Хто відстежуватиме необхідність проведення таких референдумів, хто готуватиме матеріали для них, перевірятиме правильність винесених на розгляд питань? Місцева влада?

Чи буде здійснюватися попередня правова експертиза цих питань? Ким? Чи не входитимуть рішення, прийняті на місцевому референдумі, у суперечність із законодав-
ством? І чи не будуть, відповідно, такі рішення опротестовуватись у судах?

Чи не занизький встановили відсоток членів громади (10 відсотків), які можуть ініціювати місцевий референдум? Адже якась соціальна група чи партійна організація може періодично ініціювати такі референдуми і практично заблокувати діяльність органу місцевого само-
врядування.

У ст. 18 «Обмеження щодо ініціювання, призначення (проголошення) та проведення місцевого референдуму» сказано, що місцевий референдум може бути ініційований та призначений з одного й того само питання лише раз протягом строку повноважень місцевої ради поточного скликання. Але в громаді таких питань може виникати безліч — від необхідності будівництва певних об’єктів (шкіл, дитсадків, мостів, вулиць, парків...) і до відкликання посадовців.

А якщо якесь питання виноситься на референдум і паралельно хтось звернувся по його вирішення до суду і в результаті рішення суперечать одне одному — яке з них брати до виконання?

Ігор ЛЕУС, член виконкому Бобринецької міської громади Кіровоградської області.