До створення «малюка» долучилися провідні конструктори та суднобудівники міста.

Автори поставили собі за мету відродити регулярні пасажирські перевезення в акваторіях річок Південний Буг та Інгул, використовуючи маломірні судна (катамарани) на електричному ходу.

Однією з головних переваг судна є його екологічність. «Із першого креслення «Фарад» був спеціально розроблений для руху від електричної силової установки, — зазначає інженер-суднобудівник Дмитро Удовицький. — Легка, жорстка та довговічна конструкція, велика площа сонячних панелей та спеціально розроблена форма корпусу судна є головними чинниками для тривалої автономної роботи».

Катамаран використовує відновлювальний тип енергії, що дає можливість річковим регулярним перевезенням бути рентабельними для власників та доступними для пасажирів. Такий вид транспорту не використовує палива, тож не має викидів діоксину вуглецю. Отже, дає змогу зменшити вплив на довкілля та витрати енергії корисних копалин, а також запобігає викиду парникових газів. І ще один плюс: в умовах незадовільного стану інфраструктури гідротехнічних споруд цей тип судна не потребує дорогих робіт з налагодження причалів.

З невеликою осадкою лише в півметра судно має можливість працювати в неглибоких акваторіях, дрібних маринах, яхт-клубах. Кіль «Фарада» посилений, що захищає судно від випадкового пошкодження на мілкому узбережжі і дає йому змогу підходити на піщані берегові лінії. Конструкція дає можливість за номінальної ваги лише у дві тонни мати корисну вантажопідйомність у три тонни для пасажирів та вантажів.

Конструктивне рішення катамарана «Фарад» є, безперечно, кращим і на 100% екологічним альтернативним рішенням для водних пасажирських перевезень та дозвілля. Палуба простора і повністю трансформується. «Фарад» має великий дах для розташування сонячних панелей. Судно комплектується зйомним тентом, який дає можливість здійснювати пасажирські перевезення протягом усієї навігації з березня по листопад.

Завдовжки катамаран лише десять метрів, завширшки — 2,8 метра. Він розвиває швидкість у 15 км/год. Запасу ходу на сонці вистачає на п’ять годин, без сонця — на три. Катер оснащений 47 високоефективними гнучкими сонячними панелями по 110 ватт кожна. Електричний катер «Фарад» розроблено для приватних та комерційних операторів, а також для урядових і науково-дослідних проектів.

Миколаївська область.

Фото з відкритих джерел.