Улюблені номери лунали у виконанні найяскравіших акторів театру, а на глядачів чекала ціла палітра стилів і жанрів, у яких працює цей сучасний модерновий театр. Утім, глядачі були в захваті не лише від дійства, їх насамперед приємно приголомшили неймовірні перетворення, що сталися тут: основна сцена виблискувала вишуканістю, стеля вражала розписом, якого раніше не було, а стіни — неймовірної краси ліпниною. У театрі — нове паркетне покриття та нові крісла, при цьому передбачено місця для людей з інвалідністю. Також у головному залі оперети встановили нову систему кондиціювання та сучасну систему освітлення й звуку. І при цьому реставратори зберегли атмосферу XIX століття.

«Коли весна, треба мріяти сміливо, кажуть, мрії здійснюються! Сьогодні наша мрія здійснилася: ми гостинно відкриваємо головну сцену Національної оперети України», — такими словами розпочав свою промову під час прес-конференції з нагоди відкриття основної сцени директор та художній керівник театру Богдан Струтинський. Пан Богдан також наголосив, що було пройдено дуже непростий шлях, коли стояло чимало викликів, з якими вдалося впоратися. «Життя можна сприймати як перешкоди, а можна, навпаки, як виклики. Коли ми починали цей проект, у нас було дуже багато викликів, дуже багато перешкод. Почалася пандемія, потім вимушені локдауни, мільйони різних дрібниць. Але в дорозі зустрічаються люди, які тобі допомагають, які вірять у тебе. Я щасливий, що разом нам вдалося досягнути того, що зараз нас називають Київським театральним Версалем». Очільник театру подякував своєму колективу та друзям за віру. Окремі слова подяки пролунали депутатському корпусу Київради, департаменту культури, заступникам київського голови, а також людині, як наголосив Богдан Струтинський, яка «розуміє, що культура має бути в авангарді держави», — міському голові Віталію Кличку.

Тим часом перший заступник київського міського голови Микола Поворозник побажав колективу театру нових і веселих прем’єр, глядачам — хороших вражень і щоб уже зовсім скоро була можливість заповнювати на сто відсотків велику залу театральною публікою.

Заступник голови КМДА Валентин Мондриївський назвав відкриття оновленої великої сцени зворушливою подією, а Національну оперету — діамантом серед київських театрів. На його переконання, тепер тут зможуть конкурувати з кращими театрами світу. «У нас нерідко культуру фінансують за залишковим принципом. Але насправді культура — це основа, базис, розвиток, сучасність, конкуренція, один із символів України», — зазначив Валентин Мондриївський.

За словами головного інженера Віктора Ткачука, процес був дуже непростим. Якщо в інших театрах на такі проекти йде по три-п’ять років, то тут усю роботу змогли виконати за вісім місяців. Також пан Віктор розповів про деякі секрети реставраційного процесу й провів для представників ЗМІ екскурсію оновленою великою залою. До речі, щоб не бути голослівними, а глядачі могли уявити масштаби реконструкції, в театральному фойє було виставлено художню інсталяцію, яку створили з елементів будівельних матеріалів та покрокових світлин процесу грандіозної перебудови.

Головний художник Олександр Білозуб зізнався, що він почувається щасливим, адже зміг долучитися до відкриття нової епохи в історії театру, а тепер має велике щастя повернутися в таку красу й естетику. Водночас головний диригент Сергій Дідок передав думку всіх артистів і технічних працівників, що відкриття після ремонту великої сцени — це знакова подія для всієї творчої родини: «Сподіваюся, що ця сильна атака краси зовнішньої і краси духовної житиме ще довго у цих більш як сторічних стінах». Він також сказав, що це справжнє диво, що таку красу вдалося створити в таких непростих пандемічних умовах.

Варто також зазначити, що відкриття основної сцени є завершальним акордом у відбудові й оновленні всього простору театру.

Щодо краси духовної, то, як проанонсували в театрі, уже зовсім скоро на глядачів чекає прем’єра мюзиклу за мотивами роману Оскара Вайльда «Доріан Грей». При цьому, не чекаючи відкриття основної сцени, на «Сцені 77» відбулася прем’єра мелодраматичної комедії «Прем’єра. Бродвейська історія» за Джоном Кромвеллом. Глядачі також мали змогу побачити низку концертів — «Від серця до серця», «Містерія туманного Альбіону» тощо. Не оминули увагою й маленьких поціновувачів мистецтва, для яких вистави відбувалися онлайн.

І ось тепер — велика сцена! А поки що глядачі насолоджувалися всією палітрою стилів і жанрів під час гала-концерту. Залишається лише побажати: в добру путь!



Фото автора.