу праска.

В Інтернеті знайшла чимало магазинів побутової техніки. Однак вибір праски виявився не з легких. Раджу спочатку піти в магазин поруч і дізнатися у консультанта, на які параметри слід звертати увагу під час вибору. Або ж попросити допомогу друга, який тямить в електротехніці.

Далі все за звичною схемою: поклала в корзину, натиснула «придбати», оформила і, як кажуть мої діти, підвисла: не мама ж сплачуватиме за товар, коли отримає! Це ж подарунок. Довелося довіритися магазину: погуглила відгуки про нього в

Інтернеті. Вони виявилися різні: і хороші, і не дуже. Однак мене цікавило лише те, чи до всіх доходили посилки з товаром, і на цьому ошуканих не знайшлося. Тож ввела у спеціальні розділи на сайті номер картки, дату видачі та CVV-код.

Практично одразу на телефон отримала повідомлення з банку — гроші зняли... Залишилося дочекатися, коли кур’єр принесе мамі пакунок. Хвилювалася тиждень: навіть уві сні мені кур’єр приносив якийсь мотлох...

Маму я про візить кур’єра не попередила, а вона злякалась і не відчинила двері. Добре, що зателефонувала мені: «Якийсь чоловік приніс коробку, я умовила залишити її під дверима. Що робити? Дзвонити на «101»? Може, там вибухівка?»

Ледве пояснила мамі, що «пакунок з вибухівкою» купила я і що його треба забрати й розпакувати. Праска виявилася якісною. Ми задоволені нею і досі.

Однак це не означає, що всі пропозиції онлайн безпечні. І перед тим, як щось купувати, треба перевірити всі дані на продавця.

Хитрощі

Спершу додайте вподобану річ у корзину і зробіть паузу хоча б на годину. Пізніше ще раз подумайте, чи потрібна вона. Це вбереже вас від спонтанних покупок. Інколи бувають і приємні бонуси: коли сайт бачить, що клієнт вагається, то надсилає додатковий купон на знижку.

По максимуму використовуйте програми лояльності сайтів (беріть участь у бонусних програмах, вказуйте дату свого народження, щоб отримати персональну знижку тощо).

Звертайте увагу на розпродажі: маєте можливість зекономити до 70% вартості.

Ретельно вивчайте правила роботи сайту.

Якщо на сайті немає потрібного розміру, зайдіть на нього через кілька днів.

...І ризики

Найбільший ризик — отримати товар не того розміру чи якості, яку ви очікуєте. І це зовсім не через те, що продавець хоче вас надурити (якщо ви користуєтесь відомими сайтами). Просто кожна торговельна марка має свої розмірні сітки. Не полініться подивитися її і порівняти цифри зі своїми параметрами.

Те саме і стосовно якості. Зверніть увагу на опис. Адже назва «шкіряні кросівки» зовсім не означає, що вони з натуральної шкіри, бо існує ще й «екошкіра» — штучна, але все ж таки шкіра (і про це вкажуть не в назві, а в описі).

Якщо купили не те,  зв’яжіться зі службою підтримки сайту і поясніть ситуацію. У 99% вони погоджуються повернути вам 100% вартості, але за умови, що зворотну доставку оплачуєте ви. І тут уже думайте, чи вартує воно того. Зазвичай вигідніше просто продати або передарувати річ.

Ну і головне: робіть покупки з гарним настроєм!

Київ.